Citat:
Vi behöver helt enkelt några hjältar som tar ner dessa makthavare på jorden, då det civiliserade systemet uppenbarligen blivit så manipulerat att det slutat fylla sin funktion.
Och för övrigt om du skriver med ditt riktiga namn m.m och står för dina åsikter så är chansen stor att din anställning blir avslutad eller ditt fackförbund skickar ett brev om att du är utesluten.
Jag delar inte din uppfattning om att några "hjältar" kan lösa problemen. Men om du nu tycker att några "hjältar" bör stiga fram så kan man ju fråga sig varför du inte gör det själv? Eller skulle det bli för obehagligt att bli uthängd i media och kastad i fängelse? Varför är just ditt liv värt mer än någon som du vill ska agera "hjälte"? Vi behöver helt enkelt några hjältar som tar ner dessa makthavare på jorden, då det civiliserade systemet uppenbarligen blivit så manipulerat att det slutat fylla sin funktion.
Och för övrigt om du skriver med ditt riktiga namn m.m och står för dina åsikter så är chansen stor att din anställning blir avslutad eller ditt fackförbund skickar ett brev om att du är utesluten.
Om du skriver med ditt riktiga namn så blir du inte av med jobbet eller fackföreningsmedlemskap. Däremot om lär du aldrig bli förtroendevald i facket men vill du verkligen det? Hela det här systemet bygger precis som i DDR på social stigmatisering. Att folk ska vara rädda att säga sin åsikt öppet. Om alla resonerar som du så kommer diktaturen aldrig att raseras! Om du argumenterar sakligt för sin åsikt så kommer du att upptäcka att vanligt folk på jobbet och hemma är mycket mer toleranta än du trodde.
Var förändringen du vill se. Det kommer inte komma några "hjältar". Och de "hjältar" som hittills trätt fram har snarast fördömts av sådana som du just för att ni är så rädda att förknippas med dem. Jag tänkte som du för något år sedan och tröttnade på att gömma mig, jag kastade alla mina anonyma konton och skriver idag i kommentarsfält och bloggar under eget namn. Endast här på Flashback jag är anonym men det beror inte på mina politiska uppfattningar utan pga andra saker som jag skriver.
Det är djupt olyckligt att JC skrivit under pseudonym. Det enda rätta för henne nu är att slänga pseudonymen och börja skriva under eget namn. På så sätt så kommer Expressens kampanj mot henne att inte ha någon effekt och hon kommer stärka de som fortfarande, likt rädda möss, sitter och skriver anonymt att själva gå ut ur anonymitetens patetiska dunkel.
Senast redigerad av Fekalius 2015-09-02 kl. 12:05.
Senast redigerad av Fekalius 2015-09-02 kl. 12:05.