Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Men om du hade vxt upp i ett stkigt omrde hade du varit dum i huvudet och rstat annorlunda?

Finns det kanske en orsak till att SD r strre i kommuner (som n s lnge inte domineras av invandrare) med allvarliga problem?
Vilka kommuner d?
Citera
2015-07-10, 13:48
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OKPOSO
Kan upplysa dig om att det bor inga kriminella i rika kommuner vanligtvis - Kanske ngon enstaka cocaine cowboy, men inte mer. Dessa vill dessutom heller inte sina grannar illa.

De kriminella stter sig istllet i sin sunkiga Volvo V70 anno -82 och ker till de rikare omrdena och begr sina skumheter dr. Sen finns det ju visserligen dem som stter sig i sin sunkiga Volvo V70 anno -82 och jobbar svart t dessa rik-lingar och p s stt krnger brd fr dagen.

Du har en vldigt snv bild av kriminalitet ser jag.
Citera
2015-07-10, 15:37
Medlem
Citat:
S om du vxt upp i ett stkigt omrde hade situationen varit annorlunda?

Hur skulle du reagera om staten beslutade att en flyktingfrlggning med en kapacitet p 900 individer skulle placeras i ditt nromrde?
rligt talat skulle jag inte gilla det och varken mina frldrar, men det r inga problem fr det kommer aldrig hnda.
Citera
2015-07-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happymeat
D drar vi alla ver en kam.
Alla som sker sig till landet r gare av ur o pen.

D jag ser fattigdomen i ditt uttalande s stackars dig.

Jag har bostad 300m frn Zlatan och han r vl svenne.

k taxi i tio minutr grna svart taxi.

Jag betalar ju fr dig knn dig stolt.

Mitt liv var lugnt och sknt tills gapaapor kom hit.

Och(det finns inga fattiga svennar eftersom vi ger vran mark)
Du ger p sin hjd din flottiga hyreslgenhet p fre.
Det dr att han bor 10 min ifrn dig utveckla.
Nr Djursholm fr sin frsta dos av frmlingar s r ni rkta haleluja.

Vi kommer aldrig f frmlingar, det har aldrig hnt och det kommer aldrig hnda. Och nr vi vll fr frmlingar r det frmlingar med bra jobb och utbildning. Jag tror vi i Djursholm skulle skmmas mer om vi sg en outbildad bonde ka en gammal traktor n en invandrare som ker Lamborghini Och du drar ju alla invandrare ver en kam och sger att de r brottslingar och kriminella. Ingen skillnad gubben. S sluta bla och inse fakta
Senast redigerad av JagVetDetMesta 2015-07-10 kl. 15:57.
Citera
2015-07-10, 20:07
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVetDetMesta
Vilka kommuner d?

Ju nrmare massinvandringens negativa effekter landar hos dem som trott p medias lgner landar, desto fler omvnda SD-hatare

Om Danderyd skulle tvingas till att ta emot 4000 flyktingar - skulle de d gilla det?

Sensmoralen r att det gller alla kommuner som inte redan domineras av invandrare.

Medias lgner rknas fortfarande som sanna.
Senast redigerad av Flashsmash 2015-07-10 kl. 20:11.
Citera
2015-07-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ju nrmare massinvandringens negativa effekter landar hos dem som trott p medias lgner landar, desto fler omvnda SD-hatare

Om Danderyd skulle tvingas till att ta emot 4000 flyktingar - skulle de d gilla det?

Sensmoralen r att det gller alla kommuner som inte redan domineras av invandrare.

Frstr vad du menar
Citera
2015-07-11, 04:18
Medlem
Citat:

Nej, det skulle inte g, villapriserna skulle sjunka som en sten,
Djursholm var frn brjan ett stt fr svenskarna att komma bort frn fattigdomsfolket.
( inte fattigdomen ) utan " arbetarna "
Citera
2015-07-11, 07:43
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Nej, det skulle inte g, villapriserna skulle sjunka som en sten,
Djursholm var frn brjan ett stt fr svenskarna att komma bort frn fattigdomsfolket.
( inte fattigdomen ) utan " arbetarna "

Danderyd r en sorts falsk trygghet.
Citera
2015-07-11, 09:00
Medlem
Uplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVetDetMesta
Vi kommer aldrig f frmlingar, det har aldrig hnt och det kommer aldrig hnda. Och nr vi vll fr frmlingar r det frmlingar med bra jobb och utbildning. Jag tror vi i Djursholm skulle skmmas mer om vi sg en outbildad bonde ka en gammal traktor n en invandrare som ker Lamborghini Och du drar ju alla invandrare ver en kam och sger att de r brottslingar och kriminella. Ingen skillnad gubben. S sluta bla och inse fakta

Uppenbart har ni redan ftt frmlingar d du sjlv beknt att dina frldrar var "flyktingar", dvs icke tillhriga ett civiliserat folk.
Citera
2015-07-11, 09:54
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happymeat
Jag har bostad 300m frn Zlatan och han r vl svenne.

Zlatan r mig veterligen zigenare, och bosatt i Frankrike. S tv fel av tv mjliga.
Citera
2015-07-11, 09:59
Medlem
Jag tycker att Birgerssons lsvrda artikel i Dagens Nyheter 2105-07-11, "Ett lands invandringspolitik r inte ndvndigtvis ett mtt p befolkningens attityder gentemot invandrare", berr vad som diskuterats i denna trd. Birgersson argumenterar fr att danskar tycks vara mindre frmlingsfientliga n svenskar. Trots sin restriktiva invandringspolitik s tyder underskningar p att danskar i hgre grad n tidigare skulle tnka sig att bo granne med en invandrare vilket ocks strks av faktiska frhllanden. Birgersson tar Kpenhamn som exempel dr "hipp medelklass" trngs med "invandrare av alla de slag, i en blandning som skulle f befolkningen p Sder att stta bryggkaffet i halsen".

Hr r artikeln:
http://www.dn.se/ledare/signerat/sus...mja-pa-danska/
Senast redigerad av Thatsnotmyname 2015-07-11 kl. 10:01.
Citera
2015-07-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Zlatan r mig veterligen zigenare, och bosatt i Frankrike. S tv fel av tv mjliga.
Enligt PK r han svensk.1-1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in