• 1
  • 2
2015-03-06, 20:13
Medlem
kinesarsles avatar
http://www.thegospelcoalition.org/ar...-and-the-brain

Jag läste en artikel om hur porr påverkar hjärnan, och det var onekligen skrämmande måste jag säga. En vän har även berättat att han fick mycket positiva erfarenheter av att sluta titta på porr. Idag raderade jag hela porrsamlingen på datorn, så vi får se hur det går.

Det här blir min dagbok för att ge upp porrtittandet. Jag kommer svara på frågor och berätta om hur det går. Om någon annan har erfarenheter får ni gärna dela med er.

(Tråden är godkänd av moderator Proton)
Citera
2015-03-06, 20:17
Medlem
swebarbs avatar
På vilket sätt hjälper det att sluta? förstår aldrig det där bara trams enligt mig, samma som att säga jag som spelar datorspel där man skjuter människor, inte får jag en lust en dag att göra samma? det är bara film det är ändå inte samma som i verkligheten det kan väl dom flesta skilja på att det man ser på film och internet är två olika saker sen i verkliga livet.
Citera
2015-03-06, 20:21
Medlem
elmhedens avatar
Spännande. Ska vi vänta oss en ny avatar mer i linje med ditt nya liv?
Citera
2015-03-06, 20:31
Medlem
Ventilsallad89s avatar
har också varit inne på samma bana, för att kunna vara mer frammåt med irl situationer när det gäller tjejjer, våga utmana mer och ta för mig. Annars känns det alltid lätt att veta att man drar runken varje kväll för att komma till ro. Ska följa din progress
Citera
2015-03-06, 20:33
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
På vilket sätt hjälper det att sluta? förstår aldrig det där bara trams enligt mig, samma som att säga jag som spelar datorspel där man skjuter människor, inte får jag en lust en dag att göra samma? det är bara film det är ändå inte samma som i verkligheten det kan väl dom flesta skilja på att det man ser på film och internet är två olika saker sen i verkliga livet.
De effekter som jag hoppas på är ökad lust, bättre sex och att onanin blir trevligare.

Det handlar för min egen del inte om att jag har svårt att skilja på fantasi och verklighet. Däremot är jag fortfarande slav under naturen, och porr påverkar hjärnan på i stort sett samma sätt som många droger.

Jag hörde om att morgonstånd är ett hälsotecken, och att ett av de första symptomen på att vara porrskadad är just att man inte längre har morgonstånd. Det var inte roligt att höra, för om jag ska vara ärlig minns jag inte när jag hade morgonstånd sist. Orgasmerna vid onani är faktiskt heller inget att hurra för. Det blir en lättnad men inte så mycket mer.

Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Spännande. Ska vi vänta oss en ny avatar mer i linje med ditt nya liv?
Den dagen jag kan onanera till min avatar får jag nog säga att jag är helt botad, och just nu känns det inte som att den utgör ett erotiskt distraktionsmoment. Den hör dessutom ihop med mitt användarnamn (som inte går att byta) så den får nog hänga kvar. Kanske den borde censureras.
Citera
2015-03-06, 20:34
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ventilsallad89
har också varit inne på samma bana, för att kunna vara mer frammåt med irl situationer när det gäller tjejjer, våga utmana mer och ta för mig. Annars känns det alltid lätt att veta att man drar runken varje kväll för att komma till ro. Ska följa din progress
Jag tänker inte sluta runka. Utifrån vad jag har hört (ja, mycket anekdoter här) påverkar inte onani hjärnan på samma sätt som porr gör. Däremot kan det nog ta ett tag innan onani utan porr fungerar.

Här har vi faktiskt också ett varningstecken jag har upplevt. Det känns nästan helt uteslutet att onanera utan porr.
Citera
2015-03-06, 20:34
Medlem
Greven.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Är nog mer stimulerande att kolla porr, då kan man välja exakt vad man ska se.
I verkliga livet tar saker längre tid att ändra. Byta ställning är svårare än att ändra tiden i videon.
Citera
2015-03-06, 20:46
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven.
Är nog mer stimulerande att kolla porr, då kan man välja exakt vad man ska se.
I verkliga livet tar saker längre tid att ändra. Byta ställning är svårare än att ändra tiden i videon.
Det är lite det som är problemet.

För väldigt många saker är vår kropp anpassad för att ta för sig så länge det finns, eftersom tillgången varit mycket lägre förr i tiden. Det är en anledning till sockerproblem idag. Förr var det väldigt positivt att äta det lilla socker man hittade, och därför fanns ingen anledning att utveckla ett försvar för när man äter för mycket socker. Det var helt enkelt nästan omöjligt att göra det för tusen år sedan.
Citera
2015-03-06, 21:14
Medlem
Greven.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Det är lite det som är problemet.

För väldigt många saker är vår kropp anpassad för att ta för sig så länge det finns, eftersom tillgången varit mycket lägre förr i tiden. Det är en anledning till sockerproblem idag. Förr var det väldigt positivt att äta det lilla socker man hittade, och därför fanns ingen anledning att utveckla ett försvar för när man äter för mycket socker. Det var helt enkelt nästan omöjligt att göra det för tusen år sedan.

Bra liknelse där.

Hur långt bak i tiden ska du resa för att bli av med ditt problem?
Kommer du leta upp farsans gamla fibban-samling?
Ska du läsa om källarpojkars sexdrömmar?
Eller ska du helt enkelt bara köra helt back to basics och köra med fantasin?
Citera
2015-03-06, 21:27
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven.
Bra liknelse där.

Hur långt bak i tiden ska du resa för att bli av med ditt problem?
Kommer du leta upp farsans gamla fibban-samling?
Ska du läsa om källarpojkars sexdrömmar?
Eller ska du helt enkelt bara köra helt back to basics och köra med fantasin?
Farsans gamla samling. Vilka minnen.

Nej, jag kommer inte dra fram den samlingen, även om det kan vara lite småkul att bläddra i sådana tidningar. Å andra sidan får man nog betrakta sig som hyfsat botad när det räcker.

Men det blir nog cold turkey helt enkelt.
Citera
2015-03-06, 21:37
Medlem
Greven.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Farsans gamla samling. Vilka minnen.

Nej, jag kommer inte dra fram den samlingen, även om det kan vara lite småkul att bläddra i sådana tidningar. Å andra sidan får man nog betrakta sig som hyfsat botad när det räcker.

Men det blir nog cold turkey helt enkelt.

Jo det var längesen man tyckte det var spännande med bilderna i en sådan tidning.

Fyfan, kommer bli ett par hårda veckor för dig...
Citera
2015-03-07, 17:18
Medlem
kinesarsles avatar
Nu har det gått ungefär ett dygn sedan jag slängde skiten och ännu är det ingen fara, men jag har å andra sidan haft jävligt fullt upp idag. Jag förväntar mig att kommande vecka kommer att bli tuff, och jag har hört att det tar ungefär två månader för hjärnan att återanpassa sig.

Det här är faktiskt lite spännande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in