2015-09-02, 06:34
Medlem
Har kommit på en fuling de verkar köra med nuförtiden. Om priset trissas upp för mycket, kan person A lägga ett taktiskt överpris med ett fuskkonto så ingen annan vill eller kan buda över. Oftast är det ett enormt överpris, nästan dubbelt så högt som marknaden erbjuder.

När person A sedan ska betala, skiter han helt enkelt i höra av sig, vilket tvingar säljaren att lägga ut varan igen (och ger dåligt omdömme på fakekontot).

Person A får därmed en ny chans och förhoppning om att priset inte trissas upp denna gång (och dessutom vinner budet till ett överkomligt pris).

Därför tycker jag det är bra att "åtgärder vidtas" vid registrering, för att göra det så svårt som möjligt för grisiga girigbukar.
Citera
2015-09-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Ditt sätt att diskutera gör att inget betalningssätt är säkert, varför kritisera bara swish och inte alla sätt om du måste kommentera

Därför att det normalt är mycket enklare att ta kontroll över just mobilen än en dator.
Citera
2015-09-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kantbiten
Har kommit på en fuling de verkar köra med nuförtiden. Om priset trissas upp för mycket, kan person A lägga ett taktiskt överpris med ett fuskkonto så ingen annan vill eller kan buda över. Oftast är det ett enormt överpris, nästan dubbelt så högt som marknaden erbjuder.

När person A sedan ska betala, skiter han helt enkelt i höra av sig, vilket tvingar säljaren att lägga ut varan igen (och ger dåligt omdömme på fakekontot).

Person A får därmed en ny chans och förhoppning om att priset inte trissas upp denna gång (och dessutom vinner budet till ett överkomligt pris).

Därför tycker jag det är bra att "åtgärder vidtas" vid registrering, för att göra det så svårt som möjligt för grisiga girigbukar.

Jag har råkat ut för detta och blockar alltid den som missköter sig
Citera
2015-09-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Därför att det normalt är mycket enklare att ta kontroll över just mobilen än en dator.

Swish är kopplat till ett konto, eller hur ? Det är upp till var och en att bestämma om man vill att ens hela förmögenhet skall finnas på det kontot eller en mer blygsam summa pengar. Med andra ord så har var och en sitt eget ansvar. Det är inte länge sedan en kille på Gotland blev rånad, gärningsmännen hotade honom tills han swishade över vad han hade på kontot. Man kan ju fråga sig vem som var mest korkad då
Citera
2015-09-04, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kantbiten

Fuling minst sagt, man kan undra om Tradera har tänkt i samma banor eller rent utav märkt?

Sedan Traderas start så har det gått från nytt till bra till storm, ungefär alla sidor ballar alltid ur efter ett ex antal år, vad är det som utlöser denna effekt?
Citera
2015-09-07, 18:12
Medlem
Fick några osålt avgifter nu. Lite trist. Säljer bara diverse småskit som kostar typ fr 10 till max 200 kr. Ngn som är duktig på matte? Osålt avgift får man:

"Har du haft fler än 100 avslutade (sålda och osålda) annonser under en faktureringsperiod (första till sista i månaden) debiteras 3-10 kronor per osåld annons (berodende på vilken kategori du säljer i) från och med annons nummer 101."

Betyder detta att man klarar sig alltid utan osålt avgifter om man har typ 49 auktioner vid månadens start (som går i 14 dagar) och får hälften av dem sålda vid första försöket?
Citera
2015-09-10, 16:44
Medlem
Jag har sålt 2 spel till Playstation 4 nu, det står att jag fått betalt och jag har fått mail som säger att det är betalt.

Men jag har inte fått in pengar på kontot. Finns det inget sätt man kan se på VILKET SÄTT köparen betalat?

Ny på det här med tradera men trodde att det skulle stå så man visste till 100 %.

Please someone, enlighten me!

EDIT: Såg nu att det var betalt med Klarna!
Senast redigerad av Funkish 2015-09-10 kl. 17:09.
Citera
2015-09-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkish
Jag har sålt 2 spel till Playstation 4 nu, det står att jag fått betalt och jag har fått mail som säger att det är betalt.

Men jag har inte fått in pengar på kontot. Finns det inget sätt man kan se på VILKET SÄTT köparen betalat?

Ny på det här med tradera men trodde att det skulle stå så man visste till 100 %.

Please someone, enlighten me!

EDIT: Såg nu att det var betalt med Klarna!

Skicka inga spel förrän du har pengarna på ditt konto.
Kan ta upp till tre veckor innan Klarna betalar ut pengar.
Citera
2015-09-12, 21:44
Medlem
Säkerligen en tråkig fråga, men har nu börjat tröttna på oseriösa bud på Tradera
många av dom känner jag igen och dom lämnar ett bud på typ 1/10 av slutpriset sedan är det deras maxbud

Ärligt, tror dom att dom ska få en vara som till 100% kommer landa på 10ggr högre än deras maxbud?
Jag har då börjat lägga in dom under att dom under "spärrade budgivare",
rätt / Fel?
jag har råd att strunta i dessa så det är inte problemet,men vad anser ni ?
Citera
2015-09-13, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Säkerligen en tråkig fråga, men har nu börjat tröttna på oseriösa bud på Tradera
många av dom känner jag igen och dom lämnar ett bud på typ 1/10 av slutpriset sedan är det deras maxbud

Ärligt, tror dom att dom ska få en vara som till 100% kommer landa på 10ggr högre än deras maxbud?
rätt / Fel?
Det kan ju vara så att de lägger ett bud för att ha koll på auktionen, för att sedan ev. komma tillbaka när det närmar sig slutet? En sån person är snarare fönstershoppare än oseriös. Det har hänt att jag lagt riktigt låga bud och sen har jag inte brytt mig mer, men när jag väl vinner en budgivning så fullföljer jag givetvis.

Min mening är alltså att det är lite konstigt att blockera de budgivarna.
Citera
2015-09-13, 06:37
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14

rätt / Fel?

Som mengo skriver så är det inte ovanligt att folk lägger ett lågt bud för att ha koll på auktionen då den syns under mina senaste bud och sedan väntar de med att lägga bud tills auktionen går mot sitt slut, om då många redan har budat och priset stuckit iväg över deras maxbud så avstår de således från att lägga fler bud.
Citera
2015-09-13, 15:24
Medlem
anre24s avatar
http://www.allabolag.se/5565694642/Tradera_Sweden_AB

Går inte så bra för företaget....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem