2015-11-02, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Sparkade polisen katten så att den skadades?? Ska de utredas för djurplågeri också nu?
Som man behandlar djur, behandlar man människor. Det gäller både svensk polis och litauiska arbetare. Mgm älskade sin katt. Det här klargjorde en del.

Tillåt mig skratta, vad fan klargjorde det?
Som sagt, advokaten greppar efter halmstrån, bevisar att en polis råkat sparka på en katt då den sprang mellan benen.

Citat:
Semir Hasanbegovic: Därmed är förhöret med kvinnan slut.
12:13, 2 November 2015
Semir Hasanbegovic: – Jag såg hur katten smet in mellan en polismans ben som råkade sparka till den. Katten skrek men jag vet inte vem polismannen var.
12:13, 2 November 2015
Semir Hasanbegovic: Har polisen sparkat på katten? (ledande fråga)
12:12, 2 November 2015
Semir Hasanbegovic: – Den fick inte komma in för att dte var teknisk undersökning. Den hittade jag efter fem dygn och den låg skadad i rabatten utanför deras ingång. Jag tog hand om den tillfälligt och tänkte att de kommer snart hem. Sedan har jag tagit hand om den.
Semir Hasanbegovic: När du talar om kattunge, har du sett eller hört hur den har blivit behandlad av polisen?

Katten kan ha lagt sig i rabatten för att den var hungrig.
Om den varit skadad hade man tagit den till veterinär och det hade också tagits upp av advokaten.
Men vad hade det bevisat?
2015-11-02, 12:19
Medlem
Citat:
Sparkade polisen katten så att den skadades?? Ska de utredas för djurplågeri också nu?
Som man behandlar djur, behandlar man människor. Det gäller både svensk polis och litauiska arbetare. Mgm älskade sin katt. Det här klargjorde en del.
Och han älskade att bajsa utanför toaletten på sin arbetsplats, onanera där, samt att blöda ner LH:s kläder och snaran som tog livet av LH. De två första sakerna var avsiktliga de sista två var inte det. Finns ingen logik i det heller?
2015-11-02, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Helt enig, för HJ (det var sonen Henrik J som åkte till AE mitt i famije middagen) kom ju inte tillbaka till
godset föens kl ca 20:05

Alltså vad gjorde HJ i dom ca minst 45 minuterna som fattas ???

Och som har "joggerskan" som (beskyddande?) flickvän.
2015-11-02, 12:21
Medlem
Citat:
I min värld är katten bara ett sidospår och bör inte påverka utgången av målet? Tycker du att katten är relevant för målet?
2015-11-02, 12:21
Medlem
Citat:
Tor-Björn har slirat på sanningen i polisförhör.

"Fråga: Jag förstår när man är ute såhär att man får olika områden. Du sa att här konstaterade du att det var en lögn. Där har ingen varit och letat."

"Det var vad jag trodde där och då."

"Vi var där hela torsdagen och vi kom dit fyra stycken fordon. Jag uppfattade ett fordon till och det fanns vid Missing people."

http://torbjornbergman.se/?page_id=150
2015-11-02, 12:22
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Ja det är märkligt att hans blod finns innanför hennes byxor och att färskt blod hittades på röret där hon blev hängd. Det finns alldeles för många stolpskott i den här tråden.

Verkligen tur att du inte håller i polisiära utredningar eller jobbar inom rättsväsendet; som inte har möjlighet att se skogen för alla träden. Jag säger inte att du är ett stolpskott; men nog kastar du sten i glashus.
2015-11-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ja det är märkligt att hans blod finns innanför hennes byxor och att färskt blod hittades på röret där hon blev hängd. Det finns alldeles för många stolpskott i den här tråden.

Så du blandar också ihop insida och utsida och vad som händer då byxor dras av.

Vilken DNA fanns på tröjan, bh och skärpet? Något som motsäger polisens redan den 8:e fastslagna "hypotes"?
2015-11-02, 12:23
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Han var väl hos någon Andreas för att låna rullskidor?

Ja men de 45 minuterna som jag ville veta om vad HJ gjorde, handlar om tiden efter han hämtat rullskidorna hos AE och till han kommer tillbaka till godset.
2015-11-02, 12:25
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Vilken sida i FUP hittar du att det var en blandning av Lisas och Nerijus DNA i blodet?
Jag hittar bara att det var blandat DNA i snöret.

Bland annat här:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Medlem
ME077s avatar
Men hur menar du? NB´s blod och DNA finns ju dessutom på massor av andra ställen, i träningsbyxorna, jackan etc. Menar du att NFC haft bristande kunskaper då de skrev:

"Nerijus Bilevicius blod fanns vid vänster framficka och vid knäppningen på avigsidan på jeansbyxan, G018. Nerijus DNA fanns på rätsidan i ett område vid knäppningen."

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Sid 492:

Citat:
I ytterligare en undersökt besudling på avigsidan vid
knäppningen fram påvisades blod. Analysen visar en blandning
av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt
för att huvuddelen av DNA:t kommer från Nerijus Bilevicius
(Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från
en nära släkting. Resultaten talar för att den mindre delen av
DNA:t kommer från Lisa Holm (Grad +2). Resultaten talar
extremt starkt för att DNA:t inte kommer från Irina Bileviciene
eller Aivaras Bilevicius (Grad -4).

Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är blod med Lisas och NB:s DNA. Det kan vara Lisas blod som har blivit kontaminerat.

Förklara.
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
I min värld är katten bara ett sidospår och bör inte påverka utgången av målet? Tycker du att katten är relevant för målet?
Jag har faktiskt förvånats av avsaknaden av katthår på Lisa, sedan uppgiften med katten kom.
Men det är ju inte säkert den fäller så mycket ännu.
Det vore intressant med en åldersutredning på katten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in