2015-04-30, 19:51
Medlem
Borhemmas avatar
Vi är ju ett par stycken i tråden som fått honom att betala tillbaka, så ligg på med mail, sms etc.
Citera
2015-05-01, 18:10
Medlem
Ni som har blivit blåsta har ni fått tillbaka era pengar eller det får man aldrig?

Blev själv blåst på blocket nyligen på mycket cash och köparen heter Linda Khilström

mail adress: linda.kihlstrom21@gmx.com

SEB Bank Sverige

Clearingnumret: 5277

Kontonumret: 1107546

Ringde banken seb men de lämnar inte ut uppgifter vem som äger kontot. Det är polis anmält men hade gärna velat veta vem som står för kontot och vem är den linda khilström

Kan någon försöka hjälpa mig med det här. Kan inte så mycket om datorer hur man hittar människor över internet.

Tack på förhand
Citera
2015-05-01, 23:32
Medlem
En del på tradera säljer väldigt mycket elektronik. Nyare datormodeller som de säljer 5-6 ex av per månad. Det är säljare som har genomgående positiva omdöme (fler hundra). Är det nåt skumt ?
Senast redigerad av sulfint 2015-05-01 kl. 23:51.
Citera
2015-05-02, 09:54
Medlem
Spionorganisations avatar
Det behöver inte vara något skumt. Vissa säljare på Tradera är professionella. Hur ser annonserna ut?
Citera
2015-05-02, 20:55
Medlem
Tom Tuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayfinkle111
Hej berätta !!!
Hetta aset Steva28??? Bor i Bjuv Tomyslav Nikolic....värsta typen

Nej, det var en person med svenskt namn som bodde på annan ort i Skåne.
Citera
2015-05-02, 20:59
Medlem
Tom Tuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Utveckla?

Vill inte skriva så mycket eftersom personen kanske läser här och troligtvis inte fattat att det är jag som är orsaken till det helvete som dök upp. Det var i alla fall hyfsat oproportionerligt i jämförelse med de 300 kronorna.
Citera
2015-05-03, 17:09
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babi.
Ni som har blivit blåsta har ni fått tillbaka era pengar eller det får man aldrig?

Blev själv blåst på blocket nyligen på mycket cash och köparen heter Linda Khilström

mail adress: linda.kihlstrom21@gmx.com

SEB Bank Sverige

Clearingnumret: 5277

Kontonumret: 1107546

Ringde banken seb men de lämnar inte ut uppgifter vem som äger kontot. Det är polis anmält men hade gärna velat veta vem som står för kontot och vem är den linda khilström

Kan någon försöka hjälpa mig med det här. Kan inte så mycket om datorer hur man hittar människor över internet.

Tack på förhand

Clearingnr 5277 går till kund till Seb från utlandet. Troligtvis ett spelbolag har pengarna gått till. Jag är 100% säker på detta. Då spelbolagen kör 5277 clearnr.
Citera
2015-05-14, 11:59
Medlem
Vad är bästa sättet att gå tillväga när man blivit blåst? Försöker få tillbaka pengar ifrån en säljare som blåste mig på tradera för en tid sen, inga stora pengar (47kr) men jag tycker rätt ska vara rätt. Jag har skickat mängder med mail utan svar. Vad är nästa steg? Att ta in polis känns lite väl eller?
Citera
2015-05-14, 12:09
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abracaebaber
Vad är bästa sättet att gå tillväga när man blivit blåst? Försöker få tillbaka pengar ifrån en säljare som blåste mig på tradera för en tid sen, inga stora pengar (47kr) men jag tycker rätt ska vara rätt. Jag har skickat mängder med mail utan svar. Vad är nästa steg? Att ta in polis känns lite väl eller?

Det du kan göra är att ge negativt omdöme och möjligen försöka få tradera att stänga av säljaren, att polisanmäla är knappast lönt då det handlar om så små belopp.
Citera
2015-05-19, 13:47
Medlem
knasarN, du har ett PM
Citera
2015-05-20, 22:15
Medlem
Citat:
Seriebedragare dömd för ny bluff på Tradera

Citat:
Mannen i 70-årsåldern är enligt Borås tidning dömd för en rad bedrägerier. Nu är det dags igen. Han ska ha sålt antika varor till en kvinna i Tyskland via auktionssajten Tradera – men inte skickat dem.
Nu döms han till skadestånd och böter i Borås tingsrätt.

http://unvis.it/www.expressen.se/gt/...ff-pa-tradera/

Citat:
Boråsaren använde ett Traderakonto som stod på en nära anhörigs namn.

Citat:
Mannen har mellan 1999 och 2012 fällts för ett 30-tal bedrägerier, vissa av dem grova.

Han är sedan länge skriven i Ulricehamns kommun, men har ofta bott på en adress i Borås.

http://unvis.it/www.bt.se/boras/bora...-for-natbluff/
Citera
2015-06-04, 18:01
Medlem
Jag upptäckte denna tråden lite sent, men jag har köpt en sak av Rikard på blocket tidigare i veckan.

Enligt mailkonversationen vi haft så funkade inte hans Swish.

Han skulle skickat varan i tisdags, den blev inte skickad då.
Men enligt honom så hämtade Schenker bara på ombudet på må-ons-fre (Enligt Schenker själva, så är det varje dag, jag kollade med dom).

Jag mailade honom igår och fick till svar att han förmodligen inte hann skicka den igår iheller..

Då började jag kolla upp hans företag nyttkok.se som han mailade ifrån, och det ledde mig till denna tråden.

Jag mailade honom direkt att han skulle sätta tillbaka pengarna på mitt konto, och att om jag inte såg dom på mitt konto senast imorgon fredag, så skulle jag polisanmäla honom direkt.

Helt plötsligt dök det upp ett kollinr hos Schenker där han bokat en frakt, men ej lämnat in paketet.

Jag mailade då tillbaka att jag ville ha en bild på paketet, och fick 2 bilder med rätt namn och schenkeradresslapp på inkl. kollinr.
Han sa sen att han idag skulle skicka det direkt via terminalen i Skara men att jag då skulle få betala 90:- till i frakt, för det var dyrare därifrån men gick snabbare. Men jag insisterade att det skulle skickas via hans närmaste ombud.

Mailade honom vid lunch idag om han hann med att lämna in det under lunchen idag, och fick till svar att han skulle lämna det på terminalen i Skara vid kl. 14-15. Jag mailade tillbaka och skrev att det går inte att lämna det på terminalen, och listade 2 närliggande ombud till terminalen som han kunde lämna till istället.

Lite över 16 får jag ett mail ifrån Schenker att det är inlämnat.

Så nu återstår det bara att se vad som ligger i paketet när jag får det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in