2014-07-16, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan ligga kulor synliga på marken dock hittas de oftast i vallen(kulfånget), hink och spade så löser det sig. Många kulor är deformerade, kanske de flesta, dock finns det även hela kulor.

Upplysningsvis kan jag berätta att man ibland även kan hitta patroner, skott kallar man det också, som någon har tappat eller glömt vid skjutplatsen.

Ta din hink och spade och fixa fram en ansenlig mängd ej deformerade Och du, berätta hur djupt du fick gräva Och kom ihåg, EJ deformerade!

Du kan även upplysningsvis, nu på en gång berätta hur vanligt det är att någon glömmer eller tappar patroner (eller skott som man kallar det) så man fyller en gul Ica kasse för enligt dig så gör man det med lätthet, eller hur?
Citera
2014-07-16, 23:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Blodet i bilen kan ha uppkommit efter styckningen då likdelarna fraktats till fp1 resp. fp2.
Och när skulle den transporten ha skett, tror du?
Citera
2014-07-16, 23:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Blodet i bilen kan ha uppkommit efter styckningen då likdelarna fraktats till fp1 resp. fp2.

Visst, men min kommentar grundade sig på vad du skrev i ett tidigare inlägg. Var skedde styckningen sannolikt då?
Citera
2014-07-17, 00:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Ta din hink och spade och fixa fram en ansenlig mängd ej deformerade Och du, berätta hur djupt du fick gräva Och kom ihåg, EJ deformerade!

Du kan även upplysningsvis, nu på en gång berätta hur vanligt det är att någon glömmer eller tappar patroner (eller skott som man kallar det) så man fyller en gul Ica kasse för enligt dig så gör man det med lätthet, eller hur?

Med KJ kontakter inom det militära så tror jag att det är en baggis för honom att fixa fram kulor så att det räcker till en hel pall hemgjorda knivar, helt övertygad, och det är vad frågan handlade om, att KJ inte blev helt knäckt av att behöva kasta sin kniv med en kula på, den går att ersätta.
Citera
2014-07-17, 00:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och när skulle den transporten ha skett, tror du?
Den 13 maj.
Citera
2014-07-17, 00:12
Bannlyst
Citat:
Med KJ kontakter inom det militära så tror jag att det är en baggis för honom att fixa fram kulor så att det räcker till en hel pall hemgjorda knivar, helt övertygad, och det är vad frågan handlade om, att KJ inte blev helt knäckt av att behöva kasta sin kniv med en kula på, den går att ersätta.

Oavsett vad frågan handlar om så skriver du, Tror att även jag skulle kunna skramla ihop en ansenlig mängd genom att besöka ett par av skjutbanorna i trakten.

Far du inte med lite osanning då? 7.62 kulor är inget problem att komma över, finns i handeln om inte annat. Men INTE i ansenlig mängd där du påstår dig finna dom med din hink och spade

Så försök inte narras med oss nu
Citera
2014-07-17, 00:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Oavsett vad frågan handlar om så skriver du, Tror att även jag skulle kunna skramla ihop en ansenlig mängd genom att besöka ett par av skjutbanorna i trakten.

Far du inte med lite osanning då? 7.62 kulor är inget problem att komma över, finns i handeln om inte annat. Men INTE i ansenlig mängd där du påstår dig finna dom med din hink och spade

Så försök inte narras med oss nu

Jag skrev TROR, har du läs och skrivsvårigheter?
Citera
2014-07-17, 00:42
Bannlyst
Citat:
Jag skrev TROR, har du läs och skrivsvårigheter?

Så då TROR du verkligen att DU skulle kunna skramla ihop en ansenlig mängd genom att besöka ett par av skjutbanorna i trakten. (med hink och spade)

Du förstår OY, du får det att låta så enkelt, som att du vill vinkla det lite

Men då har vi rett ut det, tar ett tag för en med läs och skrivsvårigheter
Citera
2014-07-17, 00:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Visst, men min kommentar grundade sig på vad du skrev i ett tidigare inlägg. Var skedde styckningen sannolikt då?
Det som ligger närmast till hands är ett utrymme som KJ sedan tidigare känt till och där han visste att han kunde förvara kroppen utan att någon skulle kunna hitta den. - Ett gammalt värn som bara han själv visste att man kunde ta sig in i, t.ex. Men att han sedan kom att placera ut sina likdelar mitt under sökningarna efter VB talar för en annan plats; ett ställe som var mer känsligt för hans vidkommande och som gjorde att han snarast möjligt måste transportera kroppen till annan plats - men inte kunde (orkade) göra detta utan att stycka den. - Men det här är ett knepigt kapitel eftersom styckningen också kan ha utförts för att detta var KJ:s första och sista tillfälle att pröva på hur det kändes att stycka en kropp; skulle han klara av det? På samma sätt som han sagt sig ha sökt till GMU för att få testa sin fysiska förmåga (men inte kom längre än till intelligenstestet) kan han via mordet på VB ha velat sätta sig själv på det yttersta provet: att genomföra en styckning. Han hade dock inte räknat med det stora sökpådraget efter VB och kom därför att placera ut likdelarna i största hast.
Citera
2014-07-17, 02:37
Medlem
yoloitss avatar
Angående bokhyllan som försvann så har jag en fundering:

