Citat:
Tycker du verkligen att du tillför trådarna allt annat än kfk?Nu pratar jag om dig enbart.
Och skulle KFK appliceras hårdare hade du försvunnit ut från FB rätt omgående.
Finner få saker du bidrar med som är något annat än rent allmänt eget tyckande.
Du har inget att bidra med i form av fakta, teologi, eller att påpeka argumentationsfel.
I trådar där ren fakta studeras,
är nästan allt du postar med en hårdare moderering off topic imho.
Och i och med att allt du postar handlar mer eller mindre bara om dig och ditt tyckande blir det omöjligt att bemöta dina argument med mindre än att det handlar om just dig och ditt tyckande.
Så rensa framför din egen dörr först kan man tycka innan du gnäller på andras sätt att föra sin argumentering i religionsforumet. Vi är alla olika och har troligen alla olika syften med vår närvaro här i forumet. Just nu låter du mest som ett curlingbarn som inte får som du vill imho.
Problemen som finns beror i mångt och mycket på andra orsaker som att troende inte kan sin bibelhistoria. De tror teologi är fakta. Är urusla i retorik, som att de tror bibelcitat är valida argument i ickemetafysiska frågor. Eller att personligt tyckande har relevans som fakta. Ateister som tror logik och empiri är valid retorik i rent teologiska frågor. Tycker att vissa teologiska uppfattningar är sjuka som om detta är relevant. Listan kan göras lång och varje person i resp åsiktsyttring kan säkert känna att de ibland gör fel, men de har alla en sak gemensam och det är att de behandlar deltagarnas tillkortakommanden och inte att det skulle vara något fel i forumets uppbyggnad i sig.
Och skulle KFK appliceras hårdare hade du försvunnit ut från FB rätt omgående.
Finner få saker du bidrar med som är något annat än rent allmänt eget tyckande.
Du har inget att bidra med i form av fakta, teologi, eller att påpeka argumentationsfel.
I trådar där ren fakta studeras,
är nästan allt du postar med en hårdare moderering off topic imho.
Och i och med att allt du postar handlar mer eller mindre bara om dig och ditt tyckande blir det omöjligt att bemöta dina argument med mindre än att det handlar om just dig och ditt tyckande.
Så rensa framför din egen dörr först kan man tycka innan du gnäller på andras sätt att föra sin argumentering i religionsforumet. Vi är alla olika och har troligen alla olika syften med vår närvaro här i forumet. Just nu låter du mest som ett curlingbarn som inte får som du vill imho.
Problemen som finns beror i mångt och mycket på andra orsaker som att troende inte kan sin bibelhistoria. De tror teologi är fakta. Är urusla i retorik, som att de tror bibelcitat är valida argument i ickemetafysiska frågor. Eller att personligt tyckande har relevans som fakta. Ateister som tror logik och empiri är valid retorik i rent teologiska frågor. Tycker att vissa teologiska uppfattningar är sjuka som om detta är relevant. Listan kan göras lång och varje person i resp åsiktsyttring kan säkert känna att de ibland gör fel, men de har alla en sak gemensam och det är att de behandlar deltagarnas tillkortakommanden och inte att det skulle vara något fel i forumets uppbyggnad i sig.
Ja det finns människor som ej låter Bibeln eller präster avgöra vad som får vara med i religionen.
Retoriken här inne gör mig ingenting, utan VAD individen säger.Inte hur den säger det.
Jag fullkomligt avskyr då andra människor bestämmer hur någon bör vara, prata och tycka samt tänka.
Jag anser att moderatorerna borde radera varenda inlägg som säger : du är ett yxskaft. Du är en idiot. OCH som ej har något av TS frågor att göra, mer än skribenten och vem denne är.
Totalt KFK för mig. OCH dessutom förstör trådar som skulle kunna bli diskussioner både för och emot på ett vuxet och moget sätt. Som du själv vill ha påstår du när du i samma ögonblick kallar en skribent för idiot. Vilket är ditt personliga ansvar i denna idiotförklaring? Är det inte tråden man diskuterar eller är det personen som diskuterar i tråden?
Skall det vara kvalitet i diskussioner så bör man vara hårdare på att det verkligen handlar om TS frågeställningar inte om skribenten och hur denne skriver sina svar på TS funderingar.
Jag efterlyser detta mer av moderatorerna. Än att man kallar något för trams vissa gånger men inte alltid och alla.
Förstår att moderatorerna ej kan gå igenom varenda kommentar och att det då hänger på mig att anmäla, vilket jag personligen nästan aldrig gör.