Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Trotr sanningen r lite allt mjligt blandat
3. Och nej, kvinnor r nog inte lika visuella av oss, vi gr inte lika hrt igng p att sitta och titta p kuk i fittan in och ut 300 grr som killar r, vi r lite mer "runtomkring" andra sinnen, kontexter o.s.v. inte s enkelspriga helt enkelt.
drfr kivnnor nog blir mer upphetsade av vlgjord film, sknlitt. text, annan kultur dr det finns lite mer manus och ram runtomkring n pojke ringer p en drr, kvinna ppnar blir vldsamt kt sliter av sig klderna och inom 23, 5 sekunder ligger de p golvet och jkar fr fullt.....gsp! sger kvinnor d. Vi vill ha 2 timmars intrig, gonkast, stmningar, lngsam panoreringar ver sensuella mn i minst en halvtimme, ingen porrfilm i vrlden har den typen av budget!!
Jovisst, harlekinromaner, grottbjrnars folk och 50shades r ju hemskt vlgjorda och stora konstverk.
Sjlv tror jag det r en vldigt felaktig uppfattning och lite frminskande det dr med att kvinnor skulle fredra den dr sortens tjejjporr det talas om ibland. Tror aldrig jag har trffat en enda tjej som har uttryckt ngon preferens fr "porr fr kvinnor" utan det brukar vara ganska standardporr som gller och ofta frvnansvrt grova saker. Jag tror att den strsta gruppen som handlar porr fr kvinnor r mn som vill helgardera sig lite och inte verka kvinnofrnedrande s de skaffar ngot som r lite kravmrkt s att sga.
Din bild av kvinnor r ju vldigt konstig och lter mer som en upprkning av floskler n ngot sjlvupplevt, frutom din egen syn d. Jag r vldigt osker p om ngon av mina bekanta r sugen p att ha tv timmars intrig och halvtimmespanoreringar ver nakna mn i en halvtimme nr de stter sig framfr datorn fr att gnugga av sig lite. Fantastiskt att hra dig lsa upp en s frdomsfull och klichartad bild av den kvinnliga sexualiteten.