Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 12:02
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu

Vi behöver helt enkelt några hjältar som tar ner dessa makthavare på jorden, då det civiliserade systemet uppenbarligen blivit så manipulerat att det slutat fylla sin funktion.

Och för övrigt om du skriver med ditt riktiga namn m.m och står för dina åsikter så är chansen stor att din anställning blir avslutad eller ditt fackförbund skickar ett brev om att du är utesluten.
Jag delar inte din uppfattning om att några "hjältar" kan lösa problemen. Men om du nu tycker att några "hjältar" bör stiga fram så kan man ju fråga sig varför du inte gör det själv? Eller skulle det bli för obehagligt att bli uthängd i media och kastad i fängelse? Varför är just ditt liv värt mer än någon som du vill ska agera "hjälte"?

Om du skriver med ditt riktiga namn så blir du inte av med jobbet eller fackföreningsmedlemskap. Däremot om lär du aldrig bli förtroendevald i facket men vill du verkligen det? Hela det här systemet bygger precis som i DDR på social stigmatisering. Att folk ska vara rädda att säga sin åsikt öppet. Om alla resonerar som du så kommer diktaturen aldrig att raseras! Om du argumenterar sakligt för sin åsikt så kommer du att upptäcka att vanligt folk på jobbet och hemma är mycket mer toleranta än du trodde.

Var förändringen du vill se. Det kommer inte komma några "hjältar". Och de "hjältar" som hittills trätt fram har snarast fördömts av sådana som du just för att ni är så rädda att förknippas med dem. Jag tänkte som du för något år sedan och tröttnade på att gömma mig, jag kastade alla mina anonyma konton och skriver idag i kommentarsfält och bloggar under eget namn. Endast här på Flashback jag är anonym men det beror inte på mina politiska uppfattningar utan pga andra saker som jag skriver.

Det är djupt olyckligt att JC skrivit under pseudonym. Det enda rätta för henne nu är att slänga pseudonymen och börja skriva under eget namn. På så sätt så kommer Expressens kampanj mot henne att inte ha någon effekt och hon kommer stärka de som fortfarande, likt rädda möss, sitter och skriver anonymt att själva gå ut ur anonymitetens patetiska dunkel.
Senast redigerad av Fekalius 2015-09-02 kl. 12:05.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Åsa Linderborgs syn på saken:

Citat:
´De som tycker att Jöberger ska få vara i fred eftersom hon är förtidspensionerad elallergiker, förminskar henne som människa. Hon är ju uppenbarligen frisk nog att sprida gift i artikel på artikel, år efter år.

Det var modigt av Annika Hamrud som ”bara” är en frilansare, att rota i fallet och skriva en text. Det var rätt av Expressen att publicera den, och jag är säker på att de ger Hamrud det skydd hon nu dessvärre kan behöva.

Med det sagt hoppas jag att även Barbro Jöberger får vara i fred. Julia Caesar ska bemötas med ord, inget annat.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article21349423.ab
Citera
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Pröva tanken att byta ut ditt nick mot ditt vanliga namn och lägga in ditt tfnnr o mail adress i signaturen, så får du kanske en hint om var du står. Detta uppmanar jag alla att göra som tycker att uthängningen av JC är bra, eller är tveksamma till hur de står i frågan. Vadå, den fria diskussionen främjas ju av att alla är kända eller hur?

Det där är bara trams. Det är en helt annan sak att skriva i en tidning eller blogg, eller var det är hon har skrivit, och få många efterföljare, samtidigt som man för fram ganska extrema åsikter, och att skriva på Flashback.
Citera
2015-09-02, 12:03
Bannlyst
Vem är Julia Caesar? Vem bryr sig? Varför är det 30 sidor om detta?
Citera
2015-09-02, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harfageln
Och "stugan i skogen" ligger fem mil från närmaste polisstation och polisen där skulle aldrig i livet åka ut till en pensionär som är rädd för några obekanta som rör sig på hennes tomt eller försöker ta sig in i hennes hus. Hon skulle bli avfärdad med några lugnande ord och återkomma om något hänt med en skriftlig anmälan.

