2014-06-09, 22:59
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Här är ett rätt skumt objekt. Fint hus men definitivt udda läge. Känns som det skulle kunna regna bananskal och annan trash från bilarna på bron ovanför. Inte precis det läge jag vill ha när jag sitter och dricker morgonkaffe på terrassen eller doppar mig vid bryggan. Och skulle du glömma att dra för persiennerna på toaletten en kväll så ser alla förbipasserande på E18 precis vad du gör...

Mest konstigt är nog priset. 12,5 mille för något som har ett tax.värde på 2 mille och kostade 4 mille att uppföra. Nej tack!

http://fabfast.se/objekt/?id=OBJ28835_1323513782

Fast jag är inte imponerad av planlösningen heller. Fya sovrum på övervåningen och enda toan i samma plan finns innanför master bedrum. Ville se barnfamiljen där tre ungar ska springa ner en våning för att gå på toa.
Citera
2014-06-09, 23:23
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Fast jag är inte imponerad av planlösningen heller. Fya sovrum på övervåningen och enda toan i samma plan finns innanför master bedrum. Ville se barnfamiljen där tre ungar ska springa ner en våning för att gå på toa.

Ja, det är en märklig planlösning. Nu har dom ju garderober i sovrummet, men jag skulle nog ändå byta plats på sovrummet och allrummet på övervåningen. Allrummet kan ju fungera lika bra som master bedroom, samtidigt som sovrummet fungerar bättre som allrum eftersom det är ett genomgångsrum. Men det är ändå väldigt få badrum för så många sovrum, det kommer ju ändå att bli kö på morgonen.

Jag tyckte faktiskt inte att huset var så speciellt, framförallt inte för dom pengarna. Och läget drar ju naturligtvis ner priset. Å andra sidan är det ju lite intressant med ett hus på ett så pass "dramatiskt" läge. Nåt måste man ju göra med alla tomter som blir över. Och sen undrar jag lite över vädersträcken och spelet mellan ljus och skugga. Ligger det där huset fel i förhållande till bron så kan nog mycket av tomten hamna i skuggan av bron under dagen.
Citera
2014-06-09, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, det är en märklig planlösning. Nu har dom ju garderober i sovrummet, men jag skulle nog ändå byta plats på sovrummet och allrummet på övervåningen. Allrummet kan ju fungera lika bra som master bedroom, samtidigt som sovrummet fungerar bättre som allrum eftersom det är ett genomgångsrum. Men det är ändå väldigt få badrum för så många sovrum, det kommer ju ändå att bli kö på morgonen.

Jag tyckte faktiskt inte att huset var så speciellt, framförallt inte för dom pengarna. Och läget drar ju naturligtvis ner priset. Å andra sidan är det ju lite intressant med ett hus på ett så pass "dramatiskt" läge. Nåt måste man ju göra med alla tomter som blir över. Och sen undrar jag lite över vädersträcken och spelet mellan ljus och skugga. Ligger det där huset fel i förhållande till bron så kan nog mycket av tomten hamna i skuggan av bron under dagen.

Altanen verkar vara mot söder så det är möjligen kvällssolen som kan skuggas?!
På denna kartbild ser man ett annat hus på tomten, man undrar ju varför det revs?

https://www.google.com/maps/place/59%C2%B028'35.3%22N+17%C2%B047'45.1%22E/@59.476651,17.794418,3a,75y,270h,90t/data=!3m5!1e2!3m3!1s47949!2e1!3e10!4m2!3m1!1s0x0:0 x0?hl=sv-SE

Håller med om att allrum och masterbedroom borde byta plats,
tänkte faktiskt på det när jag studerade planlösningen.

Varför länken inte funkar fattar jag inte, men det går bra att kopiera och klistra in iaf.

Edit. Roade mig med en street view efter bron och man såg inte en skymt av huset nedanför
så insyn är det inte, men buller såklart.
Senast redigerad av lacrima 2014-06-09 kl. 23:54.
Citera
2014-06-10, 01:21
Medlem
Citat:
Jag tror bullret och svischandet kommer vara jäkligt irriterande. Men mest av allt skulle jag vara skraj att se potentiella självmordskandidater som kan tänkas hoppa från bron. Det är ju välkänt att höga broar i Stockholm lockar till sig psykiskt instabila människor.

Men annars tycker jag huset är verkligen skitsnyggt gjort. Men stylisten fick det lite fel. Country kitchens är INTE inne idag och sannerligen inte i en 12 miljonersvilla, tapeterna ser ut som de är köpta på en utförsäljning från Ullared (och vem sätter in en räcerbilstapet i en villa man byggt för att sälja vidare?? Tänk om de som köper inte har en tonårsson som gillar sånt!), och vem sjutton ställde in sälbordet från 80-talet i det lilla loungerummet?

