Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-03, 12:22
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Ja, jag tycker inte att det är okej att trakassera journalister eller politiska kommentatorer, oavsett sida.

Däremot verkar de flesta av JC's sympatisörer tycka det är okej att hon har odemokratiska metoder, medans det är jättehemskt och fel om någon annan har det.
Det är samma skit för mig. Politiska kommentatorer. Finns ingen som helst principiell skillnad.

Den enda som är förlorare är det politiska debattklimatet, knappast någon av de inblandade aktörerna, då dom är av exakt samma skrot och korn.
Påstår man något annat är man ju kraftigt partisk eller bara naiv.

Vad är en "demokratisk metod"?
Citera
2015-09-03, 12:23
Medlem
Jag har länge tyckt att journalister är jordens absolut dummaste djur och nu har min uppfattning stärkts ! Bojkotta DN och Expressen på obestämd tid.
Citera
2015-09-03, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag har väldigt svårt att se hur man kan "hänga ut" en känd journalist som inte arbetar under anonymitet.
Vem har lyckats med att tysta journalister?

Ja, uthängningen innebär väl mer trakasserier än offentliggörande.
Ingen har lyckats vad jag vet, men JC har försökt genom att publicera namn och adress osv.

Syftet med det är inte att offentliggöra som sagt, eftersom de redan var offentliga, syftet är att folk ska få lättare att söka upp dessa personer och trakassera dom, vilket skedde.
Citera
2015-09-03, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det kommer säkert att bättre på din världsbild genom att läsa lite kamp och propagandaartiklar. Om hur onda osynliga krafter har hållt tillbaka din förmåga att uppfatta verkligheten.
Jag tror inte att min världsbild kommer att påverkas nämnvärt. Jag har än så länge endast läst ett fåtal av JCs artiklar på snaphanen och de framstår än så länge som sunda och sanningsenliga då det inte finns någon brist på källor och referenser i texterna. Då artiklarna är opinionsbildande och förmodligen har för avsikt att påverka kanske de fortfarande kan räknas som propaganda, men förmodligen inte mer än smörjan som Expressen skriver. Som sagt verkar det dock inte vara några problem med sanningshalten i det JC skriver, så det har varit intressant läsning än så länge. Tack för ditt visade intresse, men jag kommer nog fortsätta läsa.

När det kommer till topic har jag fortfarande inte läst om uthängningarna som JCs påståtts ha skrivit. Kanske beror det på att jag hoppat mellan hennes texter och inte läst de allra nyaste.
Citera
2015-09-03, 12:25
Medlem
Sd-pöbelns - och toppolitikers för den delen - favorit var en otillräknelig stråltant. Det är ju för jävla roligt.
Citera
2015-09-03, 12:25
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Hört talas om Breivik, Mangs eller Ausonius?

Var de typiska sverigedemokrater eller mer extrema? Jag säger inte att det inte finns någon som vill göra illa de två journalisterna men jag tror det finns ännu fler som vill göra illa JC och till skillnad från dom så har hon ingen stöd och hjälp när hotet kommer. I bästa fall får hon leva som Lars Vilks och i värsta fall får hon inte leva så länge till. Som jag frågade tidigare så undrar jag om någon av alla de anonyma näthatarna med SD-sympatier någonsin har verkställt sina hot. Breivik, Mangs och Larsermannen har vissa berörningspunkter med SD men de har också det till våldsvänstern, islamismen, sionismen, afrocentrismen och andra extremismer. Kan du föreställa dig typiska sverigedemokrater ens lyckas framställa en plan för att göra illa journalisterna eller är det mer troligt att de argt skriver anonyma kommentarer på Internet och sen lämnar det vid det?
Citera
2015-09-03, 12:26
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nä. Det går att skärma av strålningen på olika sätt:

Tack för infon, hade ingen aning om detta. Men jag tror på att hon kan ha rätt i sin diagnos. Marklund har säkerligen suttit X antal timmar framför datorer i sitt liv........
Citera
2015-09-03, 12:28
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ja, uthängningen innebär väl mer trakasserier än offentliggörande.
Ingen har lyckats vad jag vet, men JC har försökt genom att publicera namn och adress osv.

Syftet med det är inte att offentliggöra som sagt, eftersom de redan var offentliga, syftet är att folk ska få lättare att söka upp dessa personer och trakassera dom, vilket skedde.