1. en stor presenning på golvet som täcker stor yta
2. bokhylla med ryggen neråt mot presenningen, hyllor borttagna
3. presenning över bokhylla och släta ut ner längs kanterna i botten och hänger över övre kanten, bildar en perfekt plats att stycka utan spår
4. styckning med speciella kläder som täcker, kanske nåt annat i plast
5. allt samlas ihop först en gång och sen en gång till och förseglas blir noll spår
6. dras iväg för att tvätta kroppen och bränna kläder och allt annat, alt. gräva ner det. Är det två presenningar skadas inte det som är inne i emballaget, VB hade dock rivmärken på rumpan.
7. Detta sker ute, vid vatten där kroppsdelarna kan tvättas, läggas på den undre presenningen och torka, emballeras, sen bränns alla spår upp.. Fixat o klart.
Citera
2014-07-17, 02:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Angående bokhyllan som försvann så har jag en fundering:

1. en stor presenning på golvet som täcker stor yta
2. bokhylla med ryggen neråt mot presenningen, hyllor borttagna
3. presenning över bokhylla och släta ut ner längs kanterna i botten och hänger över övre kanten, bildar en perfekt plats att stycka utan spår
4. styckning med speciella kläder som täcker, kanske nåt annat i plast
5. allt samlas ihop först en gång och sen en gång till och förseglas blir noll spår
6. dras iväg för att tvätta kroppen och bränna kläder och allt annat, alt. gräva ner det. Är det två presenningar skadas inte det som är inne i emballaget, VB hade dock rivmärken på rumpan.
7. Detta sker ute, vid vatten där kroppsdelarna kan tvättas, läggas på den undre presenningen och torka, emballeras, sen bränns alla spår upp.. Fixat o klart.

När man hanterar blodiga verktyg är det lätt hänt att mikroskopiskt små bloddroppar stänker iväg och besudlar ytor, t ex. golv, väggar, tak men också på kläder som därefter nuddar en yta, det hittades inget sådant i lägenheten. Annars är det en bra teori tycker jag.
Citera
2014-07-17, 03:01
Medlem
Citat:
Det som ligger närmast till hands är ett utrymme som KJ sedan tidigare känt till och där han visste att han kunde förvara kroppen utan att någon skulle kunna hitta den. - Ett gammalt värn som bara han själv visste att man kunde ta sig in i, t.ex. Men att han sedan kom att placera ut sina likdelar mitt under sökningarna efter VB talar för en annan plats; ett ställe som var mer känsligt för hans vidkommande och som gjorde att han snarast möjligt måste transportera kroppen till annan plats - men inte kunde (orkade) göra detta utan att stycka den. - Men det här är ett knepigt kapitel eftersom styckningen också kan ha utförts för att detta var KJ:s första och sista tillfälle att pröva på hur det kändes att stycka en kropp; skulle han klara av det? På samma sätt som han sagt sig ha sökt till GMU för att få testa sin fysiska förmåga (men inte kom längre än till intelligenstestet) kan han via mordet på VB ha velat sätta sig själv på det yttersta provet: att genomföra en styckning. Han hade dock inte räknat med det stora sökpådraget efter VB och kom därför att placera ut likdelarna i största hast.
Kroppsdelarna i Gula huset och där bredvid placerades ut den 19-20 maj. eftersom solen går inte ned under hela dygnet i Boden vid midsommartid kan inses att det var dagsljus dygnet runt vid tiden 19-20 maj. De som placerade ut kroppsdelarna tog stora risker att genomföra en sådan operation och den enda orsaken de genomförde det, var för att skydda sig själva och få skulden för mordet på någon annan. De som genomförde flytten var gärningsmännen och inga andra och det var varken KJ eller MB.
Att beskylla KJ för att det var han som flyttade kroppsdelarna blir sett till helheten orimligt, om han mot all förmodan skulle haft kroppsdelar att flytta fanns det ingen orsak eller motiv att göra det.
För gärningsmännen fanns det ett starkt motiv att flytta kroppsdelarna, därför om de hade hittats på gömstället som det förr eller senare helt säkert skulle ha gjorts, hade inte KJ kunnat bli misstänkt att placerat dem där. Misstanken hade blivit att det är inhyrda gärningsmän som utförde styckmordet och placerade kroppsdelarna i gömstället och även tog ut dem därifrån och placerade dem i Gula huset och däromkring, för att skydda sig själva och få misstanken om styckmordet mot annat håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in