Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-06, 20:34
Medlem
DividendChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weltall
Den verkliga anledningen till varfr kommunen inte gtt under.

Brukar hlla mig undan sdana hr trdar egentligen, men d jag sjlv bor i Trelleborg s har detta varit intressant att flja. Bor i hus i en av de finare delarna s i helgen som varit s drog jag och min dotter ut p en cykeltur fr att cykla runt Sderslttshallen (som skulle varit verfull) och andra stllen dr ryktet gr att flyktingar ska finnas i verfld.

Cyklade frbi Sderslttshallen i sndags och dr pgick allting som vanligt. Fullt med bilar och fullt med pappor som kom med barn med trningsutrustning. De allra flesta var svenska. De som inte var det, de var dr fr att trna nd. Cyklade runt i stan och sg ingenting som tydde p flyktingar, afghaner eller syrier.

I mndags cyklade jag till jobb som ligger p andra sidan staden. Sen cyklade jag hem. P turen dit cyklade jag frbi Sderslttshallen och det var helt de dr.

Jag har under dessa tv cykelturer inte trffat p en enda flykting som det sgs att Trelleborg versvmmas av. Min sambo har sett 2 st inne i centrum. S njae, lget r inte alls s illa i Trelleborg.

Med det sagt s kan jag sga att jag sympatiserar med SD och jag vill helst inte ha hit ngra flyktingar d jag hade knt mig otrygg fr jag har tre barn. Drav att jag ville utforska lite p egen hand. S s illa r det inte hr och just nu knner jag mig vldigt trygg.
Citera
2015-10-06, 20:40
Medlem
Grottgretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DividendChamp
Brukar hlla mig undan sdana hr trdar egentligen, men d jag sjlv bor i Trelleborg s har detta varit intressant att flja. Bor i hus i en av de finare delarna s i helgen som varit s drog jag och min dotter ut p en cykeltur fr att cykla runt Sderslttshallen (som skulle varit verfull) och andra stllen dr ryktet gr att flyktingar ska finnas i verfld.

Cyklade frbi Sderslttshallen i sndags och dr pgick allting som vanligt. Fullt med bilar och fullt med pappor som kom med barn med trningsutrustning. De allra flesta var svenska. De som inte var det, de var dr fr att trna nd. Cyklade runt i stan och sg ingenting som tydde p flyktingar, afghaner eller syrier.

I mndags cyklade jag till jobb som ligger p andra sidan staden. Sen cyklade jag hem. P turen dit cyklade jag frbi Sderslttshallen och det var helt de dr.

Jag har under dessa tv cykelturer inte trffat p en enda flykting som det sgs att Trelleborg versvmmas av. Min sambo har sett 2 st inne i centrum. S njae, lget r inte alls s illa i Trelleborg.

Med det sagt s kan jag sga att jag sympatiserar med SD och jag vill helst inte ha hit ngra flyktingar d jag hade knt mig otrygg fr jag har tre barn. Drav att jag ville utforska lite p egen hand. S s illa r det inte hr och just nu knner jag mig vldigt trygg.
Men du inser vl att det inte r ngot slags zoo vi pratar om, eller? Jag menar, de kommer inte fram bara fr du bestmde
dig fr att cykla lite. De sitter vl inomhus ngonstans och fikar, precis som i M.
Hur vet du eller din fru vilka som r "flyktingar" och inte vanliga invandrare?
Se till att skydda din dotter.
Citera
2015-10-06, 20:48
Medlem
DividendChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottgreta
Men du inser vl att det inte r ngot slags zoo vi pratar om, eller? Jag menar, de kommer inte fram bara fr du bestmde
dig fr att cykla lite. De sitter vl inomhus ngonstans och fikar, precis som i M.
Hur vet du eller din fru vilka som r "flyktingar" och inte vanliga invandrare?
Se till att skydda din dotter.

Absolut r det s att jag kanske har cyklat frbi ngon utan att veta om det. Dock har man i Trelleborg ganska bra koll p vilka som r vilka. I Trelleborg vet alla allt om en, innan man vet det sjlv, ett gammalt ordsprk

Jag bara knde att med alla skriverier s skulle det visa sig vara ganska packat med folk p de nmnda stllena. Nr man sen cyklar dit och man inte kan se ngra st utanfr eller ngon aktivitet med blotta gat, s lugnar jag ner mig iallafall. Den dagen jag mts av folk jag aldrig sett p en daglig basis s kommer jag oroa mig.

