Citat:
Sen kan man inte lägga till alla bakterier som hittas. Den enda patogen som odlats fram är e. coli. Otolytica eller enterococcer kan förekomma utan att sjukdom föreligger.
Jo, det finns många alternativ. Sen måste det också vara bättre än placebo. Massage av prostata har ingen klinisk evidens. Det känns säkert som att man gör något, men jämfört med placebo är det likvärdigt i de studier som gjorts. Är själv snart färdig läkare och även jag har prostatit eller vilken etikett man ska sätta på det.
Menar mest att de mest extrema behandlingsalternativen kan skada dig lika väl som hjälpa.
Jag vet inte om dina obehag varierar eller är lika hela tiden? För många där bäckensmärtan går i vågor så kan någon form av muskelrelaxantia hjälpa till att bryta en episod av smärta. Diazepam, baklofen samt Iktorivil har visat sig vara bra symtomlindring.
Jo, det finns många alternativ. Sen måste det också vara bättre än placebo. Massage av prostata har ingen klinisk evidens. Det känns säkert som att man gör något, men jämfört med placebo är det likvärdigt i de studier som gjorts. Är själv snart färdig läkare och även jag har prostatit eller vilken etikett man ska sätta på det.
Menar mest att de mest extrema behandlingsalternativen kan skada dig lika väl som hjälpa.
Jag vet inte om dina obehag varierar eller är lika hela tiden? För många där bäckensmärtan går i vågor så kan någon form av muskelrelaxantia hjälpa till att bryta en episod av smärta. Diazepam, baklofen samt Iktorivil har visat sig vara bra symtomlindring.
Sorry att jag kommer in här i din tråd Hajade. Kunskapen om prostatit (och bäckensmärtan) är väldigt dålig i Sverige. Du har säkert hittat undersökningar för dina påståenden. Men idag vet man väldigt mycket om prostatit.
Jo, antibiotika och prostatamassage har klinisk evidens! En underökning påvisar 43% av alla som behandlades blev friska. Då var alla symptom borta, WBC och EPS borta. Daniel Shoskes som utförde just denna undersökning, är en av de mest erkända doktorerna på prostatit.
Problemet med ditt förslag är att du föreslår symptom lindring. Istället för att attackera roten till problemen och bota patenten eller uppnå nära 100% symptom lindring. Då kan man inte använda en universell behandlingsmetod. "It is clear to me that there is no one etiology that produces the symptom complex of CP and therefore no single treatment is effective for all patients." Alltså finns det flera bakomliggande orsaker som orsakar snarlika eller lika symptom.
Om du vill fortsätta diskussionen om prostatit kan vi göra det i den stora prostatittråden.