Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Ser ut som en sjukdom, ett bubblande eksem eller nått. Konceptet med flera små hus/rum är mysigt men vilken pittoresk italiensk bergsby som helst är så oändligt mycket vackrare. Försökte föreställa mig att sitta i någon soffa och titta på utsikten men jag fick bara känslan av att jag skulle känna mig instängd och vilja ut därifrån.
Tala om smal marknad, vem ska ha råd och dessutom ha den dåliga smaken att vilja köpa det där eländet.
Som ett fall av kondylom mitt på landsbygden
Arkitektoniskt var det väl ganska häftigt, men vad fan ska man ha det till? Knappast något man skulle välja att bo i. Det skulle väl vara om man behövde någon museumlokal eller ett piffigt hotell/konferenscenter. Eller lekland.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gustavos
Kanske denna itne är helt jävla sjuk, men för mig är det nånting speciellt med den!
http://www.hemnet.se/bostad/fritidsh...ge-137-8210415
Förkärleken till furu?
Lite charmigt på sitt sätt. Det finns massor av liknande trästugor ute på landsbygden som aldrig blir renoverade utan bara blir mer och mer slitna medan ägarna bara tränger in en massa prylar för att piffa upp det. Det är lite av en nostalgikick att se dem. Trä, våningssängar och utedass. En rest av det gamla.