• 3
  • 4
2014-06-07, 15:23
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Nja?

Jag kan ju tyvärr inte hänvisa till några konkreta källor eller så, men om man kollar upp årliga försäljningar utav folk/lättöl + systemets och smuggel (lite svårt att veta hur mycket som går till sverige tho) försäljningen så är det uppenbart att det finns hundratusentals alkoholister iaf!
Citera
2014-06-07, 18:29
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Jag kan ju tyvärr inte hänvisa till några konkreta källor eller så, men om man kollar upp årliga försäljningar utav folk/lättöl + systemets och smuggel (lite svårt att veta hur mycket som går till sverige tho) försäljningen så är det uppenbart att det finns hundratusentals alkoholister iaf!

Jo det låter mer rimligt än miljoner.
Citera
2014-06-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ullefs
Jag är en nybliven alkis Ska upp kl 0800 jag med men kommer förmodlingen sitta och dricka tills dess. Ska på studentfirande och kommer vara full som åskådare ^^
Hahahaha

Har också blivit något utav en halvalkoholist, dricker ca 4-5 dagar i veckan, oftast med start 16:00 och slut vid 23:00-00:00 då jag går och lägger mig för att inte förskjuta mitt dygn ännu någon timme varje dag vilket är lätt hänt då jag är 100% nykter...
Citera
2014-06-09, 22:33
Medlem
Hur outhärdlig är ångesten? Är det ångest pga abs eller är det ångest pga något konkret i ert liv?
Skulle ni inte kunna testa att trappa ner lite iallafall så att det kanske blir lättare att sluta dricka? Om ni nu har ett problem med drickandet.
Citera
2014-06-12, 04:25
Medlem
Så börjar man igeen åtta spendrups 5,9or hittills med start från kl 03:30
Citera
2014-06-12, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banankontact
Hur outhärdlig är ångesten? Är det ångest pga abs eller är det ångest pga något konkret i ert liv?
Skulle ni inte kunna testa att trappa ner lite iallafall så att det kanske blir lättare att sluta dricka? Om ni nu har ett problem med drickandet.

Nu kan jag inte relatera till alkoholen självt, utan mer generellt vad ångest till följd av missbruk innebär.

Tänk dig att du ligger och bara tänker. Inne i huvudet kan du nästan känna hur det saknas dopamin, serotonin och andra lyckoämnen. Det är som att hjärnan är helt tom på dem och att det fysiskt kan kännas att det fattas någonting i huvudet tillika oavsett hur du försöker att tänka positivt slutar det ändå bara i att du vill gråta över saker du gjort, saker du vill eller saker du inte kan. Allting går i en spiral som inte går att komma ur mer än att antingen lida igenom hela händelseförloppet eller bedöva känslorna med ytterligare substanser.

Det är således väldigt bundet till själva abstinensen i sig - som därefter sprider ut sig och undermedvetet appliceras på allting som sker i ditt liv. Sammantaget blir det en ond loop.
Citera
2014-06-12, 05:16
Medlem
Marlboromans avatar
Det finns ett läkemedel nyss släppt i sverige mot missbruk av främst alkohol som heter "Baklofen", jag är periodare och sen jag började med baklofenet så har jag inte ens tänkt på alkohol. Jag kombinerar detta med "Campral" och "Stesolid". Och jag tänker alldrig på att dricka igen, så m,an undrar vad för baksidor och biefekter baklofenet har? Verkar vara för bra för att vara sant än så länge!
Citera
2014-06-12, 06:40
Medlem
losfers avatar
Konstigt att jag blir sugen på att dricka av den här tråden. Jag dricker sällan mer än 3 bärs eller halfflaska vin på en dag, en eller 2 ggr i veckan men nu blir jag sugen på hinka som jag gjorde när jag var ung. Jag måste va nån typ av spritromantiker som tänder till o blir sugen av att läsa om er som verkar vara på väg mot rätt allvarliga problem.
Frugan ska bort över helgen så då kanske man köper 10 Duvel o satsar på blackout.
Citera
2014-06-16, 12:59
Medlem
666.The.Devils avatar
Vad räknas som alc list o vad är norm, norm är ett påhitt.

Dricka innan man somnar & starta med spriten är la bara gött, nån hut mit under dagen, sen att man gör det varje dag har la inte skadat någon, ända gången man håller sig borta från spriten är när man ska köra bil

Älskar att blanda starkspriten i kvälls te & i morgon kaffet
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in