Citat:
Ursprungligen postat av
weltall
Den verkliga anledningen till varfr kommunen inte gtt under.
Brukar hlla mig undan sdana hr trdar egentligen, men d jag sjlv bor i Trelleborg s har detta varit intressant att flja. Bor i hus i en av de finare delarna s i helgen som varit s drog jag och min dotter ut p en cykeltur fr att cykla runt Sderslttshallen (som skulle varit verfull) och andra stllen dr ryktet gr att flyktingar ska finnas i verfld.
Cyklade frbi Sderslttshallen i sndags och dr pgick allting som vanligt. Fullt med bilar och fullt med pappor som kom med barn med trningsutrustning. De allra flesta var svenska. De som inte var det, de var dr fr att trna nd. Cyklade runt i stan och sg ingenting som tydde p flyktingar, afghaner eller syrier.
I mndags cyklade jag till jobb som ligger p andra sidan staden. Sen cyklade jag hem. P turen dit cyklade jag frbi Sderslttshallen och det var helt de dr.
Jag har under dessa tv cykelturer inte trffat p en enda flykting som det sgs att Trelleborg versvmmas av. Min sambo har sett 2 st inne i centrum. S njae, lget r inte alls s illa i Trelleborg.
Med det sagt s kan jag sga att jag sympatiserar med SD och jag vill helst inte ha hit ngra flyktingar d jag hade knt mig otrygg fr jag har tre barn. Drav att jag ville utforska lite p egen hand. S s illa r det inte hr och just nu knner jag mig vldigt trygg.