Citat:
Ursprungligen postat av
Rorsac
Oj, kanske dumt att skriva så. Det här var mer ett socialt experiment för att se hur folk skulle reagera på det jag skrev. Alltså se hur reaktionerna blev på en historia som kunde låta realistisk, om de skulle rättfärdiga eller fördöma en sådan plan. Hur fick polisen reda på din identitet?
Jo, på det forumet kallade jag mig mitt förnamn, hade en avatar som jag även använder här, på ett annat konto som är någorlunda uppmärksammat på Flashback. Bl.a genom att mitt personnummer har lagts ut.
Var nog full o inlägget löd ungefär:
Citat:
Har en mordplan som jag kommer att genomföra förr eller senare, o den är så jävla smart!
Sen när de grep mig var jag full, o dessutom hade tagit metadon. O de sa aldrig när de kom in i lägenheten vad jag var misstänkt för. Frågade bara; -Vad tror du det gäller?
-Ingen aning, min utredning pågår ju (var redan under utredning för ett helt annat brott)!
Tänkte att det var min polare som knasat för metadonet, men jag var ovetande. Blev körd i en civil polisbil till polisstationen i Helsingborg. I bilen fick jag reda att det rörde sig om "Förberedelse till mord". Kopplade det direkt till inlägget jag gjort.
På förhöret fick jag bara frågor som t.ex;
-Så du skulle skjuta honom?
-Så du skulle använda Semtex till en brevbomb?
-Så du hade tänkt o förgifta honom?
Alltså vad heter de, frågor "som ber" om ett jakande svar... De utnyttjade mitt påverkade tillstånd som nån slags sanningsserum. Friades iaf. O blev i samband med det misstänkt för att ha beställt ett luftgevär och Mulla Krekars bok i min oväns namn. Men det har jag ju delat med vänner som vill hjälpa mig att hämnas, typ hur många som helst. O de kunde inte se vilket IP-nummer det kom från, så dagen efter det förhöret (för ofredande) så damp det ner ett kuvert som sa att misstanken "Ofredande" hade lagts ner. Men polisen tyckte det ändå var konstigt att följande text fanns i min dator:
Citat:
Beställ ett luftgevär och Mulla Krekars bok till XX NN.