2015-09-09, 11:01
Medlem
Rebell4evers avatar
Har Mattias fått sin mens?

Vad kommer härnäst- lite hjärtanvideos på Youtube i äkta Fridolinstil?
Citera
2015-09-09, 11:16
Medlem
hippykillers avatar
Jag trodde jag aldrig skulle säga detta men jag håller med Mattias.
Mycket bra skrivet. Vi har ett politiskt problem som håller på att växa till att bli ett sätt på hur olika människor ser på samhället. Det är snart inte bara olika åsikter utan två helt olika världar.

Och båda sidor är lika goda kolsupare. PK som Icke-PK Sidan.

PK sidan anklagar Icke pk-sidan och vise versa. Vakna upp båda två.
Citera
2015-09-09, 11:18
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Att människor öppet skriver att de hoppas ... journalister blir mördade

Det har ingenting med rasism att göra, det är ren logik. En lögn är inte så farlig. Men att ljuga och felaktigt framställa fakta för miljoner med människor är väldigt illa. Att göra det med aviskt och uppsåt för att driva en agenda är ännu värre. Att frekvent göra detta med hopp om att påverka sveriges utveckling borde komma med väldigt kännbara straff. Att faktiskt lyckas vilseföra folket och att manipulera valresultat är straffbart i de flesta länder. När man gör dessa saker, trots att man vet att det är dåligt för Sverige, så är det landsföräderi, vilket bör straffas med döden.

Vid hur många miljoner medveta lögner, vars avsikt är att lura dig Mr-Mr, tycker du gränsen går för ett fängelsestraff? Lögner som alltså reelt påverkar ditt liv eftersom idioterna runt om dig inte klarar av att genomskåda dem. Hur många miljoner lögner krävs det för ett livstidsstraff? 30 miljoner? Det hinner de flesta journalister med varje dag. 1000 miljoner? Jag vet ej. Vad jag vet är att effekten av en endaste medveten lögn kan räcka för att få mig förbannad.
Citera
2015-09-09, 11:26
Medlem
Kaospojkens avatar
Mycket bra sagt. Det är väldigt viktigt att försöka bromsa polariseringen i samhället.
Jag har sagt det länge, ju längre vansinnet får fortgå, en massinvandring, som man dessutom inte får kritisera, så kommer radikaliseringen öka på båda sidor. Vi kommer att få mer rasister, ironiskt nog. Anhängare av SD är verkligen inga rasister, men vissa av dessa riskerar att bli någon typ av extremister om de demoniseras dag efter dag, år efter år. Medias hatande på SD gör inget annat än att splittra samhället. Det är sunt förnuft. Demoniseringen av SD är anledningen att det knappt går att diskutera invandring i samhället utan att det ska börja gapas fram och tillbaks. Samma gäller självklart SD-sympatisörerna.

Självklart blir man frustrerad av att se samhället gå utför och påpeka detta, och bli utmålad som ett monster för att man bryr sig om sina nära och kära. Det är väldigt jobbigt. Jag vet själv att man blir extremt upprörd ibland och utvecklar en ilska mot sidan som försöker förlöjliga ens åsikter och förminska en som person. Men som sagt, det gäller att hålla sig lugn, försöka fortsätta att hålla en lugn debatt. Försöka informera så mycket man kan, och tänka på vad som är bäst för samhället. Vad som inte är bäst för samhället, är att utveckla ett hat mot varandra. Det har aldrig någonsin gått bra i historien.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Han påstår sig "tala ur hjärtat", men inlägget är lika politiskt korrekt och kalkylerat som alla Karlssons andra uttalanden. Det finns ju inget nytt eller kontroversiellt alls att hitta där. Att han inleder sitt inlägg med följande säger väl egentligen allt.

Okej, Mattias, visst... du är lika arg på oss "rasister" som du är på den anti-svenska vänsterpöbeln. Det säger nog allt om var du står i Sverigefrågan och var du hör hemma efter revolutionen - i ett dike.

Haha titta, en kontraproduktiv nasse som skämmer ut invandringsrörelsen, och gör så att människor har fördomar om invandringskritiker. Bra jobbat. Din revolution kommer aldrig.
"Det finns inget kontroversiellt", haha, vad synd.
Citera
2015-09-09, 11:30
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Mattias Karlsson
https://m.facebook.com/mattias.karls...52985726586097
Så Mattias vill "krossa hatet, våldet, illviljan och föraktet"?
Han kan väl då börja själv med att sluta upp med sin rasistiska invandringspolitik som ju endast bygger på hat, illvilja, och förakt mot invandrare? Jävla idiot.
Citera
2015-09-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Han kan väl då börja själv med att sluta upp med sin rasistiska invandringspolitik som ju endast bygger på hat, illvilja, och förakt mot invandrare? Jävla idiot.

Vad i SD partiprogram är det ??
Citera
2015-09-09, 11:40
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:

Det är INTE rasistiskt att vilja hålla invandringen på lägre nivåer!!
Citera
2015-09-09, 11:42
Medlem
Jag förstår honom.

Det är givetvis skitjobbigt att gå omkring och hata människor man
aldrig träffat. Än mindre vet något om. Hatet tär och det håller sällan
i längden, har historien visat.

Många skribenter här på Flashback får sig en tankeställare, i den bästa
av världar. Vissa är förlorade och inte lönt att lägga tid på. Men kanske
några får sig en tankeställare, att besinningslöst hat leder till depression
och annan ohälsa.

Kanske detta blir en vändpunkt att börja diskutera lösningar och inte
bara skapa tråd efter tråd med lögner, hat och propaganda mot alla som
inte har samma bakgrund som vi själva har. Det hade varit en bra bieffekt
av MK:s inlägg på Facebook, här på Flashback I&I framförallt.
Citera
2015-09-09, 11:51
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Det är INTE rasistiskt att vilja hålla invandringen på lägre nivåer!!
Jo, det tycker jag att det är!
Citera
2015-09-09, 11:53
Medlem
Karlsson har väl inte undgått exponeringen av medias extrasatsning på flyktingkrisen som visas dag in och ut, för att inte tala om hur det kan tänkas låta bland alla politiker på motsatta sida av oppositionen.

Han har väl helt enkelt insett att Sverigedemokraterna missade tåget. Med andra ord, partiets framgångar hann inte i tid om man så vill, som när man kissade på sig som barn - när det väl släpper så är skadan irreversibel. Flyktingarna strömmar in, oavsett vad man tycker om det. Det är nu ett faktum.

Det viktigaste är att Mattias Karlsson har öppnat sitt hjärta
Citera
2015-09-09, 11:54
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag
Vad i SD partiprogram är det ??
Det är ju snarare avsaknad av en human flyktingpolitik som är problemet i SD:s partiprogram.
Och om man inte har en sådan politik, då har man ju inte det eftersom man inte bryr sig det minsta om flyktingar. Varför göra man inte det, om man inte är rasist? Vilken annan anledning kan det finnas?!
Citera
2015-09-09, 11:56
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Det är ju snarare avsaknad av en human flyktingpolitik som är problemet i SD:s partiprogram.
Och om man inte har en sådan politik, då har man ju inte det eftersom man inte bryr sig det minsta om flyktingar. Varför göra man inte det, om man inte är rasist? Vilken annan anledning kan det finnas?!
Då är alltså alla länder utom Sverige rasistländer, enligt din definition?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in