Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-06, 02:09
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ny krönika ute
http://snaphanen.dk/2015/09/06/sonda...n/#more-184051

Om hur hon ser på det hela.

En bra, saklig och återhållsam text. Det är roligt att se att Julia Caesar är stark och i balans, trots det rikstäckande karaktärsmord Bonniers har utsatt henne för.
Citera
2015-09-06, 02:36
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Orrenius kör med falsk flagg alltså, eller så är han så korkad att han inte kan se skillnaden på en nazistisk site och en vanlig sketen blogg. Jag hittade direkt snubben på blogspot.se, men jag tänker inte länka här pga 1.12, men att en journalist påstår att blogspot.se är en nazistsite blir ren komik, det våras för hitler i internet-version. Hur jävla korkad får man vara, och han har skitigt i alla säkerhets-instruktioner som journalister får som är utsatta.

Hade Orrenius skrivit illa om muslimer, hade han varit död redan för 2 år sedan.
Dessvärre var det just detta som Ulf Nilsson flaggade för, med resultatet att Expressen publicerade "Julias" hemadress och sen dessutom tog bort Ulf:s artikel. Frågan är om Thomas Mattson har varit förbi Fonus och beställt stenen till Julia, närmare medhjälp till mord får man väl leta efter....ren stämpling via internet...

Men det är klart, man publicerar sin mobil på twitter, väntar ett tag, sen kommer ett hot och då går man ut offentligt med att man blivit hotad, och så får polarna lägga till lite typ adresser m.m, alltså en försåts-publicering, inte undra på att Malmö-snuten är skitsura efter romer-register artikeln.

Karin Olsson som lät publicera Hamruds hat verkar börjat radera sina uppgifter också, hon fanns tidigare i Hägersten, nu borta, likadant med ingående artikel i journalisten-också borta:
http://www.journalisten.se/artikel/2...f-pa-expressen
Men vi har ju klassikern på hur en Bonnier-chef är funtad i huvudet:
http://www.naknasanningen.com/karin-olsson

Jag går inte in på bloggen, men har jag fattat det rätt att någon laddade upp nummer knutna till Orrenius? Ifall det är så kanske administratören kan kolla i loggarna varifrån detta kom. Och även polisen såklart, via husrannsakan.

Vi kan ha något stort här. Och eftersom det inte är några så särskilt klyftiga människor vi har att göra med så kan det bli en fullträff. En knock-out.
Citera
2015-09-06, 02:38
Medlem
JC har tidigare pekats ut som en lite underlig och kufisk människa ang ex amalgamet. Och det skall komma från Expressen och DN som flitigt samarbetar med det sekteristiska Expo-foliehattnätverket av scientologisk struktur som jagar nazister under varenda säng och i varenda buske de passerat i snart 25 år. Citatjagande vänsterextremister som "vägrar ta debatten" under falskt sken av "journalistisk". De pekar rasistfinger och springer sedan och gömmer sig. Sedan har Expo även kapat och kommersialiserat antirasismen. EXPO MÅSTE HA NAZISTER annars slutar ju pengarna rulla in. DN och Expressen hjälper till.

Sedan har vi tex asteroidhoten som dyker upp så regelbundet att man kan ställa klockan efter dem.

Vem fan är kufar.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-09-06 kl. 02:46.
Citera
2015-09-06, 02:42
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
En bra, saklig och återhållsam text. Det är roligt att se att Julia Caesar är stark och i balans, trots det rikstäckande karaktärsmord Bonniers har utsatt henne för.

202 krönikor och tre böcker av någon som nyss varit sjukskriven? Jöberger måste vara friskare än någonsin. Bra för henne!
Citera
2015-09-06, 03:00
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
JC har tidigare pekats ut som en lite underlig och kufisk människa ang ex amalgamet. Och det skall komma från Expressen och DN som flitigt samarbetar med det sekteristiska Expo-foliehattnätverket av scientologisk struktur som jagar nazister under varenda säng och i varenda buske de passerat i snart 25 år. Citatjagande vänsterextremister som "vägrar ta debatten" under falskt sken av "journalistisk". De pekar rasistfinger och springer sedan och gömmer sig. Sedan har Expo även kapat och kommersialiserat antirasismen. EXPO MÅSTE HA NAZISTER annars slutar ju pengarna rulla in. DN och Expressen hjälper till.

Sedan har vi tex asteroidhoten som dyker upp så regelbundet att man kan ställa klockan efter dem.

Vem fan är kufar.

Det sista här nu med alla "nät-angrepp" och nummer-uthängningar... tja vad ska man säga... man får ett intryck, vi kan säga att man får ett pårökt intryck.

Man kan ha gjort fruktansvärda misstag som man i all sin upphöjdhet inte trodde man kunde göra.
Citera
2015-09-06, 03:05
Medlem
Här ligger JCs alla krönikor:

Läs och döm själva, låt inte Bonnierssvären göra det är er.

https://aktualia.wordpress.com/julia-caesar/
Citera
2015-09-06, 03:29
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten

Tycker det var en ganska medioker text.
Inget nytt under solen utan enbart omformuleringar på vad hon redan skrivit.
Citera
2015-09-06, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Grym krönika! Skönt att hon står rakryggad.-----
Jag hoppades på detta. En ny krönika. JC fortsätter oförtrutet, "I'm still standing"!
Undrar hur många fler läsare hon har nu? Gratisreklamen från DN/Expopressen måste vara värd ett sjusiffrigt belopp. Hade jag varit annonschef på Snaphanen hade jag fått orgasm!
Citera
2015-09-06, 04:12
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Jag hoppades på detta. En ny krönika. JC fortsätter oförtrutet, "I'm still standing"!
Undrar hur många fler läsare hon har nu? Gratisreklamen från DN/Expopressen måste vara värd ett sjusiffrigt belopp. Hade jag varit annonschef på Snaphanen hade jag fått orgasm!

Men jag förstår inte detta. Vad skulle uthängningen av JC tjäna till?

Man följer ju inte upp den attacken med fortsatta angrepp på t ex hennes skrivande? Jag trodde ju att man avsåg att bemöta hennes alster med debattartiklar i t ex DN och att man då ville ha ett ansikte på motparten.

Men icke. Möjligen kan det ha varit en panikreaktion när Orrenius blev polisanmäld, alltså att man rent principiellt bara skulle slå tillbaka. Eller så var det något större på gång, nå'n SD-skandal som sedan inte visade sig vara det, eller något.
Citera
2015-09-06, 05:12
Medlem
Om man vill hjälpa JC hur kan man göra det?

Fruktansvärt det hon blivit utsatt för.

Vi folket måste ta tillbaka makten genom att sparka ut stor del av makteliten.
Citera
2015-09-06, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag

-Du kan köpa hennes böcker eller tvinga ditt bibliotek att beställa dem.
Citera
2015-09-06, 05:23
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag

Det är media som är problemet. Den har fått för stor makt eftersom politiker är rädda för att bli uthängda och medialt slaktade. Tänk bara på REVA när polisen skulle upprätthålla svensk lag genom att göra ID-kontroller. Det blev ett jävla liv i media om rasism och allt möjligt. Så ingen politiker vågade säga att de ställde sig bakom polisens arbete med att upprätthålla lagen.

Men det är något på gång nu. Folket har fått nog och journalistpacket har blivit skiträdda, skiträdda för något som jag inte riktigt vet vad det är. Men de verkar tro att JC är mycket central i det de är rädda för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in