2014-06-08, 13:17
Medlem
Andreasvbs avatar
Man kan bara hoppa över kontokort om man skapar ett nytt Apple-ID genom att ladda ned en gratis app.

Sedan kan man göra som jag gjorde som redan hade ett, hitta en promo-kod för t.ex. gratis album, dock blir det låst till det land koden gäller för.
Citera
2014-06-08, 13:30
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Man kan bara hoppa över kontokort om man skapar ett nytt Apple-ID genom att ladda ned en gratis app.

Sedan kan man göra som jag gjorde som redan hade ett, hitta en promo-kod för t.ex. gratis album, dock blir det låst till det land koden gäller för.
Varför ska det behöva vara så krångligt?
Citera
2014-06-08, 13:58
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Varför ska det behöva vara så krångligt?
Väldigt tråkigt. Minns att det på tiden när jag skapade mitt konto bara var att trycka "Hoppa över", "Avbryt" eller liknande. Tråkigt i och med att deras målgrupp till stor del är ute efter att slippa krångel.
Citera
2014-06-08, 14:27
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falafeln
Väldigt tråkigt. Minns att det på tiden när jag skapade mitt konto bara var att trycka "Hoppa över", "Avbryt" eller liknande. Tråkigt i och med att deras målgrupp till stor del är ute efter att slippa krångel.
Jag tror det fungerar såhär:
De som inte har ett kontokort kopplat till sitt konto: "Betalapp? Nee. jag orkar inte registrera något kontokort."
Medan de som redan har/har tvingats till att koppla ett kontokort oftare köper appar...

Detta vet Apple... De är ute efter att tjäna pengar, så då får de extra klirr i kassan eftersom en viss procent går direkt ner i Apples fickor av appkostnaden.

Google tar också lika stor andel, men man känner sig inte tvingad på samma sätt..
Citera
2014-06-13, 15:50
Medlem
crazycatlady1s avatar
Jag försöker skapa ett apple id till min syster men det går inte. Det står att telefonen inte har behörighet till att skapa ett apple id, att det är serverfel och när jag skulle testa ansluta telefonen till Itunes gick det inte för att "iPhonen är låst med ett lösenord och du måste kunna koden för att kunna ansluta med iTunes"

Help?
Citera
2014-06-13, 16:35
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazycatlady1
Jag försöker skapa ett apple id till min syster men det går inte. Det står att telefonen inte har behörighet till att skapa ett apple id, att det är serverfel och när jag skulle testa ansluta telefonen till Itunes gick det inte för att "iPhonen är låst med ett lösenord och du måste kunna koden för att kunna ansluta med iTunes"

Help?
Du måste låsa upp mobilen när du kopplar in den i datorn.
Citera
2014-07-10, 22:12
Medlem
Sonen hittade en iphone 5s för flera mån sedan, i en snödriva i Stockholm - vällde ut vatten när han fick hem den och kollade noga. Inlämnad till polisen, och ingen kom och nu efter 3 månader blev den den hans. Han fick ett dokument från polisen som visar hur den kom att bli hans.

Laddar fint, givetvis blockerad av en Apple ID. Är det någon här som vet av egen erfarenhet hur man gör för att förvandla den till en användbar iphone?
Citera
2014-07-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exdc
Sonen hittade en iphone 5s för flera mån sedan, i en snödriva i Stockholm - vällde ut vatten när han fick hem den och kollade noga. Inlämnad till polisen, och ingen kom och nu efter 3 månader blev den den hans. Han fick ett dokument från polisen som visar hur den kom att bli hans.

Laddar fint, givetvis blockerad av en Apple ID. Är det någon här som vet av egen erfarenhet hur man gör för att förvandla den till en användbar iphone?

Detta borde Apple Store kunna svara på?
Citera
2014-07-10, 22:15
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exdc

Läste du tråden? Finns inga (hittade) sätt att komma förbi det.
Citera
2014-07-16, 00:03
Hej

Jo det är så att jag återställde min iphone 4s nyss (raderade allt innehåll osv osv...). Problemet är att hitta min iphone fortfarande var aktiverat på mitt apple id som jag sålde... Han som jag sålde ID:t till kontaktade jag via kik så jag har inte något sätt att kontakta han för hjälp med detta. Så telefonen är återställd, men jag kommer inte vidare från "grund setupen"... Som grädde på moset är jag på gotland ca 40 mil hemifrån så det skulle vara bra med en telefon man kan använda...

All hjälp att komma runt det här skulle vara otroligt uppskattad.
Citera
2014-07-16, 11:20
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enday
Hej

Jo det är så att jag återställde min iphone 4s nyss (raderade allt innehåll osv osv...). Problemet är att hitta min iphone fortfarande var aktiverat på mitt apple id som jag sålde... Han som jag sålde ID:t till kontaktade jag via kik så jag har inte något sätt att kontakta han för hjälp med detta. Så telefonen är återställd, men jag kommer inte vidare från "grund setupen"... Som grädde på moset är jag på gotland ca 40 mil hemifrån så det skulle vara bra med en telefon man kan använda...

All hjälp att komma runt det här skulle vara otroligt uppskattad.

Det finns ingen väg runt det, den som har kontroll över kontot måste plocka bort enheten därifrån. Apple har gjort detta väldigt rätt.
Senast redigerad av EckiEcki 2014-07-16 kl. 11:24.
Citera
2014-09-03, 15:10
Medlem
Måste man ge bankkortsinformation för att skapa Apple-ID?

Nu är det så att jag glömt bort mitt gamla AppleID och har därför försökta göra en ny. Men det står att jag måste ge både kortnummer och säkerhetskod(är detta kortpin?) för att bli medlem igen. Min omyndiga bror skapade det första medlemskapet och jag är ganska säker på att inget bankortnummer fordrades då. Finns det inga andra alternativ runtom detta och vad gör apple med mina bankkortsupplysningar?

Om det inte går att skaffa apple-id utan att ge bankkortsupplysningarna så har jag en annan fråga: kan jag möjligen ladda ner wechat på iphone utan att behöva göra ett Apple-ID?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in