2015-05-07, 20:10
Medlem
Hej Ante, jag har inte kollat in behandlingen i kina.
Jag kommer köra två injektioner i veckan, inte två veckor emellan som guercini och bahn har som standard. Sen om det gör någon skillnad vet jag inte. Får pröva och se. Tack för stöd!

Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
tar själv oxå 50mg Gemadol(tram) dagligen funkar bra mot nerv smärtan som strålar ner mot foten..

jag håller tummarna att behandlingen funkar.. dock finns det kritik på nätet att läsa om att bhan har för kort behandlings längd.. och att kinesens dagliga injektioner i en månad(30st) är ett bättre alternativ?
Citera
2015-05-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajade
Hej Kul att du är frisk!! Min fru frågade igår om jag skulle ha åkt till USA om inte skojarn gjort det.. Tror faktiskt inte det. Detsamma gäller med massagen som du propagerade för. Jag åker dit med gott mod, men är helt inställd på att detta bara är en pusselbit i mitt tillfrisknande, inte lösningen i sig. Tack för upplysningen gällande oralt antibiotika samtidigt som behandlingen. Börjar nog 5 dagar innan och då inkl massage varje dag. Funderar även på att lägga in en massage innan varje injektionstillfälle.
Antibiotikan som jag kommer äta blir prulifloxacin.

Jag antar att du läst på om prulifloxacin? Det är jävligt starka grejer och inte tillåten i Sverige eller USA. Är väl i princip bara tillåten i Japan och Italien idag? Det ger mer bi-effekter än andra kinoloner och anses som en nödlösning. Jag fick det hos greken men tog det aldrig. Han skriver ut ett specialrecept så man får ta köpa det.
Citera
2015-05-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atari
Jag antar att du läst på om prulifloxacin? Det är jävligt starka grejer och inte tillåten i Sverige eller USA. Är väl i princip bara tillåten i Japan och Italien idag? Det ger mer bi-effekter än andra kinoloner och anses som en nödlösning. Jag fick det hos greken men tog det aldrig. Han skriver ut ett specialrecept så man får ta köpa det.

ot: gick du hela grekens 3 månaders program?
Citera
2015-05-08, 22:32
Medlem
Tack för din input, jag har inte gjort någon större efterforskning. Guercini skrev ut ett recept på 10 dagar, han sa också att de va riktigt starka grejer. Greken ville behandla mig med den i en månad. Får kolla om den är laglig att föra in i USA utan recept, om inte så får jag prova något annat.
Ska kontakta bahn och se om de kan ha ett recept redo när jag kommer. Jag behöver en kinolon för gramposetiva, typ levo eller moxi. Frågade min nuvarande urolog om ett recept men han ville inte skriva ut någon kinolon då bakterierna vi inte är känsliga.. och det säger han utan att de testat mot någon kinolon. Du skrev förrut att du inte tål kinoloner, har du utvecklat allergi mot dessa eller har de ingen effekt?

Citat:
Ursprungligen postat av Atari
Citera
2015-05-09, 00:16
Medlem
Citat:
Tack för din input, jag har inte gjort någon större efterforskning. Guercini skrev ut ett recept på 10 dagar, han sa också att de va riktigt starka grejer. Greken ville behandla mig med den i en månad. Får kolla om den är laglig att föra in i USA utan recept, om inte så får jag prova något annat.
Ska kontakta bahn och se om de kan ha ett recept redo när jag kommer. Jag behöver en kinolon för gramposetiva, typ levo eller moxi. Frågade min nuvarande urolog om ett recept men han ville inte skriva ut någon kinolon då bakterierna vi inte är känsliga.. och det säger han utan att de testat mot någon kinolon. Du skrev förrut att du inte tål kinoloner, har du utvecklat allergi mot dessa eller har de ingen effekt?

Guercini tycks alltid bara skriva ut 10 dagar vad han än skriver ut! Jag har fått tre olika recept av han efter mail kontakt och alla har varit på just 10 dagar.. Och när jag påpekar åt honnom att det är löjligt korta kurer säger han att det kan vara skadligt med långa kurer antibiotika och att det ändå inte botar prostatiten? Varför skriver han recept då?
Citera
2015-05-31, 18:14
Medlem
Andra dagen i USA, imorgon undersökning och första behandling hos dr bahn. Vi hade inte bokat biljetter tillbaka till Sverige, vilket är ett krav för att få inresa till USA.. iom detta så höll vi på att missa planet från arlanda. Fick dega ombokningsbara hemresebiljetter på plats för ca 7000kr/ skalle. Känns gött att vara här
Citera
2015-06-01, 01:06
Medlem
Citat:
Andra dagen i USA, imorgon undersökning och första behandling hos dr bahn. Vi hade inte bokat biljetter tillbaka till Sverige, vilket är ett krav för att få inresa till USA.. iom detta så höll vi på att missa planet från arlanda. Fick dega ombokningsbara hemresebiljetter på plats för ca 7000kr/ skalle. Känns gött att vara här

Jag känner mig pirig i magen och jag är inte ens där.. tycker det ska bli yterst intressant att få rapporter av dig när behandlingen börjar! går det nu bra för dig så ska jag följa i ditt spår och ta ett lån från far min...
Citera
2015-06-01, 21:19
Medlem
Hej, Då va första min första injektionsbehandlingen avklarad.

