2015-01-20, 20:01
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Vi bodde 10år i en lägenhet med bla svartmögel i badrummet och mögligt, ruttet avlopp i köket. Att flytta fanns inte som alterantiv då ingen av oss var "godkända" som hyresgäster hos dom andra hyresvärdarna i komunen och vi hade inte resurser för att kunna flytta från komunen.

Idiotiskt att försätta sig i en sådan situation.
Citera
2015-01-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyhabits88
Visserligen gammal, men min absoluta favorit.
Speciellt att artikeln fick typ 5 bilder.
Kunde inte hitta den länkad i tråden .

http://mobil.kuriren.nu/nyheter/gril...n-5953491.aspx

" Allt var klart för en fin grillsommar. Nyköpt hus och en kurs i konsten att grilla väntande. Men då slog tjuvar till, familjens nya stora klotgrill försvann natten till torsdagen från altanen"
Lokalblaska mitt i sommaren.
Den var lite rolig, fem bilder, Fyra på tjejen och en på grillen. Långsam dag på redaktionen.
Citera
2015-01-20, 22:15
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20177490.ab

Romantisk middag som burger king förstörde med mögligt bröd.

Man är väl i och för sig ingen idiot för att man klagar på mögligt bröd (personligen tycker jag att det är ganska jävla suspekt att ha en "romantisk middag" på Burger King, men det är väl en smaksak antar jag), men visst skulle det kännas pinsamt att gå till pressen med det. Men det roligaste är ju att händelsen inträffade i Köpenhamn, återgavs i Ekstrabladet och sedan letade sig över sundet och till Aftonbladets redaktion. Paret kan således stoltsera med att deras mögliga burgare är en internationell nyhet
Citera
2015-01-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Lokalblaska mitt i sommaren.
Den var lite rolig, fem bilder, Fyra på tjejen och en på grillen. Långsam dag på redaktionen.

Ja, så vitt jag vet så fick artikeln inget större utrymme i någon större tidning (och tur är väl det ) så den passar kanske inte i tråden. Men tycker den är rolig ändå
Undra hur många meningslösa artiklar alla lokaltidningar publicerar varje år :P
Citera
2015-01-21, 01:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Idiotiskt att försätta sig i en sådan situation.

Ibland så har man inget val, pga sjukdom så saknade vi inkomst som hyresvärdarna godtog och då var det bara att stanna hos den vi hade.
Citera
2015-01-21, 01:44
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
I höst kommer den nya 500-lappen som pryds av sopranen Birgit Nilsson. Sedeln gör operasångerskan Malena Ernman upprörd. Anledningen är att Birgit Nilsson syns i en scen ur Richard Wagners opera "Valkyrian".

http://unvis.it/www.svd.se/kultur/er...el_4267507.svd

Den kanske inte är det normala "klappmogot" som brukar husera i den här tråden, men att den kärringen ens får utrymme i pressen och alla idiotutalanden hon gjort tidigare, så anser jag att hon passar in här.
Citera
2015-01-21, 05:11
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
http://unvis.it/www.svd.se/kultur/er...el_4267507.svd

Den kanske inte är det normala "klappmogot" som brukar husera i den här tråden, men att den kärringen ens får utrymme i pressen och alla idiotutalanden hon gjort tidigare, så anser jag att hon passar in här.

Jag kan översätta för de som inte förstår eller orkar läsa artikeln. Birgit Nilsson är en världskänd operasångerska, numera död. Malena Ernman är en hyfsad operasångerska, men förlitar sig (förutom rösten) på sina två (tre?) stora tillgångar - hon är blond och har hyfsade tuttar.

Malena Ernmans karriär har aldrig riktigt tagit fart, så nu skjuter hon vilt omkring sig. "Vi gråter tillsammans på ett slott" och deltagande i andra mindre smakfulla sammanhang. Vad gör man inte för att boosta sin karriär? Hon verkar desperat, och gör ett försök i vänsterfeminist-fållan. Låt henne hållas, hon är snart totalt bortglömd.
Citera
2015-01-21, 12:19
Medlem
BaalZeBubs avatar
http://www.expressen.se/nyheter/till...8-leva-langre/

"När det var som värst ringde det från skolan tre gånger om dagen för att personalen inte klarade av Ellen, 8, och Malte, 7. "

"Föräldrarna övervägde till och med att separera - bara för att få sova någon gång."