Fint hus men läget....
Är sannolikt ingen stylist inblandad. Finns inget i huset som anger att någon stylist varit i huset.
Smak kan naturligtvis diskuteras i det oändliga. I mitt tycke är det gräsligt inrett.
En inredning som inte passar till huset. Vem bor där eller är det bara iordningställt för att säljas?
Citera
2014-06-10, 02:10
Avstängd
Citat:
Här är ett rätt skumt objekt. Fint hus men definitivt udda läge. Känns som det skulle kunna regna bananskal och annan trash från bilarna på bron ovanför. Inte precis det läge jag vill ha när jag sitter och dricker morgonkaffe på terrassen eller doppar mig vid bryggan. Och skulle du glömma att dra för persiennerna på toaletten en kväll så ser alla förbipasserande på E18 precis vad du gör...

Mest konstigt är nog priset. 12,5 mille för något som har ett tax.värde på 2 mille och kostade 4 mille att uppföra. Nej tack!

http://fabfast.se/objekt/?id=OBJ28835_1323513782

Jag brukade fiska under den där bron. Värdelöst med fisk men jävligt nice ställe. Det går en väg precis ovanför det där huset (in under bron) också som nästan alla måste använda om man vill längre ut i stäket/ängsjö. Men kan säga att (om minnet är starkt nog, har inte varit där på kanske 15år nu) ljudet från E18 inte är så starkt där nere.

Tyckte huset och tomten var rätt mysiga även om vissa brister i planlösningen finns men läget var katastrofalt.
Senast redigerad av Kratatch 2014-06-10 kl. 02:14.
Citera
2014-06-10, 06:02
Medlem
B´stards avatar
Huset som låg där innan brann ned:

(FB) Stor villa brand i Järfälla

Det var en gul trävilla som såldes för 5.7 millar i januari 2011. Jag antar att avstyckningen kan ge en slant. Men priset är såklart fortfarande vansinnigt.
Citera
2014-06-10, 13:08
Medlem
En fd hotellsvit på 44 kvm för 3,2 mille någon? http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...vag-57-6297463

"Fin studentlägenhet" är väl det enda jag kan säga, men vad är egentligen målgruppen för det här?
Citera
2014-06-10, 13:15
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
En fd hotellsvit på 44 kvm för 3,2 mille någon? http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...vag-57-6297463

"Fin studentlägenhet" är väl det enda jag kan säga, men vad är egentligen målgruppen för det här?
Målgruppen är antagligen medelålders par och uppåt, alternativ till sommarstuga för den som vill tillbringa somrarna i Falsterbo utan att lägga 10 miljoner.
Citera
2014-06-10, 13:31
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo

Ja, jag har aldrig fattat det heller. Det påminner lite om dom där hotellbungalowsen på Gotland som har legat ute i flera år. Dom har haft flera annonser ute dom senaste åren, men det här var det jag hittade just nu. Dåligt med bilder, men det är det stället jag menar iallafall.

http://www.hemnet.se/bostad/fritidsh...tan-31-6234744

Och sen har vi hela det där fenomenet med golfbyar. Det finns några stycken, framförallt på Västkusten. Och jag har aldrig fattat det heller, vem målgruppen är. Ja, jag fattar att det är golfare, men vem i helvete köper en sommarstuga för flera miljoner där kravet är att man måste gå med i en golfklubb? Eller dom där fritidshusen uppe i Åre för många miljoner som högst kan användas en sportlovsvecka om året. Vem är alla dom där människorna? Jag fattar inte...
Citera
2014-06-10, 13:34
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Huset som låg där innan brann ned:

(FB) Stor villa brand i Järfälla

Det var en gul trävilla som såldes för 5.7 millar i januari 2011. Jag antar att avstyckningen kan ge en slant. Men priset är såklart fortfarande vansinnigt.

Undrar som en flundra om det inte var en anlagd brand med syfte att bygga ny miljonkåk och casha in pengar...? Mannen var ju i byggbranschen. Kanske hade krav från exfrun på sig också. Ingen var ju hemma när det brann.
Citera
2014-06-10, 14:39
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitguld
Fint hus men läget....
Är sannolikt ingen stylist inblandad. Finns inget i huset som anger att någon stylist varit i huset.
Smak kan naturligtvis diskuteras i det oändliga. I mitt tycke är det gräsligt inrett.
En inredning som inte passar till huset. Vem bor där eller är det bara iordningställt för att säljas?
Håller med. Ser inte stylat ut.
Citera
2014-06-10, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Håller med. Ser inte stylat ut.
Det ser "osvenskt" ut. Jag har också funderat på om det är stylat, men isf. är det nog mer undanplockat personliga saker och sen stylat med ägarens egna möbler. De där plast/skinn sofforna, sälbordet, köksstolarna mm. ser ut som något nysvenskar väljer. Jag måste säga att fondväggstapeten i köket var något i särklass ful. Sparade en bild och förstorade upp den men pixlarna räckte inte för att se vad tapetmönstret föreställer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in