När en känd f d journalist, LF, ringde polisen för att det fanns en okänd våldsam man som brutit sig in i hans hus på landet där han bodde med sin mamma ville polisen först inte komma.

Till slut, när polisen faktiskt kom, fick de se att den våldsamme mannen hade mördat mamman.
Citera
2015-09-02, 12:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Så Mao Tse Tung var oskyldig för att han var över 65 när han dog. Jag har läst den här damens hatpropaganda och lögner i dansk press. Hon har smutskastat vårat fosterland och sprider lögner som danskarna lapar i sig som katter på gräddkalas. Hon får vad hon förtjänar och borde inte ha någon vård över huvud taget. Skicka henne i en gummibåt till Ryssland som den fascist kuljon hon är.
Vilka " lögner" har hon spridit? Tvärtom kan vi beslå bla DN med just lögn när man beskriver ensamkommande som lyckade ur ett utbildnings, integrations och jobbperspektiv, statistik visar på motsatsen.
Samma sak när man skriver att Island eller Wien vill ha flyktingar till sitt land och stad, i verkligheten är det 3,4 % av islänningarna som uttryckt sig så och drygt 1,14 % av Wiens innevånare, således är även det lögner av DN.
Citera
2015-09-02, 12:06
Medlem
sturesons avatar
Superbra! Subban ska få stå för vad hon säger.
Citera
2015-09-02, 12:07
Avstängd
Drozds avatar
Riktigt tattigt av Expressen men något annat var inte att vänta från en sån kloakblaska. Förvånar mig faktiskt att Julia Caesar inte outats tidigare.

De är riktigt nervösa på Expressen nu, det märks! De inser självfallet att det här kommer leda till sympati med JC och att hennes krönikor läses av många fler.
Citera
2015-09-02, 12:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stureson
Superbra! Subban ska få stå för vad hon säger.
Och vad är ditt namn och din adress? Posta det är du så snäll! Eller är du en hycklare?
Citera
2015-09-02, 12:08
Medlem
Frågan är - Har JC gjort nåt olagligt, eller skriver hon bara då bra texter att PK-eliten har svårt att argumentera emot. - Vad vi ser nu sedan en tid,- är hur kulturmarxisterna radikaliseras till extremism samtidigt som SD liberaliseras.

Att Expressen gnäller på att hon skrivit anonymt "då de inte kan ta debatten" är horribelt, då Södermalm och Bonniers i 2 decennier "vägrat ta debatten" och dessutom samarbetar med EXPO nätverket med alla sina kopplingar till dömda våldsverkare och AFA.
Citera
2015-09-02, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Varför måste varenda inlägg i diskussionen om en person vara grunden för ett sk "rimligt samtal"?
Diskussionen om en person?

Jag begriper inte riktigt vad du skriver men skälet som angavs av Hamrud var att biografin hos en författare är en förutsättning för ett "rimlig samtal". Det är inte fallet och kan sorteras in under rubriken svepskäl.

Citat:
Varför tror du att det har någon som helst betydelse för huruvida dessa "lögner och konspirationsteorier" får spridning? Det är inte logik eller hederlig argumentation som gör att vissa idéer sprids utan det är människors identiteter och vilja att känna gemenskap med andra, där olika sorters berättelser verkar rimliga bara för att de passar ens politiska preferenser, som gör det.
Artikeln hävdar att det rör sig om lögner och konspirationsteorier och att de som sprider dessa skall "ställas till svars". Det vill säga, hängas ut och - förmodligen - i möjligaste mån straffas (formellt och informellt).

Det korrekta änden att börja i borde rimligen vara att bemöta lögnerna med sanningen, och visa att lögnerna är just lögner. Då snackar vi inte bara lämpligt kontra olämpligt språkbruk.
Citera
2015-09-02, 12:09
Medlem
yehaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Åsa Linderborgs syn på saken:

http://www.aftonbladet.se/kultur/article21349423.ab

Det går bra att länka till aftonhoran med unvis.it så slipper man ge asen annonsintäkter.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/k...cle21349423.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in