Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-09, 13:04
Medlem
Trist med denna politiska korrekthet. Så fort vindarna blåser hissar politikerna seglena!

Tacka vet jag Flashback. Om folk är förbannade så slänger man till med en Auschwitz-referens, om en kvinna hjälper en flykting så kallar man henne "fitta" och önskar att hon ska våldtas. Den ärligheten bräcker den politiska korrekthetens dolda agenda. Politisk retorik är ett lismande tecken på inställsamhet och röstfiske.

Ett järnrör är ett järnrör, inget facebookpladder.
Citera
2015-09-09, 13:07
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ojojoj, nu har självaste Karlsson övergivit er alla hatare här på FB.

SD har aldrig stått för något som dessa hatfyllda människor du talar om representerar. Det är tyvärr många utomstående som gör den kopplingen när de läser invandringskritiska människor skriva dumma saker på internet. SD har dock uttalat att de avskyr ALL typ av extremism väldigt länge nu.
Men andra ord kan Karlsson inte överge dessa, då han aldrig stått på dess sida. Du kan inte låta en högljudd, frustrerad minoritet representera alla som delar en åsikt (i detta fall att minska invandringen).
Senast redigerad av Kaospojken 2015-09-09 kl. 13:10.
Citera
2015-09-09, 13:11
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
SD har aldrig stått för något som dessa hatfyllda människor du talar om representerar. Det är tyvärr många utomstående som gör den kopplingen när de läser invandringskritiska människor skriva dumma saker på internet. SD har dock uttalat att de avskyr ALL typ av extremism väldigt länge nu.
Men andra ord kan Karlsson inte överge dessa, då han aldrig stått på dess sida. Du kan inte låta en högljudd, frustrerad minoritet representera alla som delar en åsikt (i detta fall att minska invandringen).

Så SD tar avstånd från FB-hatet? Det är ju en sensationell nyhet!
Citera
2015-09-09, 13:15
Medlem
Citat:

I konsekvensens namn tycker jag nu att alla som skrivit något av följande extremistiska saker på internet genast tar och går ur SD. Om ni har skrivit:

* Invandrare bör sättas i koncentrationsläger (nazistisk extremism)
* Kvinnor som hjälper invandrare ska våldtas av sandnegrer (extremt kvinnohat)
* Medieeliten bör mordhotas, skrämmas och terroriseras (lågintensiv terrorismextremism)

Ni tillhör en extremistisk minoritet (oklara siffror, vi åsiktsregistrerar ju inte i det här landet) och bör genast utträda ur SD. Rösta inte heller på partiet utan välj något av de mindre partierna längre högerut.
Citera
2015-09-09, 13:20
Medlem
Jag utgår från att Gunilla Schmidt (SD) genast utesluts. Stå med kulspruta på Öresundsbron. Närmare Breivik kan man ändå inte komma med sina referenser. Seså, ut i spenaten med dig och leta opp några riktiga nazister istället. Finns säkert några paramilitärt "inspirerade" kommandon du kan gå med i. Tillfällig sinnesförvirring är nog bara en bonus.

Länk http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21386442.ab
Citera
2015-09-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Mattias Karlsson är känd för att verkligen vara Jimmie Åkesson #2. Lugnet och talflytet som får en att känna säkerhet.

Mattias Karlsson är också känd för att smöra inför andra partier typ som att erkänna att Gustav Fridolin vilö något gott i Sverige. Enligt mig så är det en dålig lögn från Mattias Karlssons sida då Fridolin är inte en vänlig människa. Snarare miljöterrorist.

På facebook uppger Karlsson att han har fått nog och höjer därmed rösten mycket högt. Hur skulle det vara om Karlsson hade en sådant ordförråd inför debatter?

https://m.facebook.com/mattias.karls...52985726586097

denne man, vill sammarbeta med expo, för att åsiktsregistrera människor.
Jag betackar mig för hans " respektera andras åsikter"
Citera
2015-09-09, 13:27
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Så SD tar avstånd från FB-hatet? Det är ju en sensationell nyhet!

