Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 14:26
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaru123
"Pseudonymerna skriker om åsiktskorridor och pk-medier, men gömmer sig bakom sina datorskärmar, oförmögna att ta en öppen debatt. "

Jävla hyckleri. Själv stänger dom av kommentatorsfältet i deras egna "farliga artiklar" samt censurerar och stänger av folk med "fel" åsikter.

Varför skulle öppen debatt innebära att man får diskutera precis var som helst när som helst?
Citera
2015-09-02, 14:27
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion
-Tror på amalgamförgiftningar som leder till ALS och MS
-Tror på elallergi
-Tror på rasbiologi
-Tror på att svenska politiker vill utrota det svenska folket
-Hänger ut lite vem som helst på sin sajt
-Får nu smaka på sin egen medicin

Egentligen borde hon nog få bättre vård än så. Verkar vara en väldigt sjuk människa, med allvarliga psykiska besvär. Låter som om hon får panikångest om en främling ringer upp henne.

Har Julia Caesar hängt ut anonyma personer på sin blogg med riktiga namn?
Citera
2015-09-02, 14:28
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Inte tillräckligt många, uppenbarligen.

Jag tycker inte det är särskilt obehagligt öht. Det som är mer oroväckande är att folk delvis kräver att man inte ska få avslöja folk som söker makt och som dessutom används som ett maktredskap (likt JC när hon citeras eller när folk på nätet samlas upp kring hennes texter och diskurser som hon förmedlar), delvis att folk motiverar att man inte ska offra sig ett dugg för sin politiska övertygelse -- i synnerhet i kollektiv mening då man genom kollektiv kamp mycket enkelt kan bryta stigmat. Men då vet vi vad folks preferenser är: politik och demokrati är inte så viktigt när det kommer till den vardagliga komforten. DET, om något är oroväckande.
Det är knappast "vardaglig komfort" att riskera att förlora sin enda inkomst.

Och de praktiska konsekvenserna kan inte ses isolerade. Det handlar om att det finns en demokratur i Sverige, i ordets rätta bemärkelse.

Expressen vill med detta givetvis skicka en signal till andra som kanske funderar på att skriva av sig om vad de upplever i sin vardag, ex vis läkare, advokater, tolkar, handläggare på Migrationsverket, domare, åklagare, poliser osv osv. Budskapet är: "Kom inte med din jävla sanning och tro att du ska kunna göra det anonym. Får dina inlägg i debatten tillräckligt stor betydelse kommer vi att hänga ut dig också.". Alla är mycket väl medvetna om konsekvenserna, och låter sig därför tystas.

Det som är skrämmande är att så många trots allt försvarar ett sådant agerande från en av Sveriges största dagstidningar.
Senast redigerad av gurkmajja 2015-09-02 kl. 14:30.
Citera
2015-09-02, 14:28
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaru123
Ja, jag menar dom.

Jag missade dina ". Klantigt av mig. Visst är det hyckleri att stänga av kommentatorsfälten för att man inte vill ha obekväma åsikter. SVT gjorde en liknande fuling där man stängde av kommentatorsmöjligheterna då det blev lite svårt att moderera när en stor kritikstorm kom.
Citera
2015-09-02, 14:29
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Hur kan någon motivera uthängningen av Julia Caesar?

Hur kan man å ena sidan ta avstånd från att Niklas Orrenius hängs ut och hotas för att å andra sidan hylla att Julia Caesar hängs ut och hotas?

Har Expressen sagt att det är bra att Julia Caesar hotas?

Nåväl, det är hennes vilja att agera som opinionsbildare -- dessutom inte en helt obetydlig sådan -- och därmed utöva makt som gör det legitimt. Ännu mer när hon använder sig av sin tidigare yrkesroll som journalist som retoriskt maktknep för att göra vissa av hennes texter tyngre och mer slagkraftiga. Sen har ju Expressen sagt sig vilja granska "näthatet" så detta ligger väl i linje med det kan jag tänka mig.
Citera
2015-09-02, 14:29
Medlem
Citat:
Har Julia Caesar hängt ut anonyma personer på sin blogg med riktiga namn?
Inte en enda!
Citera
2015-09-02, 14:30
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Hur kan någon motivera uthängningen av Julia Caesar?

