Citat:
Ursprungligen postat av
apelsinhimlen
Långa föremål är knepigt och ofta tokdyrt att skicka. Möjligheten är att köra endast avhämtning som fraktsätt, men samtidigt begränsas antal potentiella kunder om man gör så.
Har sålt några tavlor där kunden avhämtat hemma hos mig. Tradera är ju skönt på så vis att man faktiskt inte får någon annonseringskostnad om ingen är intresserad och köper en utannonserade objekt. Blocket tar förvisso bara 30 kr. för att lägga ut en tavla men då får man endast använda en bild i annonsen. Vill man ha fler bilder till sin annons kostar det +50kr. Iofs inga stora summor men är det billig konst som man hellre vill att någon annan får glädje över än att slänga bort dem så är det skönt att Tradera finns.
Ska även tillägga att en del saker som känns svåra att sälja skänker jag till en loppis i kyrkans regi.
Citat:
Ursprungligen postat av
shouldbetrusted
Du klickar bara i rutan "skicka rulle" bredvid där du skulle skriva in måtten på lådan.
Du kan t o m ha 80 cm långt rör om du har en maxdiameter på 10cm. Max 2 kg
Tack, detta ska has i åtanke. Om någon ligger inne med fler prisvärda alternativ för att skicka långa saker mottages detta tacksamt.
En rolig anekdot kan jag bjuda på. Jag bor c:a 4 mil utanför Stockholm city. Hade en tavla ute som jag fick ett privat meddelande om att en person var intresserad av men han undrade om jag kunde sänka priset en aning. Snäll som jag är så gick jag med på det. Han bodde inne i Stockholm city och på kvällen när han kom för att hämta tavlan så kom han i taxi. Han åkte således taxi för en större summa än tavlan kostade. Hade lite koll på tavlans värde så jag vet att han inte gjorde ett superklipp men antagligen var han en hängiven samlare av konstnären bakom verket.