2015-09-13, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
http://www.allabolag.se/5565694642/Tradera_Sweden_AB

Går inte så bra för företaget....

Inte så konstigt , genom att blanda in Klarna har man skrämt bort seriösa säljare istället för de oseriösa , Nya tradera ? de flesta föredrog nog gamla Tradera. Och så länge man håller fast vid sitt totalt knäppa omdömessystem så lockar man inte kunder precis.

Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Säkerligen en tråkig fråga, men har nu börjat tröttna på oseriösa bud på Tradera
många av dom känner jag igen och dom lämnar ett bud på typ 1/10 av slutpriset sedan är det deras maxbud

Ärligt, tror dom att dom ska få en vara som till 100% kommer landa på 10ggr högre än deras maxbud?
Jag har då börjat lägga in dom under att dom under "spärrade budgivare",
rätt / Fel?
jag har råd att strunta i dessa så det är inte problemet,men vad anser ni ?

Du skall bara vara glad att det är någon som bjuder.
Det fungerar ungefär som när abborrar flockats runt betet , har en väl huggit vill ingen missa tillfället.
Citera
2015-09-14, 12:54
Bannlyst
Jag har lagt upp en massa DVD-filmer på Tradera på sista tiden och nu i helgen var det en kille som köpte tre stycken och jag utlovade samfrakt, så jag packade ihop grejerna och räknade ut frakten och sen kontaktade jag kunden via mejl. Jag fick inget svar och han betalade inte heller, men senare samma kväll la han bud på två filmer till som jag hade uppe. Då kontaktade jag honom igen och frågade om vi skulle avvakta tills även de auktionerna avslutats och det ville han. Igår kväll fick jag två mejl från kunden som påstod att han lagt bud på de här två filmerna "av misstag" och att han hellre ville ha en annan film jag lagt upp om ingen annan skulle lägga bud på den. Jag var jävligt trött just då så jag tänkte inte igenom det ordentligt utan det blev bara "visst, varför inte?". Idag läste jag igenom mejlen mer noggrant och fick då se att han skrivit att han redan hade de här två filmerna hemma och att det var därför han lagt bud "av misstag". Då började jag ana att det var något skumt med det hela. Vem fan lägger bud på filmer han redan har? Finns ingen logik i det och jag inser nu att jag borde ha svarat att lagt bud ligger.

Den här personen har fått flera negativa omdömen där det står att han är oseriös och vid flera tillfällen ska han ha försökt backa ur och inte betala för sig och han ska även ha hotat någon han köpt nåt av. Som ni kanske förstår så är jag lite orolig för hur det här ska sluta. De två auktionerna han lagt bud på avslutas imorgon och filmen han ville ha istället avslutas senare i veckan. Det är inte omöjligt att han fortsätter krångla när auktionerna avslutas och det är inte heller omöjligt att han ger mig negativt omdöme utan vidare för så har han ju gjort mot andra.

Vad ska jag göra?
Senast redigerad av VarmHund 2015-09-14 kl. 12:56.
Citera
2015-09-14, 13:37
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmHund
Jag har lagt upp en massa DVD-filmer på Tradera på sista tiden och nu i helgen var det en kille som köpte tre stycken och jag utlovade samfrakt, så jag packade ihop grejerna och räknade ut frakten och sen kontaktade jag kunden via mejl. Jag fick inget svar och han betalade inte heller, men senare samma kväll la han bud på två filmer till som jag hade uppe. Då kontaktade jag honom igen och frågade om vi skulle avvakta tills även de auktionerna avslutats och det ville han. Igår kväll fick jag två mejl från kunden som påstod att han lagt bud på de här två filmerna "av misstag" och att han hellre ville ha en annan film jag lagt upp om ingen annan skulle lägga bud på den. Jag var jävligt trött just då så jag tänkte inte igenom det ordentligt utan det blev bara "visst, varför inte?". Idag läste jag igenom mejlen mer noggrant och fick då se att han skrivit att han redan hade de här två filmerna hemma och att det var därför han lagt bud "av misstag". Då började jag ana att det var något skumt med det hela. Vem fan lägger bud på filmer han redan har? Finns ingen logik i det och jag inser nu att jag borde ha svarat att lagt bud ligger.

Den här personen har fått flera negativa omdömen där det står att han är oseriös och vid flera tillfällen ska han ha försökt backa ur och inte betala för sig och han ska även ha hotat någon han köpt nåt av. Som ni kanske förstår så är jag lite orolig för hur det här ska sluta. De två auktionerna han lagt bud på avslutas imorgon och filmen han ville ha istället avslutas senare i veckan. Det är inte omöjligt att han fortsätter krångla när auktionerna avslutas och det är inte heller omöjligt att han ger mig negativt omdöme utan vidare för så har han ju gjort mot andra.

Vad ska jag göra?

1. Meddela köparen om att buden/köpen hävs. Lägg sedan upp annonserna igen. Och meddela nya och gamla annonsid till Traderas kundtjänst, så kommer de att ta bort avgiften för den första annonsen.

2. Lägg sedan in personen i din spärrlista, då kan denna inte bjuda på fler av dina annonser.

http://gamla.tradera.com/MyTradera/SellerTools.aspx

Att försöka driva in betalning är inte lämpligt, man måste kunna bevisa i domstolen om att personen som är registrerad på Tradera-kontot är korrekt person, om personen meddelar att denna inte har Tradera-konto, så kan det vara svårt att motbevisa.
Senast redigerad av miikos 2015-09-14 kl. 13:41.
Citera
2015-09-15, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
1. Meddela köparen om att buden/köpen hävs. Lägg sedan upp annonserna igen. Och meddela nya och gamla annonsid till Traderas kundtjänst, så kommer de att ta bort avgiften för den första annonsen.

