Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-24, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bollocksindeed
Alla kollar porr... ven vi tjejer och det r nog ingen fara att det skulle vara tabu idag helt normalt och hlsosamt om man behver komma igng lite nr man onanerar. Sen att killar gr ver grnsen o kan kolla p helt sjuka grejer eftersom de mste ha sjukare och sjukare klipp om de kollar varje dag o blir uttrkade eller helt enkelt kollar igenom allt som finns r deras problem.
ALLA kollar INTE alls p porr. Herregud det r s jvla vidrigt. Jag har ALDRIG onanerat heller, har ej haft sex p ver ett halv r heller. Det r bullshit att mnniskan har ett behov av snt dr. Blir s jvla cklad av detta sexfixerade samhlle. Hoppas fan att porren slutar tillverkas/frbjuds och att folk slutar tnka p knulla/porr 24/7

(r ej asexuell)
Senast redigerad av Alob 2014-08-24 kl. 14:54.
Citera
2014-08-24, 15:24
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Hoppas fan att porren slutar tillverkas/frbjuds

Ett frbud mot porr skulle knappast betyda att tillverkning slutar.

Porren r en del av samhllet. Det har den varit in rhundraden. Det gr inte att trolla bort.
Citera
2014-08-24, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alob
Fattar verkligen inte hur man kan bli kt av att kolla p andra som knullar. Jag blir bara extremt cklad.
Du och alla andra tjejer.
Citera
2014-08-24, 16:29
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Jag har ALDRIG onanerat heller
Fast det dr r ju enbart till din egna nackdel, och dessutom r det i det avseendet du som blir att betrakta som konstig/annorlunda.
Citera
2014-08-24, 17:36
Bannlyst
Hahahaha ehhh r trden frn 1923 eller. Tabu? Nej det r ingen jvel som bryr sig om tjejer kollar porr, det r vl som med snubbar sger ngon att dom inte gillar porr blir jag frvnad. Ngot tabu finns ju inte och inte heller ngon stigmatisering utan det hr var ju bara en enda lng trd i feministiska hjrnspken.
Citera
2014-08-24, 19:29
Medlem
GodeGorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Hahahaha ehhh r trden frn 1923 eller. Tabu? Nej det r ingen jvel som bryr sig om tjejer kollar porr, det r vl som med snubbar sger ngon att dom inte gillar porr blir jag frvnad. Ngot tabu finns ju inte och inte heller ngon stigmatisering utan det hr var ju bara en enda lng trd i feministiska hjrnspken.
Hller med, vem fan bryr sig om tjejer kollar p porr? Jag och skulle gissa 99% av mnnen jag knner gr det inte i alla fall. Det hr r mycket riktigt bara inbillning.
Citera
2014-08-24, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GodeGoran
Hller med, vem fan bryr sig om tjejer kollar p porr? Jag och skulle gissa 99% av mnnen jag knner gr det inte i alla fall. Det hr r mycket riktigt bara inbillning.

Ja jag lste trden och frskte tnka ut ngon man som finns i mitt liv som hade reagerat negativt p det hr men kunde inte komma p nn. Antingen tnker folk "meh" eller s blir reaktionen positiv.
Bara nnu en "jag r feminist och vill tycka lite synd om mig sjlv" trd som helt saknar substans r jag rdd.
Citera
2014-08-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Trotr sanningen r lite allt mjligt blandat

3. Och nej, kvinnor r nog inte lika visuella av oss, vi gr inte lika hrt igng p att sitta och titta p kuk i fittan in och ut 300 grr som killar r, vi r lite mer "runtomkring" andra sinnen, kontexter o.s.v. inte s enkelspriga helt enkelt.
drfr kivnnor nog blir mer upphetsade av vlgjord film, sknlitt. text, annan kultur dr det finns lite mer manus och ram runtomkring n pojke ringer p en drr, kvinna ppnar blir vldsamt kt sliter av sig klderna och inom 23, 5 sekunder ligger de p golvet och jkar fr fullt.....gsp! sger kvinnor d. Vi vill ha 2 timmars intrig, gonkast, stmningar, lngsam panoreringar ver sensuella mn i minst en halvtimme, ingen porrfilm i vrlden har den typen av budget!!

Jovisst, harlekinromaner, grottbjrnars folk och 50shades r ju hemskt vlgjorda och stora konstverk.

