https://www.youtube.com/watch?v=i0RLVZIiCho
Vem vann? Det gjorde nog Björn Söder..... eller ?
Angående tiggeriet.
Gustav Fridolin: Problemet handlar ju om att vi har en växande fattigdom och växande rasism i europa vi ser hur romer i många länder utestängs från arbete hur romska barn skickas i särskilda skolklasser hur romska hus där man bott i generationer rivs och vräkt tillochmed kvarter romska kvarter som stängs in bakom murar och i det europa så tvingas en del romer helt lämna sina länder för att försöka hitta en försörjning det bästa fall ett arbete eller kanske eller i många fall därför att de arbeten inte finns genom att tigga och skicka hem pengar till sin familj så för att bli kvitt det så måste vi bli kvitt fattigdomen och rasism i europa"
Björn Söder: Jag delar mycket av vad Fridolin säger ...... (och fortsätter)
Gustav Fridolin: Efter en stund: "När sverigedemokraterna använder en stor del av sin valkassa att till att hetsa mot dom som inte kan försvara sig då går ni då går ni faktiskt över en gräns"
Björn Söder: Nej, nej gustav fridolin nu börjar du köra på känsloargument igen det är brist på att du saknar fakta i målet så kör du alltid fram känsloargument både du och miljöpartiet är väldigt duktiga på att använda er av det , vi delar samma syn att det här är människor som är utsatta men ni vill fortsätta slå på dem som ligger därför att fortsätta att det här ska vara legalt att tigga på gatorna och då blev då så att (Sedan börjar de prata i munnen på varandra
och blir en enda röra )