2015-01-17, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastbunker
Sen kan man inte lägga till alla bakterier som hittas. Den enda patogen som odlats fram är e. coli. Otolytica eller enterococcer kan förekomma utan att sjukdom föreligger.
Jo, det finns många alternativ. Sen måste det också vara bättre än placebo. Massage av prostata har ingen klinisk evidens. Det känns säkert som att man gör något, men jämfört med placebo är det likvärdigt i de studier som gjorts. Är själv snart färdig läkare och även jag har prostatit eller vilken etikett man ska sätta på det.
Menar mest att de mest extrema behandlingsalternativen kan skada dig lika väl som hjälpa.

Jag vet inte om dina obehag varierar eller är lika hela tiden? För många där bäckensmärtan går i vågor så kan någon form av muskelrelaxantia hjälpa till att bryta en episod av smärta. Diazepam, baklofen samt Iktorivil har visat sig vara bra symtomlindring.

Sorry att jag kommer in här i din tråd Hajade. Kunskapen om prostatit (och bäckensmärtan) är väldigt dålig i Sverige. Du har säkert hittat undersökningar för dina påståenden. Men idag vet man väldigt mycket om prostatit.

Jo, antibiotika och prostatamassage har klinisk evidens! En underökning påvisar 43% av alla som behandlades blev friska. Då var alla symptom borta, WBC och EPS borta. Daniel Shoskes som utförde just denna undersökning, är en av de mest erkända doktorerna på prostatit.

Problemet med ditt förslag är att du föreslår symptom lindring. Istället för att attackera roten till problemen och bota patenten eller uppnå nära 100% symptom lindring. Då kan man inte använda en universell behandlingsmetod. "It is clear to me that there is no one etiology that produces the symptom complex of CP and therefore no single treatment is effective for all patients." Alltså finns det flera bakomliggande orsaker som orsakar snarlika eller lika symptom.

Om du vill fortsätta diskussionen om prostatit kan vi göra det i den stora prostatittråden.
Citera
2015-01-17, 14:23
Medlem
Plastbunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajade
Obehagen var som värst förra våren och sommaren. Började bli bättre när jag började med vaccine mot e-coli samt åt cedax.

Enterococcus faecalis visade sig först en bit in i denna behandling och då hade jag utfört nästan en månad av ordentlig och nogrann massage av sädesblåsor och prostata. Obs, i tre av varandra oberoende odlingar samt på pcr-dna test. Mitt smärtmaximum har alltid varit i vänster sädesblåsa, som förövrigt har varit väldigt svullen. Det var först när jag började behandla denna patogen i kombination med massage av sädesblåsor och prostata som mina symotom blev avsvärt mycket bättre. Sen om de var en ren slump eller placebo spelar mindre roll.
Vet du hur och i vilken omfattning massagen har utförts i de studier du läst? Vad hade patienterna för diagnos?

Tyvärr så finns det risker finns det med alla alternativ, även att inte behandla alls.

Jag är inne på linjen att infektionen ska behandlas, även om detta i sig är väldigt komplext med problem med antibiotika penetration, biofilm, resistens, förkalkning, isolera patogen, etc. (Jag pratar om mitt specefika fall, inte prostatit i allmänhet.) Sen ska inflammationen behandlas lika mina muskulära problem som föreligger. Sen så Hur som helst, tack för dina synpunkter, om du har tid för du gärna ägna dig igenom tråden och lämna kommentarer.

Om massagen hjälper dig är det jättebra. Vill inte framstå som negativ, vi är i samma lag. Vad jag hört då jag pratat med urologer om det är att det så sällan finns med i den offentliga vården är just att det saknar evidens för att det hjälper. Mot bäckenbottensmärta alltså, andra sjukdomar lämnar jag därhän.
Det vore awesome om det fanns någon god bot och jag önskar dig all lycka. För mig har antibiotika inte hjälpt något. Det som lindrat bäst har varit just muskelrelaxantia. Att t.ex iktorivil lindrar bättre än ketogan tyder för mig på att det är någon form av muskelspänning som för mig orsakar besvären. Detta går hand i hand med att det är säsongsvariation på mina besvär. Jag skulle för mig gissa att infektionen gett en inflammation som gjort bäckenmuskulaturen har någon konstig tonus post-infektiöst. Men prostatiter kan vara både bakteriella och idiopatiska. Vi kan mycket väl ha olika orsaker till våra besvär.
Citera
2015-01-18, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastbunker
Om massagen hjälper dig är det jättebra. Vill inte framstå som negativ, vi är i samma lag. Vad jag hört då jag pratat med urologer om det är att det så sällan finns med i den offentliga vården är just att det saknar evidens för att det hjälper. Mot bäckenbottensmärta alltså, andra sjukdomar lämnar jag därhän.
Det vore awesome om det fanns någon god bot och jag önskar dig all lycka. För mig har antibiotika inte hjälpt något. Det som lindrat bäst har varit just muskelrelaxantia. Att t.ex iktorivil lindrar bättre än ketogan tyder för mig på att det är någon form av muskelspänning som för mig orsakar besvären. Detta går hand i hand med att det är säsongsvariation på mina besvär. Jag skulle för mig gissa att infektionen gett en inflammation som gjort bäckenmuskulaturen har någon konstig tonus post-infektiöst. Men prostatiter kan vara både bakteriella och idiopatiska. Vi kan mycket väl ha olika orsaker till våra besvär.

