Citat:
Ursprungligen postat av
Eastmancolor
Men hallå? Jag har tidigare i tråden refererat till en artikel där den 23-årige vinterbadaren identifieras som umeåbo och händelsen dateras till samma datum som Åhl försvann - 761130. Killen bodde tydligen i Umeå men var folkbokförd i Piteå eller så har tidningen fått det om bakfoten. Det kan dock inte gärna vara så att två 23-åringar försvann samma dag: en i Piteå och en i Umeå! Uppgifter om att Åhl var deprimerad har också lagts ut varmed vi kan avskriva honom som CZ-anknuten på något sätt. Dessutom var han för gammal för skoldansfolket som ju var rena fjortisparaden.
http://www.folkbladet.nu/119753/30-p...i-vasterbotten
Det var tydligen ett dramatiskt år 1976, bl a dog min mormor i oktober.
Jag hade tidigare pekat ut flerförsvinnandeomständigheten (CZ/Åhl/Bjurestam/Forsgren) i några inlägg men som diskussionen utvecklats har jag fått uppfattningen att det inte finns något särskilt sammanhang.
Kanske ungdomarna i Norrland var förvirrade över att borgarna vann riksdagsvalet? En sorts Fälldin-effekt?
Du är rolig du!
Lite humor friskar upp i detta rätt tunga ämne vi gräver i just nu- död &
försvinnanden..........
Mitt tidigare inlägg var bara för att få klarhet i om ryktet att en person dränkt sig/drunknat
i Piteå kort efter CZ försvinnande hade någon substans. Kan var en hop-mixning men
den herrelösa ekan är fortfarande ett frågetecken. Vill minnas att polisen både gjorde en efter-
lysning i media om den samt att man utredde om den senare också.
Tycker det är bra om Skaraborg kollar upp det vet vi svart på vitt vad som verkligen gäller.
Att det var en 23-åring som tog bort sig/drunknade exakt samma dag som Åhl gjorde i Umeå
har jag aldrig antytt och det tror jag inte heller. Men dendär förbaskade ekan då som flöt omkring
i vattnet mittemot Guldkusten...?