Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-04, 18:29
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Fraktpriset är väl angivet i annonsen? Hur kan någon bjuda på något och tycka att frakten blir dyr?
Visst var den det, och totalkostnaden för frakten var 10 kr.
Citera
2016-03-04, 23:01
Medlem
Har försökt att köpa en skärm till ipad från ebay.com och .co.uk, men när jag trycker på Buy now så står det att inte säljaren tillåter mig som köpare! Har inga dåliga omdömen och säljarna skickar till Sverige.
Någon som varit med om detta förut och vad man ska göra?
Har mailat två av säljarna, men inte fått svar.
Citera
2016-03-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankiethesquealer
Har försökt att köpa en skärm till ipad från ebay.com och .co.uk, men när jag trycker på Buy now så står det att inte säljaren tillåter mig som köpare! Har inga dåliga omdömen och säljarna skickar till Sverige.
Någon som varit med om detta förut och vad man ska göra?
Har mailat två av säljarna, men inte fått svar.
Har du några obetalda köp?
Har du paypal?
Har du brutit mot eBays policy?

Allt detta gör att man kan spärra köpare och gör man det kan man även hindra köpare från att kontakta säljaren.
Citera
2016-03-05, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Har du några obetalda köp?
Har du paypal?
Har du brutit mot eBays policy?

Allt detta gör att man kan spärra köpare och gör man det kan man även hindra köpare från att kontakta säljaren.
Nej, inga obetalda köp, har PayPal och inte brutit mot deras policy (vad jag vet iaf).
Funkar det att göra en ny användare tro?
Citera
2016-03-05, 12:06
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankiethesquealer
Nej, inga obetalda köp, har PayPal och inte brutit mot deras policy (vad jag vet iaf).
Funkar det att göra en ny användare tro?

länka till annonsen.

Värt ett försök kanske?
Citera
2016-03-05, 16:55
Medlem
SMD FBs avatar
Hur är det med drop box eller vad det heter, package forwarding på engelska. Vilket alternativ är bäst ifall man bara vill ha skickat något paket då och då eller måste man köpa på sig en del olika artiklar innan det skall bli lönt att använda tjänsten? Kommer i så fall använda tjänsten för att vissa säljare skickar inte internationell utan bara nationellt inom usa.
Citera
2016-03-05, 19:26
Medlem
Fick precis betalt via PayPal på en auktion jag hade ute på Tradera, personen i fråga har 2 i omdöme.
Hur skall jag som säljare undvika att bli blåst då personen kan hävda att denne inte har fått några biljetter och kräva pengarna tillbaka. Varan kommer att skickas som REK men chansen finns att man blir blåst ändå och står utan både pengar och vara.
Citera
2016-03-05, 20:33
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Fick precis betalt via PayPal på en auktion jag hade ute på Tradera, personen i fråga har 2 i omdöme.
Hur skall jag som säljare undvika att bli blåst då personen kan hävda att denne inte har fått några biljetter och kräva pengarna tillbaka. Varan kommer att skickas som REK men chansen finns att man blir blåst ändå och står utan både pengar och vara.

Du kan inte göra mycket mer, spårningsnumret är ditt bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Hur är det med drop box eller vad det heter, package forwarding på engelska. Vilket alternativ är bäst ifall man bara vill ha skickat något paket då och då eller måste man köpa på sig en del olika artiklar innan det skall bli lönt att använda tjänsten? Kommer i så fall använda tjänsten för att vissa säljare skickar inte internationell utan bara nationellt inom usa.

Jag har tidigare använt myus.com för vidaresändning. Det kostar ju några hundralappar så det lönar ju sig först när din beställning har ett visst värde. De har en fraktkalkylator där du kan se ungefär vad det kommer kosta (om du vet vikt och dimensioner).
Senast redigerad av _RHCP_ 2016-03-05 kl. 20:36.
Citera
2016-03-06, 14:19
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan

Filma när du/ombudet lägger i biljetterna i kuvertet och försluter det när du lämnar in det hos ombudet ?
Citera
2016-03-06, 20:54
Medlem
Jag kan inte välja Paypal eller Klarna som betalsätt på en auktion, nån som har koll på varför?
Citera
2016-03-07, 20:07
Medlem
Köpte ett par headset med gratis frakt, fick senare ett meddelande att varan skickades men däremot med dyrare post metod. Är det något jag kan behöva betala extra för?.
Citera
2016-03-07, 23:46
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Jag har tidigare använt myus.com för vidaresändning. Det kostar ju några hundralappar så det lönar ju sig först när din beställning har ett visst värde. De har en fraktkalkylator där du kan se ungefär vad det kommer kosta (om du vet vikt och dimensioner).
Jag kom på att man måste väl betala tullavgifter om det sammanlagda värdet i paketet uppgår till över 1500kr? I just det avseendet blir det väl tom dyrare förutsatt att varje enskild vara är värd mindre än 1500 och att man inte räknar med frakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in