Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil85
Säker på att det är opium? Tjärheroin är svart i färgen nämligen.
Opium som jag har sett har varit lite ljusare.
Vid skörd så är råopium vitt, när det torkar så blir det brun rött och ju äldre det blir destu mörkare blir det. När det är kolsvart kan det dock ha nyanser av brunrött i sig dock som reflekteras i den glansiga ytan.
Tjärheroin bubblar på ett väldigt likt sätt när man hettar det med tändare i sked just för att det kommer från opium plantan ursprungligen så är nog en kvalite alkoloiderna besitter, jag har dock aldrig provat heroin så kan inte uttala mig om det, men opium har en väldigt distinkt bitter/besk lukt och smak och om man har provat det en gång glömmer man det aldrig.
Inte vanligt att jag stött på opium utblandat med hash, tror det är vanligare att det är utblandat med något annat skit. Om det är det så luktar och smakar det inte så mycket.
Dessutom så säljs ibland ett fake som opium, som går under namnet rikshaksha, det används bland annat när man har ont i magen i norra Indien. Funkar väl oralt om det är det man vill ha men säljs tyvärr ofta som opium, vilket det inte är. Det är ett koncentrat gjort på ihopkokta vallmo kapslar (till skillnad ifrån opium som måste "mjölkas" ut ur kapslarna genom att man snittar dom), och har samma distinkta oljiga konsistens och bittra smak men kommer inte ens nära opium effektsmässigt och funkar inte att röka.