• 1
  • 2
2015-08-28, 20:13
Medlem
S-cups avatar
suck

Citera
2015-08-28, 20:14
Medlem
S-cups avatar
Sista delen (slr vad om att den hr var ondig...)

Citera
2015-08-28, 20:15
Medlem
S-cups avatar
Och ntligen till lite annat..

Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Kan du pinga lite olika adresser i kommandotolken och ange din responstid?

Antingen r det att DNS-uppslagen drar ut p tiden och d r det bara att byta DNS-server. Eller s r det din internetleverantr som har problem med prestandan.
Vet inte om jag gjorde rtt, men jag gick in p ntverksverktyg och anvnde dess ping-funktion. Fick detta som svar:

www.google.com

www.flashback.org

www.folksam.se (hr verkar det inte alls ha gtt bra)

www.reddit.com

Jag r som sagt inte s duktig p det hr, men det verkar vara en vldig variation i tiderna.

Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Ntverksverktyg r bra i detta lget

Dr kan han ocks kra en traceroute och se vilka parter som tar lngst tid
Tracerouten ser ut s hr:

www.reddit.com

www.google.com

www.svd.se

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag hade samma problem p en gammal mac och det visade sig att jag hade avast VPN aktiverat. Har du avast antivirus s avinstallera skiten.

Skerstll ven att du kr ditt trdlsa p 5 Ghz och inte 2.4 Ghz.
Har inget antivirus, VPN, brandvgg eller ngot annat konstigt. Jag har little snitch, men jag har testat att stnga av det utan framgng.

Mste tyvrr kra 2,4Ghz eftersom jag har en iPhone 4 (vntar tlmodigt p iPhone 6S). Men att kra 2,4 lr knappast vara anledningen till mitt problem?

Jag r mycket tacksam fr alla som tar sig tid
Citera
2015-08-28, 20:24
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup

Har inget antivirus, VPN, brandvgg eller ngot annat konstigt. Jag har little snitch, men jag har testat att stnga av det utan framgng.

Mste tyvrr kra 2,4Ghz eftersom jag har en iPhone 4 (vntar tlmodigt p iPhone 6S). Men att kra 2,4 lr knappast vara anledningen till mitt problem?

Jag r mycket tacksam fr alla som tar sig tid

Nej, det r inte ditt problem. 2.4/5 beter sig olika beroende p dina lokala frutsttningar.
Citera
2015-08-28, 22:35
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Ping har startat...

Sjlv pingar jag google p 5ms. S r ju ngot galet med din anslutning. Testa att pinga ip-adressen till google ist (216.58.209.132). F du bttre tid d s byter du DNS-server till GoogleDNS eller OpenDNS. Funkar inte det s kopplar du bort routern och testar. Fortfarande problem d s kontaktar du din ISP s fr det felska i sin nde.
Citera
2015-08-29, 01:21
Medlem
S-cups avatar
hm. Nyss fungerade inte internet alls, sidorna laddade i all evighet utan att det hnde ngot. Startade om datorn och gjorde lite te, nu fungerar det alldeles utmrkt igen. Lite konstigt dock eftersom jag senaste dagen startat om datorn 3-4 gnger utan att det gjort ngon skillnad.

Kanske att min ISP haft ngot problem, men det verkar osannolikt att det hann lsa sig under de fem minuterna d jag startade om datorn och gjorde te. Men men, man ska vl inte klaga anta jag...
Dessutom har jag kollat min ISP:s hemsida (samt det ruttna fretaget som hller i kablarna) efter driftstrningar men det har inte sttt ngot.

Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Sjlv pingar jag google p 5ms. S r ju ngot galet med din anslutning. Testa att pinga ip-adressen till google ist (216.58.209.132). F du bttre tid d s byter du DNS-server till GoogleDNS eller OpenDNS. Funkar inte det s kopplar du bort routern och testar. Fortfarande problem d s kontaktar du din ISP s fr det felska i sin nde.
Numera, utan att ha ndrat ngot, pingar jag google p ca 40ms (8/10 r ≈40 och 2/10 ligger mellan 100-200).

Imorgon ska jag terigen frska mig p att ppna de dr sablans portarna. Frstr inte varfr det inte fungerar, jag gr precis som jag gjort i mina tidigare boenden samt efter guider p internet. Suck.

S hll utkik efter en nystartad trd med rubriken "hjlp mig lsa detta *insert obscene word* porthelvete"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in