"Att ha barn med autism, trotssyndrom och adhd är bland de största föräldrautmaningar man kan ha. "

"Intill köksbordet står studsmattan så att Malte kan hoppa lite då och då under måltiden i och med att han inte klarar att sitta stilla så många minuter i sträck."

" Tidigare kunde hon [Ellen] sitta och skrika i 20 minuter över en strumpa som satt fel"

"Hösten 2013 hade Ellen ännu inte fått sina diagnoser - utåtagerande adhd och så kallad atypisk autism (begränsad förmåga till social interaktion, kommunikation och föreställningsförmåga, reds anm). Men lärarna märkte förstås att Ellen var annorlunda, för hon kunde slå sönder saker i klassrummet..."

"Sonen Malte, 7, utreds nu för autism och dessutom adhd med trotssyndrom, men i och med att han har svår psoriasis och måste ha hjälp att smörja huden minst en gång i timman..."

"Kan vi bara lotsa dem genom skolan kan nog Ellen gå konstfack och Malte som är så bra på datorer kan garanterat ha en framtida karriär som liknar min egen, säger Erik, som är försäljningschef på ett it-konsultföretag."
Citera
2015-01-21, 16:37
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
http://www.expressen.se/nyheter/till...8-leva-langre/

"När det var som värst ringde det från skolan tre gånger om dagen för att personalen inte klarade av Ellen, 8, och Malte, 7. "

"Föräldrarna övervägde till och med att separera - bara för att få sova någon gång."

"Att ha barn med autism, trotssyndrom och adhd är bland de största föräldrautmaningar man kan ha. "

"Intill köksbordet står studsmattan så att Malte kan hoppa lite då och då under måltiden i och med att han inte klarar att sitta stilla så många minuter i sträck."

" Tidigare kunde hon [Ellen] sitta och skrika i 20 minuter över en strumpa som satt fel"

"Hösten 2013 hade Ellen ännu inte fått sina diagnoser - utåtagerande adhd och så kallad atypisk autism (begränsad förmåga till social interaktion, kommunikation och föreställningsförmåga, reds anm). Men lärarna märkte förstås att Ellen var annorlunda, för hon kunde slå sönder saker i klassrummet..."

"Sonen Malte, 7, utreds nu för autism och dessutom adhd med trotssyndrom, men i och med att han har svår psoriasis och måste ha hjälp att smörja huden minst en gång i timman..."

"Kan vi bara lotsa dem genom skolan kan nog Ellen gå konstfack och Malte som är så bra på datorer kan garanterat ha en framtida karriär som liknar min egen, säger Erik, som är försäljningschef på ett it-konsultföretag."

På vilket sätt platsar det här i tråden?
Citera
2015-01-21, 16:52
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarn-med-kniven
På vilket sätt platsar det här i tråden?

Kontrasten mellan allt elände med barnen, inklusive föräldrarnas önskan att någon gång få sova, och de lysande karriärer som pappan utmålar i deras framtid.
Citera
2015-01-21, 17:40
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Kontrasten mellan allt elände med barnen, inklusive föräldrarnas önskan att någon gång få sova, och de lysande karriärer som pappan utmålar i deras framtid.

De har missat att alla barn är så, men de är mesiga föräldrar som nog fixat diagnos på vilken unge som helst. Barn med diagnos är den största (under)klassmarkören 2015.
Citera
2015-01-21, 18:29
Medlem
Starobrnos avatar
Låter ju som två monster ... Att läsa om det i tidningen är antagligen lättare än att i verkligheten hantera dessa ungar.

En sak får jag inte ihop; att vuxna sitter och förutspår störda 7-åringars framtida fina karriärer.

Och så tycker jag en sak om trådrubriken, "Idioter får utrymme i kvällspressen.". Kan låta lite hårt mot personerna ... men det riktigt sjuka är när nån som typ fått cykeln stulen ges utrymme i rikstäckande tidningar, och för detta ansvarar såklart tidningarna.
Kan det vara så att en kvällstidning idag medvetet presenterar alla dessa skitartiklar för att en del annat som "nedbrunnen skola", "gruppvåldtäkt" och "personrån" inte ska synas alltför mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in