2015-10-31, 21:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Har denna pojkvän blivit topsad eller utfrågad av polisen ?

Det finns ingen pojkvän, det är bara fria fantasier av ett troll, inget annat.
2015-10-31, 21:02
Medlem
Citat:
Så det fanns ingen som helst hemlig spaning på bröderna?
– Nej, vi hade inte satt någon sådan här speciell spaning på dem. De rörde ju sig i området, de fanns ju vid bostaden eller på Blomberg 10, säger Lars Johansson.
Citat:
Men om ni hade hört dem och ställt deras uppgifter mot varandra, hade ni då haft möjlighet att hitta kroppen tidigare?
– De har ju från början sagt att de inte har något med det här att göra och att de inte haft någon vetskap om vad som hänt, så jag är inte säker på det, säger Lars Johansson.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
http://www.expressen.se/gt/vi-kanske...span-pa-honom/

Jag trodde att de tidigare hade en loppa på bröderna för mycket talade för en lokal förmåga, framförallt på de platser som fynden gjordes efterhand under veckan.
Men de hade säkerligen fullt upp med bara inströmningen av tips i olika riktningar.

Sen kan det vara så att han trodde sig ha en loppa eller vara bevakad vilket gjorde han förlamad att försöka åtgärda sin dyngspridning av hennes tillhörigheter, det gick bara inte att åtgärda och än mindre flytta offret, hjälm, jacka mm så det var bara en tidsfråga innan det knackar på dörren.

Det oplanerade mötet (med MPS) påskyndade sannolikt gripandet av trion för utan mötet hade det nog tagit några dygn till innan länsman gör gripandena. Man måste invänta diverse analyssvar så när de sen ramlar in så hade ett gripande kommit som ett brev på posten.

Offret hade man sannolikt hittat vid ungefär samma tidpunkt med tanke på närhet (hjälm/jacka) och bodan där offret var gömd. Man gick "all in" så träff hade man fått ändå.

Jag kan inte hitta några fel hur länsman agerat utifrån vad som är känt från sökveckan och som framkommit i FUP. Man kan ju inte bara plocka in folk hur som helst men den "intuition" som nedsablats av vissa visade var en direktträff av länsman och andra i situationen inblandade
2015-10-31, 21:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag tänker att ifall vi ska köra pervospåret utesluter det inte heller att hjälmen kan ha varit på.

Vart är vi på väg - eller har det alltid varit så här?

Från Ida tråden.

”Det är vanligt med våldsamma fantasier, även hos normala människor.”

http://www.aftonbladet.se/halsa/article10184393.ab
2015-10-31, 21:04
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det finns ingen pojkvän, det är bara fria fantasier av ett troll, inget annat.

Hur vet man vad litauiska frun och MGM s bror har för relation till varandra ?
2015-10-31, 21:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Ang. fetat: Tror inte åklagaren om detta, men jag vill inte utesluta att åklagare har att verka inom vissa prioriteringar. Och där ingår naturligtvis att söka stöd för brott utförda av GM framför perifera skuldpersonligheter. Därmed inte sagt att de perifera personerna är utan skuld.

Jag var inte så saklig i sista stycket där, men det var heller inte min avsikt att tro något om vad åklagaren kan tycka.
Jag menade bara att det inte faller någon skam över om han skulle tycka så.

Han har uppfyllt objektivitetsplikten fullt ut genom eget beslut om att släppa dom där två. Av FUP framgår att skäl har funnits till både häktning såväl som frisläppning i precis den ordningen det skett, anser jag.

Att det finns andra länder i världen där dessa två förmodligen lämnat ärendet med avhuggna händer är något man bara kan reflektera över ur ett världsligt perspektiv.
Det är helt enkelt omöjligt att lämna kommentarer om dessa två utan att också lämna en personlig åsikt.
Senast redigerad av rotesau 2015-10-31 kl. 21:16.
2015-10-31, 21:05
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Har denna pojkvän blivit topsad eller utfrågad av polisen ?
Det är väl inte omöjligt.
Men isf har åklagaren valt att inte redovisa detta i fupen.

Det enda som åklagaren redovisar i fupen är ju pusselbitar han tycker att han behöver för att få fällande dom.

Dvs han Utelämnar allt sådant som hade kunnat hjälpa den åtalade. Bla sådant som kan peka på alternativa gärningsmän.

Ett tips såhär på kvällen är att titta på Youtube.
Finns en dokumentär som är riktigt bra som heter "Murder on a Sunday Morning".
Den visa hur polisen begraver bevis som kan fria en åtalad - bara för att de inte Tror att någon annan än den åtalade kan ha gjort det.

Åklagaren i detta fallet redovisar heller inte dna-spår eller jämförelser med andra än balterna och Lisas familj (som är sk kontroll-dna).
2015-10-31, 21:05
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ni som läst allt, han skyller visst på sin lillebror. Men hans dna mm finns väl inte på så många ställen som MGM. Eller.
Tydligen ingen påläst som vill besvara seriösa inlägg, tråkigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Ingo100
Att det inte fanns avföring i trosorna kan också bero på att trosorna var nerdragna vid dödsögonblicket.
Är först efter dödsögonblicket som muskulaturen slappnar av och det efter en kort tid börjar rinna ut vätskor, han borde ha fått rätt grisiga kläder om han bar henne hängande över axeln och man tycker det borde även hamnat på hennes underbyxor. så frun borde undrat varför hans kläder som hon tvättat varit solkiga av människoavföring.
2015-10-31, 21:06
Medlem
Det känns viktigt att veta när GJ och HJ talade med varandra.
Jag förstår inte HJ:s beteende.
1) när kommer han till middagen anländer
2) när pratar han med brorsan GJ
3) när äter han
4) när lämnar han middagen
5) när och hur många minuter träffar han Andreas
6) när kommer han hem igen
7) hur lång tid tar det att köra till Andreas
2015-10-31, 21:06
Medlem
kardashanarsels avatar
Alla som var på cafét den dagen är väl hörda antar jag .Det finns väl kvitton och sånt
2015-10-31, 21:07
Medlem
Citat:
Hur vet man vad litauiska frun och MGM s bror har för relation till varandra ?

Hon är hans svägerska
2015-10-31, 21:08
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Hon är hans svägerska

Jo det anar jag men de kan ju ha hemligt förhållande
2015-10-31, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Polisens jobb består inte av att stoppa ogrundade rykten, men han kan ju göra en anmälan om förtal.

5:e kapitlet 1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter

Om tekniker hittat något främmande DNA så hade nog HJ varit topsad, iallafall om misstankar kunnat riktats åt hans håll. Jag litar på polisen, det gör ett bra jobb oftast, särskilt när det gäller mord som inte är riktat mot vanligt hederligt folk. När det är element ur kriminella kretsar är deras jobb jäkligt svårt dock, främst på grund av att personer i de kretsarna inte är så pigga på att medverka och samarbeta i förhör.
Man har ju hittat främmande DNA!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in