Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-05-27, 12:52
Medlem
arsebiscuitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagnen
Att miljöpartiet kan vara så stora är en evig gåta för mig. Att de lyckas få hela 15% i valet är fullkomligt obegripligt för mig.

Jag tror det handlar mycket on namnet, samt att miljöfrågorna värderas högre i EU-sammanhang. Sen att folk som är pålästa röstar på dom förstår jag inte heller.
Citera
2014-05-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arsebiscuits
Jag tror det handlar mycket on namnet, samt att miljöfrågorna värderas högre i EU-sammanhang. Sen att folk som är pålästa röstar på dom förstår jag inte heller.

skulle gissa av 70% av Mps väljare vet inte ett skit om det partiet de har röstat på.
Citera
2014-05-27, 15:19
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Suck, såg en blek och defensiv Jimmy bli utfrågad i agenda, han blir allt sämre. Sverige behöver mer Söder! Byt partiledare!

Tycker inte att Jimmie var så dålig, sedan var han inte i studion utan på direktlänk. Han har ju i princip turnerat Sverige runt i 2 veckor och haft torgmöten mellan 10-19 varför dag.
Citera
2014-06-07, 02:40
Bannlyst
Björn Söder körde över pojkslyngeln Fridolin totalt. Han kom med sitt gamla vanliga snack om att man måste bekämpa rasismen och började föra in samtalet på helt andra grejer när han inte hade några mer argument att komma med.

Alltid detta snack om att vi måste hjälpa hela världens befolkning när miljömupparna debatterar men dom säger aldrig var vi ska ta pengarna ifrån för att betala detta mångkultur kalas som dom värnar så mycket om.
Citera
2014-06-07, 17:38
Medlem
Genserics avatar
Fan vad mycket bättre Björn har blivit, har han gått ner i vikt också? Riktigt imponerad
Citera
2014-07-16, 14:04
Medlem
Björn Söder: "Gustav Fridolin kör på känsloargument det är ni duktiga på"

https://www.youtube.com/watch?v=i0RLVZIiCho

Vem vann? Det gjorde nog Björn Söder..... eller ?

Angående tiggeriet.

Gustav Fridolin: Problemet handlar ju om att vi har en växande fattigdom och växande rasism i europa vi ser hur romer i många länder utestängs från arbete hur romska barn skickas i särskilda skolklasser hur romska hus där man bott i generationer rivs och vräkt tillochmed kvarter romska kvarter som stängs in bakom murar och i det europa så tvingas en del romer helt lämna sina länder för att försöka hitta en försörjning det bästa fall ett arbete eller kanske eller i många fall därför att de arbeten inte finns genom att tigga och skicka hem pengar till sin familj så för att bli kvitt det så måste vi bli kvitt fattigdomen och rasism i europa"

Björn Söder: Jag delar mycket av vad Fridolin säger ...... (och fortsätter)

Gustav Fridolin: Efter en stund: "När sverigedemokraterna använder en stor del av sin valkassa att till att hetsa mot dom som inte kan försvara sig då går ni då går ni faktiskt över en gräns"

Björn Söder: Nej, nej gustav fridolin nu börjar du köra på känsloargument igen det är brist på att du saknar fakta i målet så kör du alltid fram känsloargument både du och miljöpartiet är väldigt duktiga på att använda er av det , vi delar samma syn att det här är människor som är utsatta men ni vill fortsätta slå på dem som ligger därför att fortsätta att det här ska vara legalt att tigga på gatorna och då blev då så att (Sedan börjar de prata i munnen på varandra och blir en enda röra )

Senast redigerad av nyplfl 2014-07-16 kl. 14:25.
Citera
2014-07-16, 15:36
Medlem
bergochdals avatar
Fridolin bor i Sumpan. Hur många tiggare befinner sig där i dag?
Citera
2014-07-16, 15:47
Medlem
Ass.Parades avatar
Ja, Björn Söder "vann".

Inget fel att använda känslor, det får inte bli för robotiskt i en politisk debatt om vissa frågor men för många politiker använder för mycket känsloargument. Istället för att kolla en långsiktig lösning som gynnar alla parter så vill man göra det mest "humana" men som bara verkar vara en bra lösning för tillfället men som i längden är värdelöst för båda.

Därför tycker jag att invandringsfrågan kan vara lite svår att svara på. Man anser att man ska ta emot massa flyktingar för då är vi humana men är det inte humant att spendera pengar på att försöka hjälpa människor där dom bor och jobba för en långsiktig lösning istället.. Nej, jag vet inte.
Citera
2014-07-16, 16:00
Medlem
Diamondgrits avatar
Fridolin säger vid 2:33 och framåt är "det alla det som de som arbetar med hemlösa säger (...) det här är ju utsatta människor som försöker hitta ett arbete när man flyr undan fattigdom".

SÅ FAN HELLER!!

När en riktig flykting kommer hit så skriver han in sig och sedan påbörjas processen med att fixa jobb till honom, det är SFI och det är utbildningar och så vidare. De är i systemet. Det zigenare alltid gjort är att ställa sig utanför systemet. Då blir det ju på det här viset.

Jag lyssnade inte längre eftersom Fridolin brukar få mig att vilja slå sönder saker.
Citera
2014-07-16, 18:17
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Fridolin bor i Sumpan. Hur många tiggare befinner sig där i dag?
Jag har sett några stycken, men främst alkoholister givetvis. Sådana vimlar det av där. Dessutom var det ganska längesedan jag var där så kan tänka mig att det är värre nu när det gäller tiggare, eftersom dessa har exploderat i antal på senare tid. Åtminstone i city.
Citera
2014-07-16, 18:31
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Fridolin säger vid 2:33 och framåt är "det alla det som de som arbetar med hemlösa säger (...) det här är ju utsatta människor som försöker hitta ett arbete när man flyr undan fattigdom".

SÅ FAN HELLER!!

När en riktig flykting kommer hit så skriver han in sig och sedan påbörjas processen med att fixa jobb till honom, det är SFI och det är utbildningar och så vidare. De är i systemet. Det zigenare alltid gjort är att ställa sig utanför systemet. Då blir det ju på det här viset.

Jag lyssnade inte längre eftersom Fridolin brukar få mig att vilja slå sönder saker.
På sätt och vis kan jag tycka att det är bra att de inte tar sig in i systemet. Såna som tar sig in i systemet kan ta sig in på väldigt höga positioner. Folk som vill härska över andra, främmande folk är de värsta människorna på jordklotet. Zigenarna verkar åtminstone inte vara härsklystna och det ser jag som något bra.
Citera
2014-07-16, 20:02
Medlem
RNIUCs avatar
Orkar inte ens se skiten. Fridolin ger mig psykos. Senaste debatten jag såg honom i var mot Åkesson och då körde han "tänk på barnen"-argumentet. Vad körde han för känsloargument den här gången.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in