Nu är ju dom flesta urologer kirurger och inga experter på prostatit.. Det märks tydligt på deras bristande intresse för ordentliga odlingar.. men som ni redan nämnt så är det komplext och jag upplever också större lindring av benso än opiater säkerligen för den muskelavslappnande och ångest dämpande effekten..
Men baklofen och liknade ger ej samma resultat..
Citera
2015-01-29, 20:24
Medlem
Fick provsvar idag på odling. Visade ingen tillväxt, förutom normalflora. Lämnar nya prover för odling om 3 veckor. Mår annars hyffsat. Beställt strovac, återkommer med resultat. Masserar prostatan ca 1 ggr/ veckan.
Citera
2015-01-29, 22:01
Medlem
Citat:
Fick provsvar idag på odling. Visade ingen tillväxt, förutom normalflora. Lämnar nya prover för odling om 3 veckor. Mår annars hyffsat. Beställt strovac, återkommer med resultat. Masserar prostatan ca 1 ggr/ veckan.

Vad är det verkande ämnet i strovac? Googlar men hittar ingen engelsk text..
Citera
2015-02-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Vad är det verkande ämnet i strovac? Googlar men hittar ingen engelsk text..

Det ska vara som ett vaccine. Använd google translate, står mest på tyska.
Citera
2015-02-09, 22:12
Medlem
Jag har lyckats göra tjejen gravid.
Citera
2015-02-09, 23:37
Medlem
Citat:

Grattis
Citera
2015-02-10, 07:11
Citat:

Grattis!
Citera
2015-03-09, 19:56
Medlem
Tjena! Tackar för gratulationer!! Väntat spänt på tjejens ultraljud. Hennes bröst blir större så de borde väl tyda på nåt bra Men hon är bara i 7 veckan så vi avaktar att fira.

Ska lämna nya prover på onsdag. Sperman är fortfarande lite gul, men kommer mycket vid utlösning samt att det är skönt att ha sex. Har inte masserat prostatan sen jag lämnade prover senast.

Det känningar jag har är nu är av mildare slag samt oregelbundna. Har inte ont nu tex. Sömnen är bra, vaknar vissa nätter då jag måste pissa, men oftast sover jag hela nätter.

Stretchar 1-2 ggr per dag, framförallt av ljumskar o höft. Masserat ljumskar, hamstring samt rumpa med en hård liten boll (bandyboll), löser upp spänningarna riktigt bra.

Tränar även rumpan samt stretchar magen regelbundet.

Äter zma samt l-glutamin. Båda har effekt på bla immunförsvar.
Citera
2015-03-13, 18:07
Medlem
Hade tre sammanhängande dagar med 100% smärtfrihet. Igår, efter 6 koppar kaffe, fick jag känningar. Min höft är avsevärt mycket mjukare nu efter allt stretchande. Men de är inge quickfix. Ju mer jag gör övningar dessto bättre går det. Sen hittar man nya övningar, vinklar mm. Framförallt odlas en större medvetenhen och känsla.

Provade att massera i förrgår. Prostatan kändes normal men däremot smärtade att föra in staven, tror det va ringmuskeln som gjorde ont.
Citera
2015-03-25, 20:10
Medlem
Lite update. Frugan fick missfall. Jag känner mig som boven i dramat.. samt att besvären i sädesblåsor börja komma tillbaka.
Lämnade två odlingar idag. Varit i kontakt med bahns klinik i ventura och jag kan få tid där inom två veckor. Ska kolla först om hans antibiotika är lämlig till mina bakterier. Han använder meropenem och gentamicin. Den förstnämnda skulle nog funka på e-colin men osäker på om de biter på feacalis. Om inte så blir det toth. Har skramlat 100k nu när jag kunnat jobba, borde räcka en liten bit. Planerat att vara borta i 3-4 veckor. De bästa är att frugan hakar på. Hon vill helst till Californien, mig kvittar det. Kan även jobba när jag är borta så jag slipper inkomstbortfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in