Dagen började med en prostamassage på hotellet kl 08:00, prostatan kändes förvånadsvärt bra. Peta lite på ena sädesblåsan, kom ut gul sörja och gjorde ont..

Sen va de bara att åka 5 min med bil till Dr Bahns mottagning. Vi va där 30 min innan utsatt tid för att fylla i lite papper. Typ att jag förstår va jag ger mig in på och att ingen försäkring gäller. Först nu 20 min innan behanling börjar jag bli nervös.

Träffar sen dr bahn, en trevlig man, som ger ett lugnt och tryggt intryck.. inge macho man som man träffat på tidigare. Jag berättar min historia sen börjar undersökningen. Han frågar om vi har barn och berättar att man inte vet effekten på fertiliteten.. ja den kan ju inte bli värre än va den är säger jag. Sen berättar han om en patient som nyligen hört av sig och fått barn efter hans behandling.

Han tvättat först rent ändtarmen och anus med något medel för att sedan undersöka med ultraljudet.

Prostatan ser bra ut, normal storlek men med kraftiga förkalkningar. Han säger att jag måste haft en tyst infektion i 5-10 år. Inte helt ovanligt enl honom. Sen visar han delar av prostatan som är av mörkare karaktär. Det betyder att det är en pågående inflammation där.

Sen vidare till sädesblåsorna. Både den högra och vänstra är flera ggr större än va de borde vara. Med massor av infekterat "grått" innehåll. Den högra nästan dubbelt så stor som den vänstra! När han tryckte på dessa gjorde det väldigt väldigt ont. (Samma smärta som jag haft när jag skitit) Den högra har jag aldrig masserat där han tryckte. Konstigt att tidigare läkare i sverige har missat detta.. inkl mig själv. Trots ultraljud, ct, mri mm.
Han är mycket mer nogrann än någon annan urlolog jag varit hos tidigare inkl de jag besökt utomlands.

Efter undersökning är det dags för injicering. Han börjar med högra loben sedan den vänstra. Han tvättar nålen efter varje infiltration. Han visar att injiceringen når överallt. Det svider till lite när han injicerat vätskan, inget mer. Själva nålgenomträngningen kändes knappt. Sen till sädesblåsorna. Det gjorde lite mer ont men inte alls så farligt. Lika där visa han hur vätskan fördelades jämt i sädesblåsan. Efter att injiceringen var klar masserade han sädesblåsorna, (detta gjorde betydligt ondare än infiltrationen! ) samt prostatan med ultraljudstången. Sen va vi klara. Under hela besöket fick jag följa vad han gjorde på en separat skärm samt att han förklarade vad han såg och gjorde. Efter detta satt vi ned en stund och prata och han berätta lite om vad han hittat. Jag bad om ett recept antibiotika, han skrev ut en månad ceftin. Kostade 270 dollar att hämta ut. Nu sitter jag på hotellrummet och mår gott. Runnit lite blod i kallingarna. Så här långt har allt gått bra. Nästa behandling nu på torsdag.

Må gott!
Citera
2015-06-01, 21:32
Medlem
Nu har jag pissat första gången efter behandlingen. Inga problem! Vet inte om det är hans smärtstillande medel som verkar, smärtan i prostatan är just nu noll, vänstra sädesblåsa liten svidnande känsla.. Den högra känns inte.
Citera
2015-06-01, 23:08
Bannlyst
lider med dig som fan.

Att livet tas över av den här skiten är rena skräckfilmen i sig.

Jag tror att alla som drabbas av den här skiten har fått det från sex. Ligget kan va flera år gammalt.
Citera
2015-06-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitas-bular
lider med dig som fan.

Jag tror att alla som drabbas av den här skiten har fått det från sex. Ligget kan va flera år gammalt.

Mer skrämmande är att denna jävla teknik inte tas på allvar i Sverige,Finland,Danmark,Norge...
Annars hade den nu funnits här.. Det hade varit väldigt lukrativt att som privat urolog starta en klinik som följer bhans protokoll..
Citera
2015-06-02, 05:37
Medlem
Tack för omtanken! Mitt ligg är 30 år gammalt (sorry,va bara tvungen)

Ska bjuda på ett litet citat som vars innehåll hjälpt mig mycket i svåra stunder.

"Instead of obsessing with things you cant change, focus of what you CAN: your attitude, mindset and energy"

Jag väljer aktivt i varje stund, detta nu, att denna skit inte ska ta över livet. Både för mig och mina anhöriga. Men ibland så är man djupt nere i skiten.. då brukar jag tänka, jag har iallafall inte morgellons (se tidigare inlägg i tråden) vips så mår jag lite bättre. Konstigt, men ens mindset kan ändra på mycket.. om inte allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nitas-bular
lider med dig som fan.

Senast redigerad av Hajade 2015-06-02 kl. 05:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in