2014-10-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Jag gillar förresten överskriften "Skräckkabinettet".

Regeringen har suttit i mindre än tre dagar men har redan samlat ihop mer än tre skandaler...

Vilka tre tänker du på? Romson, Kaplan och erkännande av Palestina? Förövrigt tror jag att media kommer att "glömma bort" dessa skandaler rätt snabbt. Denna regering skulle verkligen kunna granskas hårt..
Citera
2014-10-06, 22:05
Medlem
Citat:
Finns det inga andra alternativ än kopparbaserade färger. På Miljöpartiets hemsida rekommenderar ni att man ska tvätta båten i stället?

- Det går inte på stora träbåtar.

Har du inte funderat på att göra dig av med båten?

- Nej, det är också ett kulturarv som pryder sin plats och som gör att vänner kan vara med och segla och uppleva skärgården.

Är det inte konstigt att du som miljöminister har en båt som kräver kopparbaserad färg?

- Min familj har valt att inte ha bil till exempel. Det är väl också meningen att man ska kunna ha ett fritidsliv som är aktivt.

http://www.expressen.se/nyheter/val2...orbjuden-farg/

Jag drar slutsatsen att det är helt ok med miljöpartiet att jag kör bil mer än mitt transportbehov kräver. Jag har ju varken båt eller värmer bostaden med olja...
Citera
2014-10-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Hon skyller självklart på sin man, det var ju inte direkt oväntat. Som miljömupp så bör man väl däremot kunna kräva att hon ska vara engagerad nog att veta vilka färger som är lagliga att måla med. Jag är dessutom 95% säker på att denna färgen är omöjlig att få tag på över disk sedan flera år tillbaka, just därför att den är olaglig. I Norge kan man köpa den bl a, men inte i Sverige.

Det är lite svårt att hävda att man inte hade en aning om att färgen är olaglig i Sverige när den inte ens går att inhandla på laglig väg.

Jag personligen kan ju tycka att Åsa Romson har gjort bort sig tillräckligt i MP för att bli kickad ur partiet, eller som allra minst bli av med sin ministerpost. Man kan inte ha en miljöminister som bevisligen begår miljöbrott, det är förbannat oseriöst.

Mycket bra information av CannonDorf som väcker gamla minnen till liv.

Det var väl ca 10-14 år sen. Alla båtägare visste om att det var sista året med dessa botten-färger som sen kom att förbjudas. Alla visste om detta och det var ett samtals-ämne båtägare emellan, av den enkla anledningen att vi måste köpa godkänd färg till nästa år och vi visste inte riktigt vad som kunde vara bra bottenfärg, vilka märken osv.

Ryktet om att färger fanns i Norge spreds också så klart. En del köpte för flera år. Färg tog slut i butiker osv. (i sverige)

Att inte känna till detta är inte speciellt troligt.
Var de inte med på den tiden, så måste de inhämta information om vad som gäller nu
-- och att då hamna bland dessa förbjudna färgrer kan inte vara annat än ett aktivt val.

Val av en Miljöpartist.
.
Citera
2014-10-06, 22:08
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Bildbevis är sparat: http://i.imgur.com/ohwR17F.jpg

Det syns tydligt att det är lågskattad diesel som hon inte får använda i sin fritidsbåt. Nu kommer hon väl skylla på sin man men ändå.

Oavsett så skulle jag verkligen vilja veta vilket företag som sålde giftfärgen. En vild gissning är att de inte kommer ihåg var den inhandlades

Underbart! Vem anmäler? Båten borde omedelbart tas i beslag för att säkra bevisning!
Citera
2014-10-06, 22:09
Medlem
Aurora08s avatar
Om nu Åsa Romson får avgå - vilket jag inte tror - lurar då Maria Wetterstrand i vassen? Språkrören kan ju inte bli omvalda efter ett visst antal år som "aktiva" språkrör, men nu har det ju gått några år sedan Maria W var språkrör - så kan hon i princip bli omvald om kris skulle uppstå inom MP?
Citera
2014-10-06, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nej kanske inte unik men hon har en mycket hög svansföring vad gäller miljöpolitik. Ska man se till fakta här så är det två saker som en ambitiös journalist kan sätta tänderna i:

1. Giftfärgen
Alla båtägare vet om att "giftfärgen" är bäst på att skydda. Alla båtägare är medvetna om att det inte är tillåtet. Många skiter i det och kör "giftfärg". Romson är inte korkad, hycklare men inte korkad. Hon var givetvis fullt medveten detta och det blir pinsamt när hon nu försöker slingra sig. En bra journalist skulle fråga henne var hon köpt färgen. Eftersom den inte säljs i Sverige så är Norge ett bra tips.

