2015-03-27, 20:42
Medlem
Till att börja med så absolut ingen kniv. Mer regel än undantag att folk skär sig själva och blir plockpotatis för Farbrors tekniker. Inte heller helt ovanligt att det uppstår kamp och GM själv får kniven i sig..

Glöm bil. Din egen kan något vittne se eller fastna på någon av alla jävla kameror som finns numera. En snodd är också stor risk nu när Polisen har sina scanners..

Cykel är perfekt då du kan vara två kilometer bort från brottsplatsen på bara några minuter och det på ett diskret sätt som ingen lägger någon notis vid. Moped funkar också. En till fördel är att om du har oflyt och får Polisen i ryggen så kan du med förkunskap om området samt lite flax lyckas komma undan ändå..

Lämna mobilen hemma och det gäller även vid samtliga rek du gjort innan. Keps och gärna lösskägg. Inga kläder som sticker ut eller blaffor. Tre nummer för stora dojor för att ge advokaten något att trycka på om du blir gripen senare..

Bränn allt så fort som möjligt och berätta aldrig för någon. Dagens polare är kanske morgondagens fiende..

Ha redan från början i åtanke att Polisen sätter in allt på mord och det är inte första gången dom utreder ett mord..
Citera
2015-03-27, 21:24
Medlem
R.Rs avatar
Vet inte exakt hur jag skulle göra men några tankar. Hade jag en gås oplockad skulle jag vänta länge med att begå brottet. Även om jag trodde att det var en privatsak mellan oss två skulle jag inte ta för givet att h*n inte berättat för andra om det. Och då blir man givetvis misstänkt på en gång om polisen får reda på det. Vi pratar åratal här för hade någon gjort något så illa att jag övervägde att döda dem över det är det en typ av sak man aldrig glömmer. Och jag vill inte sitta för att jag handlade i stundens hetta. Ev. skulle jag t.o.m släta över det och låtsas som att saken var utagerad för min del.

Sen första månaderna efteråt då risken är som störst att man blir misstänkt om man förbisett något skulle jag trycka lämpliga lugnande mediciner varje dag. En icke-selektiv betablockerare t ex och en bensodiazepin skulle försäkra att jag håller mig lugn och cool vid ev. förhör om de plockade in en. Jag har ofta fått höra att jag är bra på att ljuga när det behövs så med en bra story och lugn och avslappnad skulle jag nog ge ett väldigt trovärdigt intryck.

Enda jag vet om hur jag skulle gå till väga är att jag inte skulle använda kniv eller liknande närstridsvapen. Är ett helvete med alla spår det kan lämna efter sig. Inte bara ev. blodstänk utan även att man lätt kan lämna DNA spår efter sig, särskilt om offret lyckas kämpa emot.
Senast redigerad av R.R 2015-03-27 kl. 21:27.
Citera
2015-03-27, 22:20
Medlem
Mitt bästa tips är att göra upp med en annan person som också vill ha en person mördad och mördar varandras mål. Du ska inte ha några kopplingar alls till personen du gör upp med och han ska helst komma från ett annat land. Dagen då ditt mål ska mördas ska du helst befinna dig på ett offentligt ställe med många människor så att du har ett starkt alibi.

Morden sker givetvis med långt mellanrum och all kommunikation mellan er ska vara krypterad.
Senast redigerad av Skumjaevel 2015-03-27 kl. 22:23.
Citera
2015-03-27, 22:46
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Mitt bästa tips är att göra upp med en annan person som också vill ha en person mördad och mördar varandras mål. Du ska inte ha några kopplingar alls till personen du gör upp med och han ska helst komma från ett annat land. Dagen då ditt mål ska mördas ska du helst befinna dig på ett offentligt ställe med många människor så att du har ett starkt alibi.

Morden sker givetvis med långt mellanrum och all kommunikation mellan er ska vara krypterad.

Tja, tror de flesta kriminalpoliser sett "Strangers on a Train", och otaliga kopior sen 1951...
Citera
2015-03-27, 22:49
Medlem
Kör över personen... Haft tankarna kring det.
Om man gör det snyggt åker man på dråp eller inget.

