Citat:
Ursprungligen postat av
Skidaddle
Ja, det är en märklig planlösning. Nu har dom ju garderober i sovrummet, men jag skulle nog ändå byta plats på sovrummet och allrummet på övervåningen. Allrummet kan ju fungera lika bra som master bedroom, samtidigt som sovrummet fungerar bättre som allrum eftersom det är ett genomgångsrum. Men det är ändå väldigt få badrum för så många sovrum, det kommer ju ändå att bli kö på morgonen.
Jag tyckte faktiskt inte att huset var så speciellt, framförallt inte för dom pengarna. Och läget drar ju naturligtvis ner priset. Å andra sidan är det ju lite intressant med ett hus på ett så pass "dramatiskt" läge. Nåt måste man ju göra med alla tomter som blir över. Och sen undrar jag lite över vädersträcken och spelet mellan ljus och skugga. Ligger det där huset fel i förhållande till bron så kan nog mycket av tomten hamna i skuggan av bron under dagen.
Altanen verkar vara mot söder så det är möjligen kvällssolen som kan skuggas?!
På denna kartbild ser man ett annat hus på tomten, man undrar ju varför det revs?
https://www.google.com/maps/place/59%C2%B028'35.3%22N+17%C2%B047'45.1%22E/@59.476651,17.794418,3a,75y,270h,90t/data=!3m5!1e2!3m3!1s47949!2e1!3e10!4m2!3m1!1s0x0:0 x0?hl=sv-SE
Håller med om att allrum och masterbedroom borde byta plats,
tänkte faktiskt på det när jag studerade planlösningen.
Varför länken inte funkar fattar jag inte, men det går bra att kopiera och klistra in iaf.
Edit. Roade mig med en street view efter bron och man såg inte en skymt av huset nedanför
så insyn är det inte, men buller såklart.