Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-09-19, 21:59
Medlem
Jessica.Amins avatar
Tjo

Flykting krisen år 2015 ses me mycke rasism o mycke negativt o de e synd de kommer ge så otroligt mycke. Ja ska förklara varför de kommer göra oss rikare o inte nu bara kulturellt utan hur de kommer ge oss rikedom i pengar. sen får ni säga va ni tycker men SNÄLLA tänk igenom de här först innan ni svarar ok?

Ja har funderat mycke på de här faktiskt o var sverige e på väg o ja kan me handen på hjärtat säga att ja aldrig varit glad över o bo här tills nu. tills nu sverige har varit ett kallt land me kalla människor fega människor som inte vågar tala till främlingar o så utan alcohol. Tills nu sveriges framtid har sett mörk ut för att "svenskar" e osexiga av naturen o pippar för lite = för få barn att ta över från de gamla. O kulturen herre gud kulturen var har den varit? Dansa små grodorna äta rutten fisk o spy kring nåt jävla träd. Inte så lockande för dagens unga

Nu e kanske 30% av landets invånare av utländsk bakrund asso araber afrikaner osv o invandringen blir större våra bröder o systrar från krigs härjade länder de söker sig också hit . De kommer me kulturer de kommer me traditioner de kommer me olika mat rätter o spännande influenser. Nu kommer möten ske mellan dessa människor o tillsammans vi ska göra en hög kultur en mångkulturell hög kultur. Framtidens svenskar har alla rötter i utlandet o de kanske e fem språk eller fler som kommer kallas för "svenska" o kanske dagens svenska kommer vara på plats två eller nåt. Fler språkigheten o dessa erfarenheter från olika länder kommer göra sverige spännande o kulturellt för första gången på sveriges hela historia (kanske ska säga icke historia).

Ja har kommit på förslag hur vi ska kunna modernisera landet exempel här: (FB) Nytt kultur centrum i Stockholm?

Ja ser framför mig arkitektur från Dubai o mat kultur i varje gat hörn i hela landet. Lukten av spännande kryddor överallt o ljud från olika språk i varje gat hörn. själv klart står vi blattar inför en rad olika kamper som exempel o ändra på folks attityd: (FB) Rasismen under cover, hur ska vi kämpa mot? (svårt att vara flykting) .

Vi måste ändra attityd på "svenskt" va som e svenskt de e år 2035 inkluderande o inte exkluderande. Men sen vi har byggt upp ett nytt land me traditioner från hela världen o folk kommer komma hit som turister också från hela världen för o ta del av de här otroliga stället. Hänger ni me?
Tror ni inte folk kommer komma hit o att de kommer ge massa pengar pga turister o då kommer vi alla tacka dessa flyktingar som kommer nu i den här globala flykting krisen?
Citera
2015-09-19, 22:03
Medlem
Mycket valskrivet och genomtankt Jessica. Du har en riktigt bra framtidsvision.

Det enda smolket jag kan se i din bagare ar varfor de lander dar framtidens svenskar bor idag inte ar turist-magneter genererande alla dessa inkomster du fortaljer sa vackert om?

Ar det av den enkla anledningen att detta multikulturella utopia endast kan ske innom Sveriges granser,och endast om alla olika folk och kulturer kommer hit?

Dvs om vi alla flyttar till Somalia sa kommer detta inte att ske? Eller hur tanker du nu?

MvH
peller
Citera
2015-09-19, 22:04
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Tjo

Flykting krisen år 2015 ses me mycke rasism o mycke negativt o de e synd de kommer ge så otroligt mycke. Ja ska förklara varför de kommer göra oss rikare o inte nu bara kulturellt utan hur de kommer ge oss rikedom i pengar. sen får ni säga va ni tycker men SNÄLLA tänk igenom de här först innan ni svarar ok?