2. Lägg sedan in personen i din spärrlista, då kan denna inte bjuda på fler av dina annonser.

http://gamla.tradera.com/MyTradera/SellerTools.aspx

Att försöka driva in betalning är inte lämpligt, man måste kunna bevisa i domstolen om att personen som är registrerad på Tradera-kontot är korrekt person, om personen meddelar att denna inte har Tradera-konto, så kan det vara svårt att motbevisa.

Okej, jag ska göra det.

Och nu vet jag med säkerhet att köparen är ett Tradera-troll. Han har lagt bud på två filmer som inte avslutats än. Den ena filmen har en annan säljare också lagt ut men med ett lägre utropspris och köparen har lagt bud på den också nu. Han har alltså lagt bud på två exemplar av en film som han påstår att han redan har. Får väl bara hoppas att hans konto blir avstängt.
Citera
2015-09-21, 22:16
Medlem
sebbolitos avatar
Jag köpte ett digitalt spel (FIFA 16) och på annonsen stod det att man får spelet 22/9 men nästa dag ändrade han rubriken på annonsen till 24/9........ Spelet släpps 22/9 i usa och det står klart och tydligt i beskrivningen att man laddar ner spelet från US psn store därmed får man tillgång till spelet 22/9.

Har kontaktat säljaren men han säger att det är delivery time 22/9 och att spelet släpps 24/9 i hela världen men det datumet gäller endast EU och inte USA.

Har bild bevis från både ebay och paypal att det stod 22/9 i annonsen och det står även att man ska få instruktioner för att ladda ner spelet inom max 24 timmar från att man köpt spelet och det har gått lite mer än 28 timmar i skrivande stund.

Nu till frågan, har jag rätt till refund och har jag ebay på min sida?

Vill köpa spelet från en annan säljare men vill först vara säker på att jag kan avbryta mitt köp från han andra stolpskottet.
Citera
2015-09-22, 23:45
Medlem
Bdonks avatar
Tradera-sajten ligger nere sen några timmar tillbaka. Driftstörningar säger dom, undrar vad som hänt egentligen. Kan sajten ha blivit hackad kanske? Verkar vara ett ganska så omfattande problem då det har gått så lång tid nu och allting är ur funktion.

Budade på en auktion som antagligen gick ut nån gång när strulet var som värst och i vanliga fall får man ett mejl så gott som direkt efter auktionen som berättar att man vunnit auktionen, men detta mejlet tog åtskilliga timmar att komma fram.
Citera
2015-09-23, 04:25
Medlem
Jag-Hatar-Muslimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Tradera-sajten ligger nere sen några timmar tillbaka. Driftstörningar säger dom, undrar vad som hänt egentligen. Kan sajten ha blivit hackad kanske? Verkar vara ett ganska så omfattande problem då det har gått så lång tid nu och allting är ur funktion.

Budade på en auktion som antagligen gick ut nån gång när strulet var som värst och i vanliga fall får man ett mejl så gott som direkt efter auktionen som berättar att man vunnit auktionen, men detta mejlet tog åtskilliga timmar att komma fram.
Även jag upptäckte att Tradera låg nere i går kväll och har gjort så i natt fast nu kl 04.25 är den uppe igen. Vet inte om det låg någon förklaring på Facebook.
Citera
2015-09-23, 14:27
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Hatar-Muslimer
Även jag upptäckte att Tradera låg nere i går kväll och har gjort så i natt fast nu kl 04.25 är den uppe igen. Vet inte om det låg någon förklaring på Facebook.
Ingen förklaring på Facebook om vad strulet berodde på men dom har tydligen hittat en lösning och skall flytta fram alla annonser ett dygn från igår eftermiddag och kväll.

Men det funkar nog bara sådär. Jag hade lagt bud på en auktion som avslutades vid åttatiden men den är avslutad som vanligt och inte framflyttad. Inga andra la bud på slutet och det berodde säkert på strulet och det är ju tacksamt för mig även om det inte har gått rätt till egentligen.
Citera
2015-09-23, 14:29
Medlem
Hotrod-SWEs avatar
Jag missade en vara igår p.g.av att siten låg nere, synd att dom inte förlängde alla tider.
Citera
2015-09-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotrod-SWE
Jag missade en vara igår p.g.av att siten låg nere, synd att dom inte förlängde alla tider.
Citat från kundservice
"Driftstörningar 22/9

Den 22/9 hade vi under eftermiddagen och kvällen tekniska problem på sajten.

Vi har hittat en lösning för merparten av de annonser som skulle avslutats igår mellan ca 15:00 - 21.00. Dessa annonser hur nu flyttas fram med 48 timmar.

Det är många som försöker nå oss på telefon och chatt just nu och väntetiderna är långa. Vi kämpar på och ber om ert tålamod.
Vi är verkligen ledsna för det inträffade och gör vårt bästa för att uppdatera er om vad som sker."

De håller fortfarande på att försöka hitta alla auktioner speciellt dessa närmast innan 2100 , själv saknar jag en auktion vid 20 tiden .
Citera
2015-09-28, 13:50
Medlem
kanelipullas avatar
Ligger Tradera nere? Kommer inte in på sidan huvudtaget.
Citera
2015-09-28, 15:13
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Ligger Tradera nere? Kommer inte in på sidan huvudtaget.

Enligt Traderas facebooksida så låg sidan nere ett tag idag och den krånglade igår kväll också liksom förra veckan, tycker det har varit mycket strul på sistone med tradera.

https://www.facebook.com/Tradera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in