Hon har inte alls publicerat adress. Hon har däremot inte utelämnat telefonnumret Niklas Orrenius lämnade på en lapp på hennes tomt. Ett telefonnummer som Orrenius själv lagt ut på twitter för övrigt.

Syftet var självfallet att folk ska få upp ögonen för vilka jävla svin dagens journalister är. Det hon belyste var att DN försökte att, inte så subtilt, hota henne till tystnad.
Citera
2015-09-03, 12:28
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Sd-pöbelns - och toppolitikers för den delen - favorit var en otillräknelig stråltant. Det är ju för jävla roligt.

Vad beror din funkofobi på? Får man inte vara sjuk i dagens Sverige? Är det Reinfeldts styre som har gjort så många vänsteranhängare och liberaler till jagare av folk som inte kan eller orkar jobba?
Citera
2015-09-03, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Vad svamlar du om? Det var ju hon som blev trakasserad av journalisterna, vilket var anledningen till att hon skrev om det överhuvudtaget. Har du ens läst texten?

Vad har JC gjort som är "odemokratiskt" om jag får fråga? Du verkar inte riktigt förstå innebörden av ordet, vad det verkar.

De som är förlorare är regim- och invandringskritiker som JC, vilket i förlängningen betyder att "debattklimatet" blir lidande. Men det är ju helt uppenbart bara den ena sidan av debatten som är lidande part. Stödjer du etablissemangets åsikter, så har du absolut ingenting att förlora i dagsläget.
Partisk eller naiv som sagt, i ditt fall lär det väl vara både och.

Citat:
Ursprungligen postat av blown
Vad är en "demokratisk metod"?
Vad är det för en fråga?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Demokrati
Citera
Medlem
När man gick i skolan lärde man sig om hur fel förföljelse av oliktänkande var - Detta skulle aldrig hända i Sverige, där hade man något som hette åsiktsfrihet och det var olagligt att förfölja och trakassera oliktänkande. Media var dessutom neutral och obunden.

Det var då........
Citera
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
"Julia Caesar" har ju hängt ut folk hur länge som helst. Bland annat ett par journalister som därefter blivit trakasserade. Varpå hon själv blir uthängd.

Jag säger inte att någon sida är bättre än någon annan, frågan är ju bara vad det har för inverkan på demokratin när journalister försöker tysta andra journalister...

Självklart kan man anse att Julia Caesar har betett sig ruttet, men när det gäller journalister så har jag mest sett att hon skrivit dräpande och nedlåtande om deras alster tidigare - och det är ju lite svårt att undvika att nämna si och så har skrivit det och det i Expressen. Den enda reella uthängningen (av journalister) som jag har sett är från i söndags när hon lade ut Orrenius telefonnummer och sade att han och Hamrud varit hos henne, vilket hon måste fattat skulle få igång dom sedvanliga tokarna. Sedan så har hon väl i bästa Avpixlat-stil hängt ut brottslingar/brottsmisstänkta, men jag har inte läst tillräckligt mycket av hennes krönikor för att verifiera det (och har ej lust till det heller).

MEN! Det traditionell media konstant försvarat sig med är att de, till skillnad från Caesar, Avpixlat och oss kloakråttor som rullar oss i skiten är att de följer regler, håller högre standard och inte sänker sig till våran nivå. Tyvärr, så desto mer jag läser Hamruds artikel, desto mer ser jag att det är just den nivån de ligger på.

Märk väl - detta handlar inte om att säga mot Julia Caesars åsikter och diskreditera dom - detta är ett totalt lustmord, Hamrud riktigt njöt av detta. Hon hatar Julia Caesar som person. Faktum är att hon fullkomligt avskyr Julia Caesar, hennes barn, barnbarn och antagligen även hennes katt! Att släppa igenom ett sådant frontalangrepp på någons person är för mig lite ofattbart - åtminstone när de skulle konfrontera superduperelaka Flashbackskribenter så var det vad de skrivit som de gick på.

I slutändan tycker jag Sanna Rayman sammanfattat bäst av vad jag anser i denna soppa:
http://www.dagenssamhalle.se/blogg/2...a-caesar-17901

Citat:
Och du... kom tillbaka till chatten nu, vi (jag) saknar dig!

l8er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in