Ja har funderat mycke på de här faktiskt o var sverige e på väg o ja kan me handen på hjärtat säga att ja aldrig varit glad över o bo här tills nu. tills nu sverige har varit ett kallt land me kalla människor fega människor som inte vågar tala till främlingar o så utan alcohol. Tills nu sveriges framtid har sett mörk ut för att "svenskar" e osexiga av naturen o pippar för lite = för få barn att ta över från de gamla. O kulturen herre gud kulturen var har den varit? Dansa små grodorna äta rutten fisk o spy kring nåt jävla träd. Inte så lockande för dagens unga

Nu e kanske 30% av landets invånare av utländsk bakrund asso araber afrikaner osv o invandringen blir större våra bröder o systrar från krigs härjade länder de söker sig också hit . De kommer me kulturer de kommer me traditioner de kommer me olika mat rätter o spännande influenser. Nu kommer möten ske mellan dessa människor o tillsammans vi ska göra en hög kultur en mångkulturell hög kultur. Framtidens svenskar har alla rötter i utlandet o de kanske e fem språk eller fler som kommer kallas för "svenska" o kanske dagens svenska kommer vara på plats två eller nåt. Fler språkigheten o dessa erfarenheter från olika länder kommer göra sverige spännande o kulturellt för första gången på sveriges hela historia (kanske ska säga icke historia).

Ja har kommit på förslag hur vi ska kunna modernisera landet exempel här: (FB) Nytt kultur centrum i Stockholm?

Ja ser framför mig arkitektur från Dubai o mat kultur i varje gat hörn i hela landet. Lukten av spännande kryddor överallt o ljud från olika språk i varje gat hörn. själv klart står vi blattar inför en rad olika kamper som exempel o ändra på folks attityd: (FB) Rasismen under cover, hur ska vi kämpa mot? (svårt att vara flykting) .

Vi måste ändra attityd på "svenskt" va som e svenskt de e år 2035 inkluderande o inte exkluderande. Men sen vi har byggt upp ett nytt land me traditioner från hela världen o folk kommer komma hit som turister också från hela världen för o ta del av de här otroliga stället. Hänger ni me?
Tror ni inte folk kommer komma hit o att de kommer ge massa pengar pga turister o då kommer vi alla tacka dessa flyktingar som kommer nu i den här globala flykting krisen?

Vet inte vad jag skall säga...
När jag reser till Italien vill jag se Italiensk kultur... När jag reser till Grekland vill jag uppleva Grekisk kultur...

Men du menar på något sätt att de som reser till Sverige vill uppleva Arabisk kultur???

Jag det blir nog så i framtiden som det verkar...

Tycker det är synd dock att totalt döda någons kultur pga av en massa annan kultur...

Amerikanska Indianer uppskattade säkert den nya multikulturen... det kom en helvetes massa turister!
Citera
2015-09-19, 22:10
Medlem
bollinnehavs avatar
Hur har du tänkt att vi ska förstå varandra om alla pratar olika språk?
Citera
2015-09-19, 22:15
Medlem
Jessica.Amins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollinnehav
Hur har du tänkt att vi ska förstå varandra om alla pratar olika språk?

Obligatorisk engelska i skolerna har vi redan sen e vi i behov av fler fler språkiga läkare osv för de flyktingar som inte kan engelska men de ordnar sig samtidigt som de andra atomatiskt. Fler språkighet o bildning e aldrig nåt problem de e en oherhörd tillgång

Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
När jag reser till Italien vill jag se Italiensk kultur... När jag reser till Grekland vill jag uppleva Grekisk kultur...

Men du menar på något sätt att de som reser till Sverige vill uppleva Arabisk kultur???

Tycker det är synd dock att totalt döda någons kultur pga av en massa annan kultur...

Amerikanska Indianer uppskattade säkert den nya multikulturen... det kom en helvetes massa turister!

Tills nu de som kommit hit för o uppleva "svensk" kultur har blivit besvikna eftersom vi inte haft de . De e va dessa människor dessa flyktingar nu kommer me o du behöver inte va orolig kommer man till sverige 2035 så kommer man uppleva svensk kultur men inte nån midsommar stång eller nån exkluderande kultur som ni rasister vill kanske inte som ni tänkt er. Men mycke mycke rikare kultur som e blandad av de goda från alla världar
Citera
2015-09-19, 22:16
Medlem
Om nu varenda ställe i hela världen är/blir mångkulturellt och ser ut som Dubai, varför ska man åka dit då?

Då finns det ju absolut inget som skiljer världens städer åt, alla ser precis likadana ut med precis samma utblandade kultur och skyskrapor.

I slutändan kommer en sådan utveckling i långa loppet leda till alla nuvarande folks och kulturers utrotning.

Jag tror man vill åka till Sverige på semester i strävan efter en exotisk upplevelse, något genuint, inte för att äta kebab och bränna bilar i Rosengård.
Citera
2015-09-19, 22:34
Medlem
Frodo64s avatar
Det du skriver är alltså att du inte vill veta av någonting som är svenskt och att du hoppas att det i framtiden inte kommer att finnas svenskar eller ett svenskt språk.

