2008-03-04, 20:34
Medlem
excelsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxology
Jag tycker att jag borde ha sett [...] något raderande av ot/trams, men icke.

Skulle det behövas menar du?
Citera
2008-03-04, 20:47
Medlem
Doxologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av excelsis
Skulle det behövas menar du?

Nej då .
Citera
2008-03-06, 00:57
Medlem
Skriver inte här men läser ofta med stor behållning. Forumets största problem tycker jag är intolleransen mot andra religioner, vilket jag antar skrämmer bort många pålästa och intressanta skribenter. Ofta kommer denna intollerans och ingnorans från ateistiskt håll, att ge religionskritik ett egen underforum eller i alla fall slå ihop alla trådar om kristna zombies och lösryckta bibelcitat till en enda, skulle formodligen höja nivån på diskussionen.
Citera
2008-03-06, 14:33
Medlem
Ja, en hopslagning av ett antal trådar kan som sagt behövas tycker jag.
Citera
2008-03-06, 15:04
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Ja, en hopslagning av ett antal trådar kan som sagt behövas tycker jag.
Enbart en sådan åtgärd utgör ingen lösning och fordrar dessutom ständig övervakning av moderatorerna. Skilja på religionsvetenskap och religionsutövning plus att lägga upp några klistrade evighetstrådar kunde vara något.
Citera
2008-03-06, 15:25
Medlem
Det skulle inte utgöra någon permanent lösning, nya trådar skulle säkert startas ändå, men det skulle om inte annat utgöra en markering: "Samma ämne - samma tråd". På religionsforumet som i alla andra forum. Och visst skulle man kunna klistra evighetstrådar, dit just allmänna kritiktrådar kan räknas in.
Citera
2008-03-10, 12:26
Medlem
"Det här är till er, dom kristna idioterna" är väl ytterligare en tråd att som lämpar sig för hopslagning med övriga kritik-trådar.
Citera
2008-03-10, 12:40
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
"Det här är till er, dom kristna idioterna" är väl ytterligare en tråd att som lämpar sig för hopslagning med övriga kritik-trådar.

Fast det är å andra sidan en tramstråd och det finns ju kritiska trådar som har substans. Tramstrådarna kan man ju slå ihop till någon sorts "hata kristendomen"-tråd istället.

Det finns ju flera andra ämnen som också skulle må bra av att slås ihop där man har en enda tråd (evolutionsteorin med mera kontra kreationism t.ex.), men det är svårt att hålla ordning i sådana trådar utan en tät moderering, där moderatorn kan bryta ut intressanta stickspår som är lite offtopic och liknande.
Citera
2008-03-10, 12:53
Medlem
Ja, även till exempel ID kontra evolution skulle kunna slås ihop till en tråd.

Och i vilket fall så förespråkar jag inte att moderatorerna behöver lägga sig i precis allting, men det känns som att de i detta forum kanske är lite för passiva.
Citera
2008-03-10, 13:11
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Ja, även till exempel ID kontra evolution skulle kunna slås ihop till en tråd.

Och i vilket fall så förespråkar jag inte att moderatorerna behöver lägga sig i precis allting, men det känns som att de i detta forum kanske är lite för passiva.

Problemet när det rör just det ämnet är ju att det ofta glider iväg på sidospår eftersom ID innefattar mer än vad (den biologiska) evolutionsteorin gör. Därför blir en sådan tråd väldigt lätt oöverskådlig och hamnar en bra bit från ämnet.

Å andra sidan kanske vi skribenter får rycka upp oss en smula och vara bättre på att uppmärksamma moderatorn på att en tråd vandrar off-topic så man kan bryta ut till en ny tråd.
Citera
2008-03-18, 13:16
Medlem
Nickeps avatar
ADMIN/MODERATORER - dags för förändringar!

Denna tråd kommer nog inte längre! De flesta relevanta synpunkter har framlagts. Det skulle vara intressant med kommentarer från er, så att de organisatoriska delarna kan komma till någon lösning.
Citera
2008-03-18, 13:21
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Denna tråd kommer nog inte längre! De flesta relevanta synpunkter har framlagts. Det skulle vara intressant med kommentarer från er, så att de organisatoriska delarna kan komma till någon lösning.
Jag föreslår att du du nickep blir "mod" på religions delen.. Jag ser nämigen inte röken av det andra modsen..

Vote för NickeP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in