Nej, det är inte sensationellt. Som sagt har SD länge tagit avstånd från liknande saker. Bara för att media stup i kvarten skriver om "SD-svansens hat" på internet, så betyder det inte att SD har något med detta att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av alkwarizmi
I konsekvensens namn tycker jag nu att alla som skrivit något av följande extremistiska saker på internet genast tar och går ur SD. Om ni har skrivit:

* Medieeliten bör mordhotas, skrämmas och terroriseras (lågintensiv terrorismextremism)

Ni tillhör en extremistisk minoritet (oklara siffror, vi åsiktsregistrerar ju inte i det här landet) och bör genast utträda ur SD. Rösta inte heller på partiet utan välj något av de mindre partierna längre högerut.

Instämmer!

Medieeliten ska dock sättas på plats! Utan hot och våld. De förlorar ändå sin makt dag för dag!
Man kan faktiskt smått förstå människors frustration mot dessa, så vinklade de är, och pressar sin agenda ned i folkets hals dag efter dag. Men ja, hot om våld är en väldigt omogen och ogenomtänkt reaktion. Man får helt enkelt bekämpa dessa med information istället. Deras korthus fallerar.
Citera
2015-09-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Det är ju snarare avsaknad av en human flyktingpolitik som är problemet i SD:s partiprogram.
Och om man inte har en sådan politik, då har man ju inte det eftersom man inte bryr sig det minsta om flyktingar. Varför göra man inte det, om man inte är rasist? Vilken annan anledning kan det finnas?!

Du och jag ser olika på Humant !!
Jag anser att våran regering kunde stoppat alla som flyr till Europa och drunknar .. Istället för att vara logisk och human så vägrar de göra som Australien som löste det här problemet ..
Vår regering har blod på sina händer !!

Jag anser att vi ska hjälpa de svagaste som barn och kvinnor som inte kan ta sig hit ..

Det vi gör nu löser inget av varför folk flyr ! Tänk på det !!

Det finns en agenda med den här enorma islam invandringen och det är att vi Europa inte ska kriga mot islam .. Då tycker våra politiker att vi blandar så blir det bra !!

Jag hoppas ju att jag har fel men jag har aldrig haft fel i mitt konsekvens tänk !!
Citera
2015-09-09, 13:34
Medlem
Citat:
Medieeliten ska dock sättas på plats! Utan hot och våld. De förlorar ändå sin makt dag för dag!

Yes. Finns inget mera tillfredställande än när journalister tvingas inse att de inte längre sitter på den bästa kunskapen. Information thug life
Citera
2015-09-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkwarizmi

Jag är SD are och håller med dig !!
Citera
2015-09-09, 13:51
Medlem
Till och med jag som sd-motståndare får hålla med om detta.

Men då gäller det ju också att omvandla ord till verkstad och se till att utesluta alla hatare och alla som uppmuntrar till våld.
Citera
2015-09-09, 13:52
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Mattias Karlsson är känd för att verkligen vara Jimmie Åkesson #2. Lugnet och talflytet som får en att känna säkerhet.

Mattias Karlsson är också känd för att smöra inför andra partier typ som att erkänna att Gustav Fridolin vilö något gott i Sverige. Enligt mig så är det en dålig lögn från Mattias Karlssons sida då Fridolin är inte en vänlig människa. Snarare miljöterrorist.

På facebook uppger Karlsson att han har fått nog och höjer därmed rösten mycket högt. Hur skulle det vara om Karlsson hade en sådant ordförråd inför debatter?

https://m.facebook.com/mattias.karls...52985726586097

Jag står mycket långt från SD i de flesta frågor. Och jag har alltid tyckt att Mattias Karlsson verkar vara en känslokall populist. Men jag måste erkänna att jag blir väldigt glad av att läsa detta. Brist på respekt från båda sidor i flyktingfrågan håller faktiskt på att skada vårt älskade land i grunden.

I ett öppet och demokratiskt land MÅSTE alla kunna yttra en åsikt och förvänta sig i alla fall någon gnutta av respekt tillbaka. Annars blir vi ett översittarsamhälle där somliga tar sig rätten att veta bättre än andra.

Personligen har jag inga som helst problem med att Sverige tar emot flyktingar. Jag har viktigare frågor på min dagordning. Men jag RESPEKTERAR att andra inte tycker som jag i denna fråga. Och Mattias Karlsson har helt rätt när han förbannar samhällets avskum som hotar, trakasserar och misshandlar andra på grund av deras åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in