Jo, Sverige hade ju säkert blivit en riktig turistmagnet med alla dessa araber.
Kolla bara på hur många människor som åker för att turista i ghettodelarna i Los Angeles. .
Turismen i Sverige kommer att sjunka i takt med att landet blir arabiskt, brottsligheten kommer att öka någonting katastrofalt och förr eller senare kommer det att bli krig. Precis som i alla arabländer.

Sverige är svenskt och så är det med det. Varför vill du förinta vårat land på det sättet som du talar om? Blev du mobbad av svenskar som liten? Varför är du så fientlig mot Sverige och svenskar?

30% av Sveriges befolkning är knappast araber och afrikaner, snarare runt 10%.
Självklart är det kul med att kunna äta t.ex kinesisk mat eller italiensk mat någon gång. Men att främmande kulturer och personer totalt tar över är inte det minsta kul.

Jag tackar nej till ditt förslag. Tack.

Återigen, en rasist är en person som tror på att människan är uppdelad i olika raser.
Citera
2015-09-19, 22:38
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Tills nu de som kommit hit för o uppleva "svensk" kultur har blivit besvikna eftersom vi inte haft de . De e va dessa människor dessa flyktingar nu kommer me o du behöver inte va orolig kommer man till sverige 2035 så kommer man uppleva svensk kultur men inte nån midsommar stång eller nån exkluderande kultur som ni rasister vill kanske inte som ni tänkt er. Men mycke mycke rikare kultur som e blandad av de goda från alla världar

Vart kommer du ifrån?

Blev din kultur mycket rikare? Blev ditt land en turistmagnet?

Om jag flyttade till Turkiet och sålde kalops, samt pannkakor blir Turkiet en turist magnet då?

Kan inte förstå i ens min vildaste fantasi hur jag skulle sätta på mig på flygplanet för att uppleva Japansk kultur och när jag kommer fram visar det sig vara som att åka till Hammarkullen...

Ni försöker verkligen hitta allt ni kan... men jag är ledsen... detta var inget jätte bra argument... dvs att få alla kulturer i Sverige så Svensk kultur mer eller mindre försvinner...

Skall dom åka till Danmark och Norge för att uppleva "Svensk" kultur? Skall jag behöva åka till valfri chinatown i USA för att uppleva kinesisk kultur?

Nej tyvärr... jag köper inte detta...
Citera
2015-09-19, 23:11
Medlem
bollinnehavs avatar
Citat:
Obligatorisk engelska i skolerna har vi redan sen e vi i behov av fler fler språkiga läkare osv för de flyktingar som inte kan engelska men de ordnar sig samtidigt som de andra atomatiskt. Fler språkighet o bildning e aldrig nåt problem de e en oherhörd tillgång
Kommer alla myndigheter, alla skolor och alla arbetsplatser att vara engelskspråkiga?

Jag har inget emot mångkultur, men varje land borde ändå försöka hitta något som för invånarna samman. Vad anser du om det?
Citera
2015-09-19, 23:24
Medlem
bollinnehavs avatar
Citat:

Globaliseringen är dock oundviklig, med eller utan kraftig invandring.
Citera
2015-09-19, 23:44
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollinnehav
Globaliseringen är dock oundviklig, med eller utan kraftig invandring.

Mitt hår blir också blött när jag duschar... med eller utan schampo...
Citera
2015-09-19, 23:57
Medlem
bollinnehavs avatar
Citat:
Mitt hår blir också blött när jag duschar... med eller utan schampo...
Ett tanklöst svar av mig.

Du skriver dock följande som jag reagerar på:

"Ni försöker verkligen hitta allt ni kan... men jag är ledsen... detta var inget jätte bra argument... dvs att få alla kulturer i Sverige så Svensk kultur mer eller mindre försvinner...

Skall dom åka till Danmark och Norge för att uppleva "Svensk" kultur? Skall jag behöva åka till valfri chinatown i USA för att uppleva kinesisk kultur?
"

Svensk kultur blir mer lik resten av alla världens kulturer för varje dag som går. Hittills har alla länder bara blivit mer lika varandra, med väldigt få undantag. Varför skulle den processen upphöra?

Mycket pekar på att kulturerna kommer att upphöra eller gå samman.

Men det vet du redan såklart. SKa gå och sova nu. God natt!
Senast redigerad av bollinnehav 2015-09-20 kl. 00:04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in