2014-06-01, 06:22
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxavelli
Hej!

Har letat mig blind på sidan och nätet och jag finner inte ngn information om Opiumtinktur APL 30ml.
Hittar alltså inte innehållsförteckning eller vad de är värda. Fruktansvärt irriterande. Snälla nån mer insatt i detta avregistrerade läkemedlet som mot all förmodan hamnat i händer som saknar uppgifter för att göra det vettiga!

Jag är super duper tacksam för lite info! PM:a gärna lr ta det direkt här?

MVH

Maxiavelli

Hur fick du tag på flaskan/flaskorna? Mäkta avis på dig! (pm går bra)

Opiumtinktur APL oral lösning (BP), som innehåller ca 0,9 % vattenfritt morfin

Marknadspriser har jag inte någon koll på, men 270mg rent morfin, om än i en snygg flaska är nog inte så jäkla dyrt.. I stundens hetta hade jag väl halat fram en röding, men då mest pga den snygga flaskan.
Citera
2014-06-09, 02:55
Medlem
Bror.s avatar
Hur påverkar drogen ens styrka, kondition, psyke och organ i kroppen?
Citera
2014-06-09, 03:59
Medlem
buprenorfins avatar
Jag fick testa kapslar med opium/hasch i vintras som var RIKTIGT nice. Ett av de längsta opioidrus jag har känt, och det räckte med en kapsel, och sedan boosta med lite Lyrica på det. Jag visste inte ens att man kunde ta det oralt på det viset, men tydligen

Hur är det att röka? Jag gick förbi en rätt flummig butik innan som sålde bland annat dessa som jag tyckte var rätt nice, och jag undrar hur de fungerar?
http://i.imgur.com/If4Oz75.jpg
http://i.imgur.com/KlCwMzi.jpg
Senast redigerad av buprenorfin 2014-06-09 kl. 04:37.
Citera
2014-06-09, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bror.
Hur påverkar drogen ens styrka, kondition, psyke och organ i kroppen?
Opium hämmar frisättningen av bland annat kortisol och testosteron för att nämna några få bieffekter. Endast en dos kan ge långvariga biverkningar för den som idrottar. Inget att rekommendera någon elitidrottare.
Citera
2014-06-22, 22:33
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Hittade Opium på flugsvamp där han hade skrivit, citerar lite här då jag är okunnig om just opium
Citat:
Beskrivning:
Riktigt opium från Indien.

Detta är raffinerat opium, alltså man har filterat och värmt råopium för att få bort vätskan så att resultaten blir en svart kåda som är mer potent än förgående steg. Det går utmärkt att röka pga den låga vätskehalten.

Citat:
Dosering:
Oralt: 0,4-1g beroende på tolerans och önskad effekt
Då jag hade tänkt göra the på de (krångligt att röka på folie, samt orkar inte göra en pipa av glödlampa) så undrar vad jag borde ta för dos, värt att tillägga är också att jag knappt har tolerans på opi övelag

Och... är opium värt att ta öht? Vilken annan opi påminner den mest om?

Tagit sub, oxy, kodein och tram i opi väg
Citera
2014-08-28, 21:59
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Hur fick du tag på flaskan/flaskorna? Mäkta avis på dig! (pm går bra)

Opiumtinktur APL oral lösning (BP), som innehåller ca 0,9 % vattenfritt morfin

Marknadspriser har jag inte någon koll på, men 270mg rent morfin, om än i en snygg flaska är nog inte så jäkla dyrt.. I stundens hetta hade jag väl halat fram en röding, men då mest pga den snygga flaskan.
Eftersom iaf jag får betala 2(mycket ovanligt)-4kr/mg i tablettform så låter 500kr som ett riktigt snålerbjudande. OM det nu hade vart ett erbjudande
Citera
2014-08-28, 23:18
Medlem
Eftersom det här är "snabba frågor"-tråden så kör jag en enkel som borde kunna besvaras lika enkelt, om tråden har ett existensberättigande.

