• 7
  • 8
2014-05-21, 11:33
Medlem
HasseBanans avatar
Finns ju de som säger att om kaffet hade kommit idag så hade det klassats som knark. Fan vet om inte kaffe är värre en amfetamin när det gäller den uppiggande effekten, med den otrevliga biverkningen att man kan bli extremt uppstressad och nervös om man dricker för mycket.
Citera
2014-05-22, 18:00
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Finns ju de som säger att om kaffet hade kommit idag så hade det klassats som knark. Fan vet om inte kaffe är värre en amfetamin när det gäller den uppiggande effekten, med den otrevliga biverkningen att man kan bli extremt uppstressad och nervös om man dricker för mycket.
Det var som fan. Så kaffe är tyngre än amfetamin?!?!
Citera
2014-06-01, 04:36
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Det var som fan. Så kaffe är tyngre än amfetamin?!?!

Absolut inte... Koffein är inte ens en stark drog... Vet inte var du fått det ifrån. Koffein har inte en suck vad det gäller den uppiggande effekten emot Amfetamin.
Citera
2014-06-01, 07:45
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Absolut inte... Koffein är inte ens en stark drog... Vet inte var du fått det ifrån. Koffein har inte en suck vad det gäller den uppiggande effekten emot Amfetamin.
Men vad händer om man tar något som är så pass mycket starkare än det starka koffeinet? Skallen måste väl sprängas eller?
Citera
2014-06-01, 07:52
Medlem
Citat:
Men vad händer om man tar något som är så pass mycket starkare än det starka koffeinet? Skallen måste väl sprängas eller?

Koffein och amfetamin påverkar hjärnan på olika sätt och ger således olika effekt. Hjärnan sprängs inte av normala doseringar amfetamin även om det vid överdoser kan bli obehagligt. Koffein däremot är knappt njutbart ens i rekreationella doser.
Citera
2014-06-01, 08:01
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Koffein och amfetamin påverkar hjärnan på olika sätt och ger således olika effekt. Hjärnan sprängs inte av normala doseringar amfetamin även om det vid överdoser kan bli obehagligt. Koffein däremot är knappt njutbart ens i rekreationella doser.
Ok. Jo, jag mår bra utav koffein.
Citera
2014-06-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuffaRoll
Du har inte funderat på om din dåliga upplevelse berodde på något annat? Jag menar, klart det kommer slå till hårt och smaka jävligt om du suger i dig ett gram potentiellt asbra röka, som första upplevelse. Genom pipa dessutom. Om du inte rökte upp allt så kan jag rekommendera till dig att åtminstone fundera på om man ska göra om och göra rätt.
Håller med denna talare. 1g av till och med "standardröka" är väldigt mycket för mycket för en intolerant individ som aldrig har prövat på röka förut. Om TS fått tag i bra kvalite skall personen maximalt få i sig 0.05-0.1g för en skön upplevelse, allt ovan den vikt är snarlikt en psykos i TS läge (som intolerant samt ovan med att hantera effekerna utav cannabis).
Citera
2014-06-02, 21:19
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Känner inget rus eller att jag skulle bli speedad.

Får jag för lite kaffe är jag okoncentrerad. Dricker jag för mycket så flyger tankarna iväg.
En måttlig dos kaffe skärper dock sinnet.

Men en hög dos koffein kan vara kul om man ska festa. Tar då runt 20 koffeintabletter för ett bra rus.
Det motsvarar 20 koppar kaffe.
Kul med 20 koffeintabletter? Nej, du. Snarare för jävligt. Ont i skallen, illamående, hjärtat som slår och bankar som fan, ångest.
Citera
2014-06-02, 21:23
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leskigt
Jag skulle klassa Kaffe på samma skala som Kratom. "Ruset" finns där, det är det ingen tvekan om men det går aldrig överstyr.
Kratom har jag testat (Drack det varje dag under 3 års tid) och det var faktiskt vara riktigt starkt. Drack jättemycket under en kväll och jag låg tillslut i dvala och mådde illa.
Citera
2014-06-02, 21:27
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuffaRoll
Du har inte funderat på om din dåliga upplevelse berodde på något annat? Jag menar, klart det kommer slå till hårt och smaka jävligt om du suger i dig ett gram potentiellt asbra röka, som första upplevelse. Genom pipa dessutom. Om du inte rökte upp allt så kan jag rekommendera till dig att åtminstone fundera på om man ska göra om och göra rätt.
Jo, jag fick en bra upplevelse när en erfaren haschrökare bjöd mig på en liten knatch på kanske 0,1 g.
Citera
2014-06-02, 23:58
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Kul med 20 koffeintabletter? Nej, du. Snarare för jävligt. Ont i skallen, illamående, hjärtat som slår och bankar som fan, ångest.

Jag mår inte illa av det. Blir bara väldigt speedad och svettas lite mer.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in