2011-07-25, 21:44
Medlem
Skall börja sälja av lite produkter på tradera. Då jag är en ny användare(0 omdömen) förmodar jag att jag behöver använda mig av Payson + Paysongaranti för att få sålt grejerna som jag säljer för ca. 1000 kr/st.

Har läst om att Paysongaranti är mycket till köparens fördel och att man enkelt kan bli lurad. Är det något jag bör vara orolig över? Annat som jag ska ta i beaktning?
Citera
2011-07-26, 15:02
Medlem
comm_ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkplugg
Skall börja sälja av lite produkter på tradera. Då jag är en ny användare(0 omdömen) förmodar jag att jag behöver använda mig av Payson + Paysongaranti för att få sålt grejerna som jag säljer för ca. 1000 kr/st.

Har läst om att Paysongaranti är mycket till köparens fördel och att man enkelt kan bli lurad. Är det något jag bör vara orolig över? Annat som jag ska ta i beaktning?
Kolla så att budgivarna har bra omdömen, då skall det ej vara några problem.
Citera
2011-07-26, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comm_on
Kolla så att budgivarna har bra omdömen, då skall det ej vara några problem.

Har jag rätt att neka en köpare om jag anser att han har för få omdömen? Går det annars att ta bort budet eller liknande?
Citera
2011-07-26, 20:39
Medlem
comm_ons avatar
Citat:
Har jag rätt att neka en köpare om jag anser att han har för få omdömen? Går det annars att ta bort budet eller liknande?
Ja det går, vet dock inte hur!
Citera
2011-07-26, 21:20
Medlem
Citat:

Inte i efterhand!
Du har ingått ett bindande avtal när auktionen är avslutad.
Du har däremot rätt att ställa som villkor att du inte säljer till rockies.

Deallra flesta är faktiskt ärliga, oftast är köparna bättre än säljarna.
du löper dock en viss risk att stöta på kverulanter och sådana som lyckas förstöra
din vara när de packar upp den.
Ett gott råd, ta foto när du packar in varan.
Och skicka inte utan registrering , dvs med posten som brev.
De skitstövlarna tar inget som helst ansvar längre.
Citera
2011-07-27, 21:01
Medlem
Har ett drygt problem. När jag trycker på bud så ska det ju ploppa upp en liten ruta där man skriver in sitt bud. Men den lilla rutan står bara och laddar och laddar. har varit så i flera veckor nu! Nån som har nåt tips?
Citera
2011-07-27, 21:06
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gib
Har ett drygt problem. När jag trycker på bud så ska det ju ploppa upp en liten ruta där man skriver in sitt bud. Men den lilla rutan står bara och laddar och laddar. har varit så i flera veckor nu! Nån som har nåt tips?
Det har ju inget med tradera att göra eftersom det (högst sannolikt) är ett problem i din dator. Har du testat att starta om datorn? Har du testat att logga in på någon annans dator och testa? Har du testat att byta webbläsare (Firefox, Internet Explorer, Safari, Google Chrome)?
Citera
2011-07-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Inte i efterhand!
Du har ingått ett bindande avtal när auktionen är avslutad.
Du har däremot rätt att ställa som villkor att du inte säljer till rockies.

Deallra flesta är faktiskt ärliga, oftast är köparna bättre än säljarna.
du löper dock en viss risk att stöta på kverulanter och sådana som lyckas förstöra
din vara när de packar upp den.
Ett gott råd, ta foto när du packar in varan.
Och skicka inte utan registrering , dvs med posten som brev.
De skitstövlarna tar inget som helst ansvar längre.

Skall tänka på detta. Tack för ett bra svar.
Citera
2011-07-28, 17:32
Medlem
nVcs avatar
Har försökt länka ihop mitt paypal konto med mitt ebay konto ca tio gånger nu och det fungerar inte. Förstår inte, följer anvisningarna till punkt och pricka. Account -> Paypal -> ta redan givet konto -> skriva in lösenord -> return to ebay. Inte ett piss händer. Någon som vet vad det är frågan?
Citera
2011-07-29, 22:45
Medlem
snelhestens avatar
kan någon förklara vad meningen med Ebay's 10.000 gräns är, när det klart och tydligt finns flera sidor att titta igenom?

Fattar inte heller när man t ex går in på ebay från specifika länder. Söker man på något så kommer det lite slumpade saker från andra länder (om man inte har kryssat in landet under "location", då bara saker därifrån kommer). Varför är det bara en handfull auktioner från andra länder som visas på detta sätt?

Finns ju redan Ebay.com för alla länder. Så antingen borde de inte ens visa t ex Franska saker på Tyska Ebay, eller så borde de visa alla (ännu dummare).
Citera
2011-08-02, 00:24
Medlem
TheOmnipotents avatar
Hej!
Jag har funderat på att handla en klocka på eBay, då det är ganska mycket billigare än att handla från en inhemsk försäljare. Har dock ingen erfarenhet av att handla potentiellt "förfalskningsbegärliga" varor därifrån.

Klockan det gäller är en Seiko referensnummer SKA427P1 som jag hittat hos en säljare i England ( http://cgi.ebay.com/NEW-SEIKO-KINETI...item2eb4981d2c ).

Klockan kostar drygt 3000 från onlineklockhandlare i Sverige, så det är ju ingen jättedyr klocka så risken att den är förfalskad borde väl vara tämligen liten? Säljaren har 100 % positiva omdömen och det står att den är helt ny och äkta.
Så jag har två frågor:
  1. Hur stor är risken att klockan är förfalskad, begagnad eller under förväntningarna på något annat sätt?
  2. Eftersom säljaren är inom EU så behöver jag inte oroa mig för tull/moms, eller hur?
Jag tackar ödmjukast på förhand för svar!
Citera
2011-08-02, 06:48
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOmnipotent
Hej!
Jag har funderat på att handla en klocka på eBay, då det är ganska mycket billigare än att handla från en inhemsk försäljare. Har dock ingen erfarenhet av att handla potentiellt "förfalskningsbegärliga" varor därifrån.

Klockan det gäller är en Seiko referensnummer SKA427P1 som jag hittat hos en säljare i England ( http://cgi.ebay.com/NEW-SEIKO-KINETI...item2eb4981d2c ).

Klockan kostar drygt 3000 från onlineklockhandlare i Sverige, så det är ju ingen jättedyr klocka så risken att den är förfalskad borde väl vara tämligen liten? Säljaren har 100 % positiva omdömen och det står att den är helt ny och äkta.
Så jag har två frågor:
  1. Hur stor är risken att klockan är förfalskad, begagnad eller under förväntningarna på något annat sätt?
  2. Eftersom säljaren är inom EU så behöver jag inte oroa mig för tull/moms, eller hur?
Jag tackar ödmjukast på förhand för svar!
Om du köper en ny klocka på ebay så är sannolikheten god för att den är en kopia, försök istället att köpa begagnat, då är du nästan helt säker på att du slipper råka på kopior.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in