Frågan: Hur skiljer jag opium från hasch bombsäkert? Har inte känt/luktat på endera och har ingen lust att inmundiga hash

Reflektion: Varför det pratas så lite om detta måste bero på att den elit som kör detta inte vill att drogen ska uppmärksammas alltför mycket.
Citera
2014-08-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Eftersom det här är "snabba frågor"-tråden så kör jag en enkel som borde kunna besvaras lika enkelt, om tråden har ett existensberättigande.

Frågan: Hur skiljer jag opium från hasch bombsäkert? Har inte känt/luktat på endera och har ingen lust att inmundiga hash

Reflektion: Varför det pratas så lite om detta måste bero på att den elit som kör detta inte vill att drogen ska uppmärksammas alltför mycket.
Luktar det blommor så är det opium, luktar det vinäger så är det tjärheroin, luktar det unikt så är det hasch.
Senast redigerad av DiCapLock 2014-08-28 kl. 23:36.
Citera
2014-08-29, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiCapLock
Luktar det blommor så är det opium, luktar det vinäger så är det tjärheroin, luktar det unikt så är det hasch.

Jag tycker att opium i alla former jag provat det luktat bittert, däremot om det är bra kvalle så luktar det blommor när man "röker" det. (ska inte brännas utan vaporiseras)

Dessutom har hash och opium olika konsistens. Båda är klibbiga, men opium är mer glansigt och "glas" aktigt på ytan, sen kan det ha flera former beroende på teknik man använt vid lagringen, allt ifrån hårt till nästan som en vätska. Opium bubblar galet mycket också när man eldar på det, kan ju också hash göra men inte i samma utsträckning. Sen är i regel opium alltid mörkare än hash, finns ju charas hash som är väldigt svart också men i regel är opium mörkare.
Senast redigerad av BroderQuetzalcoatl 2014-08-29 kl. 00:44.
Citera
2014-08-29, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl
Jag tycker att opium i alla former jag provat det luktat bittert, däremot om det är bra kvalle så luktar det blommor när man "röker" det. (ska inte brännas utan vaporiseras)

Dessutom har hash och opium olika konsistens. Båda är klibbiga, men opium är mer glansigt och "glas" aktigt på ytan, sen kan det ha flera former beroende på teknik man använt vid lagringen, allt ifrån hårt till nästan som en vätska. Opium bubblar galet mycket också när man eldar på det, kan ju också hash göra men inte i samma utsträckning. Sen är i regel opium alltid mörkare än hash, finns ju charas hash som är väldigt svart också men i regel är opium mörkare.

Fram med testkittet med andra ord 😉

Vanligt att det blandas ut med hash i tex Indien?
Citera
2014-08-29, 03:28
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl

Säker på att det är opium? Tjärheroin är svart i färgen nämligen.

Opium som jag har sett har varit lite ljusare.
Citera
2014-08-29, 03:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Säker på att det är opium? Tjärheroin är svart i färgen nämligen.

Opium som jag har sett har varit lite ljusare.

Vid skörd så är råopium vitt, när det torkar så blir det brun rött och ju äldre det blir destu mörkare blir det. När det är kolsvart kan det dock ha nyanser av brunrött i sig dock som reflekteras i den glansiga ytan.

Tjärheroin bubblar på ett väldigt likt sätt när man hettar det med tändare i sked just för att det kommer från opium plantan ursprungligen så är nog en kvalite alkoloiderna besitter, jag har dock aldrig provat heroin så kan inte uttala mig om det, men opium har en väldigt distinkt bitter/besk lukt och smak och om man har provat det en gång glömmer man det aldrig.

Inte vanligt att jag stött på opium utblandat med hash, tror det är vanligare att det är utblandat med något annat skit. Om det är det så luktar och smakar det inte så mycket.

Dessutom så säljs ibland ett fake som opium, som går under namnet rikshaksha, det används bland annat när man har ont i magen i norra Indien. Funkar väl oralt om det är det man vill ha men säljs tyvärr ofta som opium, vilket det inte är. Det är ett koncentrat gjort på ihopkokta vallmo kapslar (till skillnad ifrån opium som måste "mjölkas" ut ur kapslarna genom att man snittar dom), och har samma distinkta oljiga konsistens och bittra smak men kommer inte ens nära opium effektsmässigt och funkar inte att röka.
Senast redigerad av BroderQuetzalcoatl 2014-08-29 kl. 03:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in