Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Ja och där tycker jag verkligen att den du pratar om hör hemma. Tillför inget i trådarna mer än yxskaft, belägg tack med mera.
Håller med dig. Den borde användas i detta fall.
Nej mig blir du inte av med. Jag tycker och kommer att tycka i diskussionsforum. Vet du vad diskussion är?
I de flesta fall i trådarna så tycker jag en sak och försöker bena ut själva TS MEN så dyker det upp KFK människor som enbart vill prata om mig i varje tråd. CHATTA och blogga!
Där skulle reglerna vara tydligare. Där skulle man vara mer OT och trams varningsinställda.
Nu pratar jag om dig enbart.
Och skulle KFK appliceras hårdare hade du försvunnit ut från FB rätt omgående.
Finner få saker du bidrar med som är något annat än rent allmänt eget tyckande.
Du har inget att bidra med i form av fakta, teologi, eller att påpeka argumentationsfel.
I trådar där ren fakta studeras,
är nästan allt du postar med en hårdare moderering off topic imho.
Och i och med att allt du postar handlar mer eller mindre bara om dig och ditt tyckande blir det omöjligt att bemöta dina argument med mindre än att det handlar om just dig och ditt tyckande.
Så rensa framför din egen dörr först kan man tycka innan du gnäller på andras sätt att föra sin argumentering i religionsforumet. Vi är alla olika och har troligen alla olika syften med vår närvaro här i forumet. Just nu låter du mest som ett curlingbarn som inte får som du vill imho.
Problemen som finns beror i mångt och mycket på andra orsaker som att troende inte kan sin bibelhistoria. De tror teologi är fakta. Är urusla i retorik, som att de tror bibelcitat är valida argument i ickemetafysiska frågor. Eller att personligt tyckande har relevans som fakta. Ateister som tror logik och empiri är valid retorik i rent teologiska frågor. Tycker att vissa teologiska uppfattningar är sjuka som om detta är relevant. Listan kan göras lång och varje person i resp åsiktsyttring kan säkert känna att de ibland gör fel, men de har alla en sak gemensam och det är att de behandlar deltagarnas tillkortakommanden och inte att det skulle vara något fel i forumets uppbyggnad i sig.