Ett annat tips är att försöka få reda på när personen går ut på krogen för att sabotera en drink med en överdos eller gift av något slag.
Senast redigerad av Rollsroys 2015-03-27 kl. 22:54.
Citera
2015-03-27, 22:54
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Men polisen måste ju ha bevis också. De kan aldrig döma en om vittnen saknas, DNA saknas, inget som knyter dig till platsen. Så länge det inte finns några tidigare uttalade hot mot personen som kan bekräftas av andra.
Tyskan i Arboga dömdes utan DNA, utan att vara knuten till platsen och om det enda vittnet sade landets främste minnesexpert att hon omöjligen kunde ha minnen från händelsen. Professorn i kriminologi Leif GW sade att hon inte borde dömas, men vi vet hur det gick. Hon hade heller aldrig hotat någon utav brottsoffren.
Citera
2015-03-27, 23:47
Medlem
dontbeaheros avatar
Värdelös checklista.
Givetvis gör man sig av med kroppen, hur tror du annars Finansmannen Carl-Eric Björkegren har varit försvunnen sen 1994
Och kniv är inget vapen jag skulle använda, det finns alltför mycket som kan gå fel om man inte är expert på att använda kniv. Offret kan reagera på ett oväntat sätt som du inte alls räknat med.
Senast redigerad av dontbeahero 2015-03-27 kl. 23:54.
Citera
2015-03-27, 23:54
Medlem
NovaOculuss avatar
Bör det inte utföras på en fredag eftermiddag så att ingen undrar över "frånvaron" direkt?
Citera
2015-03-28, 00:01
Citat:
Ursprungligen postat av Rorsac
Oj, kanske dumt att skriva så. Det här var mer ett socialt experiment för att se hur folk skulle reagera på det jag skrev. Alltså se hur reaktionerna blev på en historia som kunde låta realistisk, om de skulle rättfärdiga eller fördöma en sådan plan. Hur fick polisen reda på din identitet?
Jo, på det forumet kallade jag mig mitt förnamn, hade en avatar som jag även använder här, på ett annat konto som är någorlunda uppmärksammat på Flashback. Bl.a genom att mitt personnummer har lagts ut.

Var nog full o inlägget löd ungefär:
Citat:
Har en mordplan som jag kommer att genomföra förr eller senare, o den är så jävla smart!
Sen när de grep mig var jag full, o dessutom hade tagit metadon. O de sa aldrig när de kom in i lägenheten vad jag var misstänkt för. Frågade bara; -Vad tror du det gäller?
-Ingen aning, min utredning pågår ju (var redan under utredning för ett helt annat brott)!

Tänkte att det var min polare som knasat för metadonet, men jag var ovetande. Blev körd i en civil polisbil till polisstationen i Helsingborg. I bilen fick jag reda att det rörde sig om "Förberedelse till mord". Kopplade det direkt till inlägget jag gjort.

På förhöret fick jag bara frågor som t.ex;
-Så du skulle skjuta honom?
-Så du skulle använda Semtex till en brevbomb?
-Så du hade tänkt o förgifta honom?

Alltså vad heter de, frågor "som ber" om ett jakande svar... De utnyttjade mitt påverkade tillstånd som nån slags sanningsserum. Friades iaf. O blev i samband med det misstänkt för att ha beställt ett luftgevär och Mulla Krekars bok i min oväns namn. Men det har jag ju delat med vänner som vill hjälpa mig att hämnas, typ hur många som helst. O de kunde inte se vilket IP-nummer det kom från, så dagen efter det förhöret (för ofredande) så damp det ner ett kuvert som sa att misstanken "Ofredande" hade lagts ner. Men polisen tyckte det ändå var konstigt att följande text fanns i min dator:
Citat:
Beställ ett luftgevär och Mulla Krekars bok till XX NN.
Citera
2015-03-28, 00:15
Medlem
Bästa mordvapnet slå ihjäl någon med en frusen ox/fläsk-filé. Tina köttet, stek det och ät.
Voilà inget mordvapen!
Citera
2015-03-28, 00:18
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagarN-Pon
Bästa mordvapnet slå ihjäl någon med en frusen ox/fläsk-filé. Tina köttet, stek det och ät.
Voilà inget mordvapen!

Jag skulle använt kniv för att sedan äta mitt offer och till sist bränt upp ben och senor mm. och sedan tvättat min kniv.

Ingen kropp ingen mord och jag är mätt men... Det är bara jag
Citera
2015-03-28, 00:23
Rätt bra tips TS, för att undvika bevis av polisen. Men kruxet är ju motivet... Om man nu inte är någon random psycho serial killer... Räkna med att få kallas till förhör! Se till att ha ett så bra alibi som möjligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in