Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-16, 17:58
Medlem
irrblosss avatar
Tradera är så sjukt uselt numera! Jag har en auktion ute och behöver verkligen pengarna. Den går bra, helt plötsligt kommer en apa med noll tidigare omdömen och lägger något maxbud (vet ej hur mycket). Namnet på användaren är somaliskt-klingande. Vet ju att detta är en oseriös budgivare. Kontaktar Tradera via deras chat och säger att jag har en oseriös budgivare som jag har blockat men han kan ändå bjuda. Då berättar de att blockar man en budgivare kan de fortfarande bjuda på aktiva auktioner, det är först på kommande de inte kan bjuda på. Vad är det för sjukt?

Hur som helst, dröjer inte länge till innan apan skickar meddelande till mig via Tradera och frågar hur mycket jag ska sälja varan för (på dålig svenska). Kontaktar åter Tradera via chatten och försöker förklara att han försöker göra affärer vid sidan om. De säger att de inte kan göra något åt det, vilket är sjukt märkligt eftersom de påstår att det är tillåtet att be om annat pris via Tradera (?????). Trodde det var en auktionssite. Så sjukt och bisarrt detta. Hatar verkligen vad Tradera har blivit.
Citera
2019-05-16, 21:28
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Tradera är så sjukt uselt numera! Jag har en auktion ute och behöver verkligen pengarna. Den går bra, helt plötsligt kommer en apa med noll tidigare omdömen och lägger något maxbud (vet ej hur mycket). Namnet på användaren är somaliskt-klingande. Vet ju att detta är en oseriös budgivare. Kontaktar Tradera via deras chat och säger att jag har en oseriös budgivare som jag har blockat men han kan ändå bjuda. Då berättar de att blockar man en budgivare kan de fortfarande bjuda på aktiva auktioner, det är först på kommande de inte kan bjuda på. Vad är det för sjukt?

Hur som helst, dröjer inte länge till innan apan skickar meddelande till mig via Tradera och frågar hur mycket jag ska sälja varan för (på dålig svenska). Kontaktar åter Tradera via chatten och försöker förklara att han försöker göra affärer vid sidan om. De säger att de inte kan göra något åt det, vilket är sjukt märkligt eftersom de påstår att det är tillåtet att be om annat pris via Tradera (?????). Trodde det var en auktionssite. Så sjukt och bisarrt detta. Hatar verkligen vad Tradera har blivit.

Varför säljer du inte till hen om du behöver pengarna
Citera
2019-05-16, 22:02
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Varför säljer du inte till hen om du behöver pengarna
För att de inte är seriösa? De lägger typ 9999999 i maxbud - vinner auktionen och förhandlar sedan om priset via mail, alternativt inte går få tag i. Har varit med om liknande tidigare, alltid utländska namn. Man får heller inte kontakta näst högste budgivare ifall vinnaren inte betalar. Istället får man en gratis ny auktion och ska vänta ytterligare och hoppas att inte en till idiot bjuder utan att ha avsikt att köpa.
Citera
2019-05-22, 23:12
Medlem
VincentLels avatar
Hur fungerar det när man erbjuder fri frakt på Tradera när det gäller deras provisionsavgift?

Tas det fortfarande 10% (upp till 200 kr) utav hela beloppet som varan säljs för? Eller kan man baka in det i någon inställning innan man lägger ut den?
Citera
2019-05-23, 00:11
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Hur fungerar det när man erbjuder fri frakt på Tradera när det gäller deras provisionsavgift?

Tas det fortfarande 10% (upp till 200 kr) utav hela beloppet som varan säljs för? Eller kan man baka in det i någon inställning innan man lägger ut den?

det är ju 10% av försäljningspriset
inte frakten
Citera
2019-05-23, 00:44
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
det är ju 10% av försäljningspriset
inte frakten

Ja men hur blir det när man erbjuder fri frakt?
Citera
2019-05-23, 09:48
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:

Då blir det väl ändå 10 procent av vad du sålt för? Om du sålt en vara för 100 kr blir det 10 kr.
Citera
2019-05-23, 19:07
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

ingen avgift på frakt
Citera
2019-05-26, 19:25
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Tänkte beställa en grej från Ebay, någon som vet hur stor chansen är att det kommer fram? Är det stor risk för att det slarvas bort på vägen?
Citera
2019-05-29, 10:11
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Tänkte beställa en grej från Ebay, någon som vet hur stor chansen är att det kommer fram? Är det stor risk för att det slarvas bort på vägen?

Beror väl på land och säljare det skickas ifrån. De gånger jag har beställt har allt kommit fram. Har inte beställt något sen den där kina avgiften kom dock men ska väl inte vara större skillnad...?
Citera
2019-05-29, 13:44
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
hur gick det, vad sålde du ens ? alltså om det du sålde var i det skick som beskrivning och bilder visade, så ska inte köparen kunna göra nån retur, hen har ju handlat av en privatperson en retur ska man bara kunna göra om nåt fel eller nåt som väsentligt är viktigt som inte framgick i annonsen, att köparen köpte nåt random och efter 2 veckor inte är nöjd är väl hens problem, då får väl puckot sälja varan vidare o det är som sagt inte ditt problem.

Klarna hoppas jag inte är så jävla dumma att dom ska tvinga säljare förlora bara för idioter inte är nöjda wtf ??? stå på dig..

Vafan om man skulle kunna göra retur på bilar vore det kanon!
"Bästa bilen jag svär mannen, jag har absolut inte tagit skit delar från soptippen och satt dit för att den bara ska gå igenom besiktningen jag lovar bror!"
Citera
2019-05-29, 23:17
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben

Det beror väl på vad du köper och hur det skickas... På Ebay kan du ju köpa allt från en bil som skickas med containerfakt från Argentina till ett klistermärke som skickas i ett brev från Eritrea. Det är ganska stor spännvidd om man säger så. Bilen slarvas antagligen inte bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in