Hur kan man å ena sidan ta avstånd från att Niklas Orrenius hängs ut och hotas för att å andra sidan hylla att Julia Caesar hängs ut och hotas?

Därför att Niklas Orrenius ska egentligen hålla på med riktig nyhetsrapportering och inte förföljelse ?
Medans Julia Caesar privat delar sin världsbild utan vinstintresse har hon sina subjektiva rättighet att skriva vad hon än vill enligt yttrandefriheten.

Niklas Orrenius ska objektivt rapportera nyhetshändelser, inte skapa dessa pga egen personlig agenda.

Professionalism vs privatliv.
Citera
2015-09-02, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Kan du sluta förpesta tråden med dina korkade oneliners snart?

1. Hurvida JC som är pensionär är berättigad till pension kan du diskutera i ekonomiforumet.

2. Asylfrågor i politik eller I&I forumet.

On topic: Vad tror ni att publiceringen kommer att få konsekvenser för de inblandade parterna?
Expressen hänger ut "Julia Caesar" med namn och bild!
Svara på ämne Nu är du igång och likriktar debatten.Är det någon som förpestat debatten är det hon och hennes gelikar.
Jag hoppas hon får ett synnerligen bryskt uppvaknande och att Expessen får sin belöning för att avslöja denna kriminella tant.
Heder åt Expressen.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Fundera över hur Expressen, DN, Mattsson, Wolodarski, Hamrud passar in i yttrandefrihetens ledstjärna:

"Jag delar inte din åsikt, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att framföra den".
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Har de någon skyldighet att granska allt? I så fall: varför? och vem tvingar dem till att ha denna skyldighet?

Det blir däremot rätt uppenbart att dom sympatiserar med kommunism eftersom dom aldrig granskar alla jävla galna AFA och RF-pack.
Citera
Medlem
Civilizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Ge dom tillräckligt med bevis då. Dom är inte blinda och döva om du tror det.

Bevisen har de. De vet om att den förda invandringspolitiken har skapat utanförskapsområden. Att en radikalisering har fått frodas i dessa områden. Att vi har fått en ny underklass i vårt land som inte känner sig delaktig i majoritetssamhället.

Det är inte där skon klämmer.

Vad som är det viktiga för dem är att dessa problem inte får diskuteras eller lyftas fram. Eftersom om man visar öppet att det mångkulturella projektet skapar problem så är detta ett direkt hot mot den mångkulturella samhällsdrömmen.

Naturligtvis är detta förhållningssätt kontraproduktivt och i motsatts mot ett öppet och demokratiskt samhälle. I denna miljö som PK-eliten skapat och vänt ryggen har mörka krafter fått växa obehindrat. Helt plötsligt går Säpo ut och säger att 300 "Svenskar" har blivit så pass radikaliserade och hjärntvättade att de rest till mellanöstern för att kriga, våldta och lemlästa för terrororganisationen IS!!! Hur är detta möjligt? Hur har dessa krafter fått växa sig så starka i det fantastiska landet Sverige?

Hur är det möjligt att ett statligt finansierat projekt såsom etableringslotsar får fortgå? tecknen var tydliga. Hoten var reella och fiaskot var uppenbart. men det fick fortgå ända tills Obama hade ett möte med Mona Sahlin där det diskuterades finansiering och rekrytering till terrorism och kopplingar hade gjorts till dessa lotsar. dvs Obama tog mona i örat och sa vad fasen håller ni på med.

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid223.dbp.asp

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6096313

Verkligheten kommer ikapp så att säga. Och ofta är tyvärr verkligheten värre än dikten.
Citera
2015-09-02, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ok, lägg ut ditt namn och ta en öppen debatt då.
Jag är ingen journalist och om du läst snapphanen så hade du vetat vilka förvirrade argument denna sk journalist använt. Enligt min mening är hon en sinnessvag landsförrädare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in