Sjlv tror jag det r en vldigt felaktig uppfattning och lite frminskande det dr med att kvinnor skulle fredra den dr sortens tjejjporr det talas om ibland. Tror aldrig jag har trffat en enda tjej som har uttryckt ngon preferens fr "porr fr kvinnor" utan det brukar vara ganska standardporr som gller och ofta frvnansvrt grova saker. Jag tror att den strsta gruppen som handlar porr fr kvinnor r mn som vill helgardera sig lite och inte verka kvinnofrnedrande s de skaffar ngot som r lite kravmrkt s att sga.

Din bild av kvinnor r ju vldigt konstig och lter mer som en upprkning av floskler n ngot sjlvupplevt, frutom din egen syn d. Jag r vldigt osker p om ngon av mina bekanta r sugen p att ha tv timmars intrig och halvtimmespanoreringar ver nakna mn i en halvtimme nr de stter sig framfr datorn fr att gnugga av sig lite. Fantastiskt att hra dig lsa upp en s frdomsfull och klichartad bild av den kvinnliga sexualiteten.
Citera
2014-08-24, 22:30
Medlem
Det r vl helt enkelt lite norm ver det hela som frmodligen kommer frn lngre tillbaka i historien d det var extremt skamligt om en kvinna var ppen om hennes sexualitet och skulle skmmas om hon nstan bara visade hnder. Det r helt enkelt bara mer privat nr det gller tjejers sexualitet, mer eller mindre i alla fall. Det har brjat ndras betydligt nu.

Jag kan lova att det finns vldigt mnga kvinnor som antingen ser p porr eller som har sett p det fr att de r nyfikna. Men det r bara kvinnor som blir kallade fr slampor eller liknande om de gr nstan ngot sexuellt som inte grs tillsammans med deras pojkvn och inte gr ngot speciellt medan det inte alls anses konstigt om en man t ex har ett one-night-stand eller p vilket stt han har sex.
Citera
2014-08-25, 04:02
Medlem
bollocksindeeds avatar
Citat:
ALLA kollar INTE alls p porr. Herregud det r s jvla vidrigt. Jag har ALDRIG onanerat heller, har ej haft sex p ver ett halv r heller. Det r bullshit att mnniskan har ett behov av snt dr. Blir s jvla cklad av detta sexfixerade samhlle. Hoppas fan att porren slutar tillverkas/frbjuds och att folk slutar tnka p knulla/porr 24/7

(r ej asexuell)

Synd att du knner s. Mste sga att du gr miste om det bsta i livet om du r anti-ex...

Mste sga att ett morgonpk alltid gr resten av dagen mycket mer givande!
Citera
2014-08-26, 15:56
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Jovisst, harlekinromaner, grottbjrnars folk och 50shades r ju hemskt vlgjorda och stora konstverk.

Sjlv tror jag det r en vldigt felaktig uppfattning och lite frminskande det dr med att kvinnor skulle fredra den dr sortens tjejjporr det talas om ibland. Tror aldrig jag har trffat en enda tjej som har uttryckt ngon preferens fr "porr fr kvinnor" utan det brukar vara ganska standardporr som gller och ofta frvnansvrt grova saker. Jag tror att den strsta gruppen som handlar porr fr kvinnor r mn som vill helgardera sig lite och inte verka kvinnofrnedrande s de skaffar ngot som r lite kravmrkt s att sga.

Din bild av kvinnor r ju vldigt konstig och lter mer som en upprkning av floskler n ngot sjlvupplevt, frutom din egen syn d. Jag r vldigt osker p om ngon av mina bekanta r sugen p att ha tv timmars intrig och halvtimmespanoreringar ver nakna mn i en halvtimme nr de stter sig framfr datorn fr att gnugga av sig lite. Fantastiskt att hra dig lsa upp en s frdomsfull och klichartad bild av den kvinnliga sexualiteten.

Tror sanningen r ngonstans mitt emellan. Ingen av de tjejer jag trffat gillar "pang-p" porr (undantaget viss kta amatrporr). Men de r inte s krsna heller. Det finns gott om hrda p-rullar frn Frankrike och Italien t.ex som har rtt serisa handlingar, med heta blickar och bra skdisar (kanske spa-niv), sensuella stunder, fin musik mm.

Ett hett tips fr par r att se Tarzan X - Shame of Jane: http://www.imdb.com/title/tt0110214/
Citera
2014-08-27, 03:17
Medlem
Jovisst r smaken olika. Jag reagerade mest p det dr sterotypandet att alla kvinnor alltid skulle vlja det mest klichartade, precis som man skulle skriva att alla mn alltid vljer att kolla p Michael bay filmer. Sen har man ju olika preferenser beroende p sinnestillstnd, precis som med vanlig spelfilm, ibland vill man se en hjrndd poocornfilm och ibland ett serist vlskrivet drama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in