Citat:
Ursprungligen postat av
Redor
Fast nu finns det ju faktiskt omständigheter i den datoriserade världen som kallas för tekniska fel m.m. För att ta ett exempel så gjorde ett tekniskt fel att många kunder till Bredbandsbolaget fick ca 10 exakt likadana brev om ej återlämnad utrustning trots att dem redan lämnat in den och med krav på betalning. Så detta problem kan mkt väl hända med Klarna.
Klarna blåser ingen medvetet naturligtvis, och det hjälper inte att rikta ett hat mot dem och påstå saker som man tror bara för att saker och ting inte funkar då och då. Det skulle stå Klarna dyrt om det skulle uppdagas vid kontroll att påminnelser skickas ut istället för orginalfaktura osv. Så den risken tar man såklart inte. Det är ju inte så att det sitter ett gäng människor på Klarna som enbart sysslar med att skicka ut påminnelser helt random och hoppas på det bästa. En påminnelsefaktura måste ha ett orginal någonstans i systemet.
då har tydligen klarna ständiga tekniska problem som aldrig åtgärdas.
har haft att göra med dom två gånger för många år sedan med bra mellanrum, visst fick jag påminnelse utan att tagit emot en originalfaktura.
inte första gången klarna har strul, det händer hela tiden, sen ska man komma ihåg att det är just detta de drar in sina pengar på.
jag säger inte att verksamheten till 100% går ut på detta, men man verkar inte heller vara så pigg på att åtgärda det hela. dessutom, vad vet du om hur klarna fungerar, ska jag ta ditt ord på att det är helylleföretag, trots ständigt missnöje? nä du, som företagare själv så är företag det sista jag litar på.