2015-11-02, 12:06
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Ja, det finns massor av jurister som är riktiga idioter: oskickliga, otrevliga, ointelligenta, osmidiga, oallmänbildade och obildade. Precis som bland alla andra kategorier av människor och yrkesgrupper.

Jag har jobbat med, och i arbetet stött på, ett antal jurister som "fejkar" sig igenom livet och ljuger om sin kompetens. De brukar sluta som ens chef eller att de får jobbet man själv sökt och vill ha... 😆

Att inte anföra PT-grunder när man överklagar till HD är väl i det närmaste tjänstefel? Hur är det enda möjligt? Det är ju hela grunden för överklagandet till HD? Har hon verkligen missat att HD inte har ändringsdispens?
Eller är det någon slags förhalningstaktik? Det kan finnas flera skäl till att man överklagar än att man vill ha målet prövat. Fast med hänsyn till vad du anfört är jag benägen att tro att det är ren oskicklighet som ligger bakom.

Är det brist på kompetenta advokater där nere? Först utsågs H*lena Svä*d (vars kompetens jag starkt tvivlar på) och sen IR, vars inkompetens onekligen övertygar.

Ett tag trodde jag att jag var den enda som uppmärksammat detta eller i vart fall den enda som ansåg det intressanta i det. Tack för det.

Finns inte så mycket att förhala heller i detta fall då personen ifråga redan satt i häktet, ett överklagande till HD hade inte någon direkt inverkan, annat hade det varit om han försatts på fri fot tills dess häktet beslutet vunnit laga kraft men då har vi det problemet att häktningsbeslut om att häkta en misstänkt får överklagas utan inskränkning i tid så det går inte heller
Senast redigerad av Tingsnotarien 2015-11-02 kl. 12:08.
2015-11-02, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Och? Det spelar ingen roll. Kontaminering är kontaminering. Du kanske lägger märke till MP-militärerna inte är sanningsenliga. Fundera ett steg.

Okej, så du tror alltså att någon har tagit av hans blod och sedan applicerat det innanför knäppningen på Lisas jeans och på hennes jacka?
2015-11-02, 12:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Okej, så du tror alltså att någon har tagit av hans blod och sedan applicerat det innanför knäppningen på Lisas jeans och på hennes jacka?
Det där har jag svarat på.
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är blod med Lisas och NB:s DNA. Det kan vara Lisas blod som har blivit kontaminerat.
2015-11-02, 12:11
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Helt enig, för HJ (det var sonen Henrik J som åkte till AE mitt i famije middagen) kom ju inte tillbaka till
godset föens kl ca 20:05

Alltså vad gjorde HJ i dom ca minst 45 minuterna som fattas ???

Han var väl hos någon Andreas för att låna rullskidor?
2015-11-02, 12:14
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Det är blod med Lisas och NB:s DNA. Det kan vara Lisas blod som har blivit kontaminerat.
Fattar inte hur det kan uppfatttas så?

FUP, s 851:

"Nerijus Bilevicius blod fanns vid vänster framficka och vid knäppningen på avigsidan på jeansbyxan, G018. Nerijus DNA fanns på rätsidan i ett område vid knäppningen.

Nerijus Bilevicius DNA fanns på höger sida upptill på träningsbyxans, G019 rät – och
avigsida och på avigsidans vänstra sida upptill."
2015-11-02, 12:14
Medlem
Citat:
Det där har jag svarat på.

Vilken sida i FUP hittar du att det var en blandning av Lisas och Nerijus DNA i blodet?
Jag hittar bara att det var blandat DNA i snöret.
2015-11-02, 12:15
Medlem
Sparkade polisen katten så att den skadades?? Ska de utredas för djurplågeri också nu?
Som man behandlar djur, behandlar man människor. Det gäller både svensk polis och litauiska arbetare. Mgm älskade sin katt. Det här klargjorde en del.
2015-11-02, 12:17
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Sparkade polisen katten så att den skadades?? Ska de utredas för djurplågeri också nu?
Som man behandlar djur, behandlar man människor. Det gäller både svensk polis och litauiska arbetare. Mgm älskade sin katt. Det här klargjorde en del.

Jaså, gäller enligt vem? NB har gosat med en katt, då kan han omöjligt vara en mördare. Är det så du resonerar? Då måste du vakna.
Medlem
Citat:

Ja, en polisman råkade sparka till en kattunge när den sprang mellan benen på polismannen. Detta klargör definitivt att NB måste vara oskyldig.
Medlem
develis avatar
Citat:

Jacka:
I en undersökt besudling på höger ärm (g) påvisades blod.
Citat:
Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från
Nerijus Bilevicius (Grad +4)
Jeans:
Citat:
I en undersökt besudling vid vänster ficka fram påvisades blod.
Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från
Nerijus Bilevicius (Grad +4)

Där det sen är ett bland-DNA på tex insidan knappen sitter det på insidan byxorna (+4 NB, +3 LH)

Så Lisas blod har då runnit via NB:s blod och in i byxorna? Eller vad i hela friden menar du?
2015-11-02, 12:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Fattar inte hur det kan uppfatttas så?

FUP, s 851:

"Nerijus Bilevicius blod fanns vid vänster framficka och vid knäppningen på avigsidan på jeansbyxan, G018. Nerijus DNA fanns på rätsidan i ett område vid knäppningen.

Nerijus Bilevicius DNA fanns på höger sida upptill på träningsbyxans, G019 rät – och
avigsida och på avigsidans vänstra sida upptill."

Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Vilken sida i FUP hittar du att det var en blandning av Lisas och Nerijus DNA i blodet?
Jag hittar bara att det var blandat DNA i snöret.
Sid 492:
Citat:
I ytterligare en undersökt besudling på avigsidan vid
knäppningen fram påvisades blod. Analysen visar en blandning
av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt
för att huvuddelen av DNA:t kommer från Nerijus Bilevicius
(Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från
en nära släkting. Resultaten talar för att den mindre delen av
DNA:t kommer från Lisa Holm (Grad +2). Resultaten talar
extremt starkt för att DNA:t inte kommer från Irina Bileviciene
eller Aivaras Bilevicius (Grad -4).
2015-11-02, 12:19
Medlem
Tomatos avatar
Nu missade advokaten att fråga hur Lenas engelska var. Hon har sagt att hon är dålig på engelska, och man kan anta att det är därav konversationen på knacklig engelska kommer.
Jag tror inte NB's engelska är så knacklig.
Adriana påstod att personen som ville ha in henne i bilen var dålig på engelska, vilket advokaten kunde dragit nytta av att ställa frågan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in