Mina sikter kvarstr, jag vill inte ha hit dom, oavsett hur trygg jag knner mig. Men tycker bara att all uppstndelse r lite vl frstorat fr tillfllet. Om det kan bli ett scenario som jag r rdd fr i framtiden? Det hoppas jag verkligen inte. Just nu knns det lngt drifrn.
Citera
2015-10-07, 20:19
Medlem
JosefSvenssons avatar
Eslv hjlper nu Trelleborg tar emot 30 stycken "ensamkommande barn".

http://www.skd.se/2015/10/07/ankomst...n-dags-varsel/

Spana in bilden r det ngon som ser ngra barn?
T.o.m sknskan skriver "30 pojkar och unga mn" i texten.

Detta vansinnet r beklmmande att behva beskda. Denna invasionen kommer bara att ka i styrka. 2000 om dagen kommer nu till Sverige. Nsta vecka kan det vara 3000 om dagen. Vr s.k regering verkar ha noll koll p lget.
Citera
2015-10-07, 21:37
Medlem
JosefSvenssons avatar
Trelleborg kan kanske vnta sig mer hjlp i frn Vellinge?

Sndagen den 11 s arrangeras en manifestation fr kat flyktingmottagande i Vellinge av Facebookgruppen "strckutenhandiVellinge".
http://blogg.sydsvenskan.se/harivell...ansklig-kedja/

Det kommer skert att bli en massiv uppslutning.
Citera
2015-10-08, 05:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosefSvensson

Landskrona skulle ocks ta emot en drs barn frn Trelleborg, som dock Trelleborgs glada skattebetalare skulle bekosta.
Citera
2015-10-08, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosefSvensson

http://www.skd.se/2015/10/07/ankomst...n-dags-varsel/

Spana in bilden r det ngon som ser ngra barn?
T.o.m sknskan skriver "30 pojkar och unga mn" i texten.

Detta vansinnet r beklmmande att behva beskda. Denna invasionen kommer bara att ka i styrka. 2000 om dagen kommer nu till Sverige. Nsta vecka kan det vara 3000 om dagen. Vr s.k regering verkar ha noll koll p lget.

Nu ska polishuset (!) i Eslv inrymma skggbarn!

http://www.skd.se/2015/10/08/ensamko...lovs-polishus/

Vansinnet tar aldrig slut.
Citera
2015-10-08, 07:29
Medlem
Upprycknings avatar
Vad skulle hnda om Trelleborg kpte tgbiljetter t samtliga flyktingar som kommer och satte dom p ett tg till Stockholms central, och sen fr dom som har hittat p detta ta hand om dem?

Lr vl knappast finnas nt system fr "bter" om de skulle gra s

Tycker det r vldigt konstigt att kommuner som Trelleborg bara gr allt som tvingas p dom
Citera
2015-10-08, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Vad skulle hnda om Trelleborg kpte tgbiljetter t samtliga flyktingar som kommer och satte dom p ett tg till Stockholms central, och sen fr dom som har hittat p detta ta hand om dem?

Lr vl knappast finnas nt system fr "bter" om de skulle gra s

Tycker det r vldigt konstigt att kommuner som Trelleborg bara gr allt som tvingas p dom
Kjelle B skulle freaka ut, igen.
Citera
2015-10-09, 00:21
Medlem
NygammalValss avatar
Madrasserna till ensamkommande flyktingbarn r slut i hela Skne

Infr helgen behver Trelleborg ordna 250 sngplatser ensamkommande barn och unga. I Malm stad r siffran 400, men madrasserna r slut verallt.

Vi har tmt lagret i hela Skne, sger Anna Asp, samordnare p Servicefrvaltningen, till Sydsvenskan.

Antalet asylskande och ensamkommande barn och ungdomar som sker sig till Sverige tar sig nu ett nytt uttryck.

I Malm stad sover just nu mellan 1 100 och 1 200 ensamkommande barn i enklare lokaler. Mnga sover p madrasser p golvet.

Till helgen behver staden ytterligare 400 sovplatser, men madrasserna r uppkpta i hela Skne och nu har man vnt blicken mot Smland.

Vi har bland annat varit p Jysk och Ikea i Malm men dr r allt slut. S nu pratar vi med Ikea i lmhult fr att f en leverans innan helgen, sger Anna Asp p servicefrvaltningen, till Sydsvenskan.

Hur ska lsa detta nu d? Ska varje svensk sknka en madrass eller vad tror ni?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/slut...kommande-barn/
Citera
2015-10-09, 00:24
Bannlyst
Jag har precis sknkt min sng till de nere i Trelleborg. Jag fr sova p soffan ngra veckor. Tycker inte att det r ngon strre uppoffring.
Citera
2015-10-09, 00:31
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Det kanske r lge fr oss en bit upp i landet att investera i ett gng madrasser och tillhandahlla mot en rimlig ersttning nr bristen kryper sig uppt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in