Citat:
Ursprungligen postat av
Repus
Kul att ni är tillbaka i tråden, sist ni lovade att bli aktiva kom det bara ett meddelande dvs det där ni lovade att vara aktiva.
Högst otypiskt problem? Vet inte vilka problem ni syftar på men av alla som jag känner som har provat låna ut pengar (många) har råkat ut för exakt de olika problemen som som beskrivs i tråden.
Tror att sanningen är att ni räknade med att tråden skulle självdö om ni lämnade den, när den istället fortsätter inser ni att det är smartare att vara med och styra upp frågorna.
Till frågorna...
När kommer grafer med mera att börja fungera?
Hur går det för de nya inkasso bolagen? Märker absolut ingen skillnad dvs gamla lån betalas fortfarande inte...
Har ni inga inkassobolag i Finland? inga förluster registreras och ingen betalar sina lån
Varför kan man inte se hur stor del av ens lån som är försenade?
Varför svarar supporten endast på ca 50% av de mail jag skickar om ni nu prioriterat att sköta enskilda ärenden istället för det forum ni själva startade...
Hur kommer det sig att jag på samma fråga (mitt saldo) får tre olika svar från Jesper, ett annat från Erik och ytterligare ett från supporten...
Om ni lämnade forumet av den anledningen ni angav ovan, varför la ni inte 1 minut att skriva ett sådant inlägg, istället för att lova att vara aktiva och sen utebli....
Hej Repus.
Jag förstår att du är skeptisk givet det tidigare beteendet från TB. Vi bör givetvis inte ha utlovat aktivitet på Flashback om vi inte hade för avsikt att följa upp tråden. Under vår frånvaro har dock Bolaget fortsatt sin tillväxt runtom i Europa och på den svenska marknaden och jobbar kontinuerligt för att förbättra rutiner och lyfta kvalitén på personalen. Vi kan inget annat än hoppas att vårt fortsatta engagemang i denna tråd visar på att vi bättrat oss.
Vi har som tidigare förmedlat bra översikt över vilka Låntagare och Långivare som är aktiva på detta forum och vet därför också utsträckningen på de problem som förs fram. Med det sagt tror vi stenhårt på transparens och gillar att vara aktiva på Flashback! Vi hoppas bara att medlemmarna här förstår att specifika frågor rörande individuella konton alltid måste gå via support@trustbuddy.com för besvarande.
Avseende dina frågor:
- Graferna: Se svar till Helios. Senast under Q1?
- Inkasso: Det går mycket bra med de tre nya inkasso bolagen i Sverige och insamlingsgraden har stigit avsevärt jämfört med tidigare år. Notera dock att dessa bolag för närvarande enbart tar sig an nya förfallna fordringar. Tidigare förfallna fordringar (som utgör merparten av all inkasso) ligger kvar hos VKC.
- Inkasso i Finland: Vi samarbetar med VKC men har i dagsläget ett factoring avtal som innebär att alla nya finska fordringar säljs vidare till en tredje part. Av denna anledning tas också förluster löpande. Detta innebär att man som Finska Långivare per definition har löpande förlustregistreringar.
- % Förfallna Lån: Vi jobbar på detta. Emellertid är du välkommen att höra av dig till sverige@trustbuddy.com
- Supporten: Denna är överbelastad och presterar idag tyvärr inte tillräckligt bra. Vi jobbar på två-tre stycken nyrekryteringar och har som uttalat mål att innan slutet på Q1 fördubbla storleken på Supporten.
- Olika Svar: Detta är dessvärre resultatet av missförstånd och tekniska komplikationer. Vi tror numera att missförstånd som dessa ska vara åtgärdade. För uppdaterat saldo är du välkommen att kontakta Erik igen.