Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det strider mot traderas regler att säljaren lägger ut en vara som han ej har själv utan istället efter du betalt beställer från en butik som de sedan skickar till dig, likaså att sälja piratkopior, så anmäl säljaren till tradera, inte för att jag tror att de bryr sig nämnvärt men om tillräckligt många gör det kanske de spärrar användaren.
Skriv till säljaren att du kommer ge negativt omdöme om inte du får pengarna tillbaka samt ge ett sådant för att varna andra, räkna dock med att du själv får ett negativt omdöme tillbaka som hämnd.
Tack för svaren!
Idag fick jag hem ett brev ifrån posten, där det stod att jag måste skicka in vad paketet innehåller och visa upp diverse andra saker. Den här råttan har alltså beställt paketet i mitt namn, så att jag ska få betala tullavgiften. Vilket inte stod något om i annonsen. Jag betalade honom 79kr i fraktavgift, det var det enda som behövdes sa han.
Detta handlar om 879kr + tull för min del, och för en fattig student kan det vara ganska mycket.
Han har traderaaliaset "dawic" och heter David Wictorsson. Har även hittat hans profil på facebook, där både namn och mejladress stämmer överens.
Hur mycket kommer detta att gå på i tullavgift?
Paketet väger 1kg ungefär, om det är till någon hjälp.
MVH
Tellis