2. Gröna dieseln
Om nu Romson ska köra om kring i sin stora dieselbåt, varför är det lågskattad grön diesel i tankarna? Hävdar hon att det är ett kommersiellt fartyg, de har rätt att tanka grönt diesel? Nu pratar vi skattefusk som faktiskt är snäppet värre än giftfärg. Speciellt när hon vill att andra ska betala mer i skatt.

Janne Josefsson var är du?

Tanken är enligt uppgift på hemsidan på 1,4 kubik. Full tank kostar 19600 kr.Tankar man miljövänligt bränsle kostar det lite mer.
Citera
2014-10-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Inte en rad på Aftonbladet om detta heller Som sagt. Om politiker har fått avgå från sina ministerposter tidigare så borde detta resultera i liknande.

Oroa dig inte för att nyheten inte kommer få spridning. Det här kommer alla att veta imorgon. Och det är nog en fördel att media försöker skydda Romson. Ett drev med påföljande avgång ger en stor men kort skada, ungefär som att slå i stortån.
Sitter Romson kvar så kommer detta att användas mot regeringen varje dag hela mandatperioden. Varje gång hon syns i media kommer alla tänka hycklare. Det blir regeringens ischias.
Citera
2014-10-06, 22:11
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidlagesju
Mycket bra information av CannonDorf som väcker gamla minnen till liv.

Det var väl ca 10-14 år sen. Alla båtägare visste om att det var sista året med dessa botten-färger som sen kom att förbjudas. Alla visste om detta och det var ett samtals-ämne båtägare emellan, av den enkla anledningen att vi måste köpa godkänd färg till nästa år och vi visste inte riktigt vad som kunde vara bra bottenfärg, vilka märken osv.

Ryktet om att färger fanns i Norge spreds också så klart. En del köpte för flera år. Färg tog slut i butiker osv. (i sverige)

Att inte känna till detta är inte speciellt troligt.
Var de inte med på den tiden, så måste de inhämta information om vad som gäller nu
-- och att då hamna bland dessa förbjudna färgrer kan inte vara annat än ett aktivt val.

Val av en Miljöpartist.
.

ALLA båtägare vet att denna färg är förbjuden. ALLA.
Citera
2014-10-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
ALLA båtägare vet att denna färg är förbjuden. ALLA.

Sant, och ingen säljer denna färg öppet heller så vitt jag vet.

Hon har köpt färgen under disk.
Citera
Medlem
preciskaffekopps avatar
Fy fan. Sen så har vi ju också hennes "brilljanta" uttalanden i SR om nätmobbning (länk i min signatur)
Citera
Medlem
nuwns avatar
Synd fria tider skulle sparat allt med alla källor och anmälningar i 4 år o dragit fram det då precis som aftonblaskan gör^^
Citera
2014-10-06, 22:17
Medlem
dindummers avatar
Ni som inte har sett intervjun på Expressens hemsida måste se den. I slutet så intervjuas Löfvén om Romsons illegala båtmåleri varpå han får frågan om vad han tycker om det här med att Åsa Romson målar med giftig färg.

Löfvén: "Ääeh eeh det är Åsa Romsons egen sak å ja e helt säker på att Åsa Romson när hon ska måla båten eeh hon kommer att välja det miljövänligaste."
Reportern: Men det har hon ju inte gjort?
Löfvén: Hon kommer nog säkert att göra dee nää....det tror jag säkert.

Det är roligt att han höll på att försäga sig genom att säga: Hon kommer nog säkert att göra det tills nästa gång men han var väldigt snabb med att ändra sig.

Som redan sagt så vet alla båtägare att den här färgen är olaglig också, jävla hycklare....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in