Citat:
Ursprungligen postat av
Ferry31
Exakt, men om det sker i ladan så kanske inte Lisa kommer höras ifall hon flippar ut. Jag tror också kniv är det bästa om offret ska bli så passivt och medgörlig som möjligt. Vilka alternativ finns annars ifall han inte använder något våld? Det enda jag kan komma på är att han genom något medel eller gift söver ner henne. Men vad är oddsen att han har sånt tillgängligt för att exempelvis dutta på en trasa? Allt beror ju på exakt hur hon har dött vilket är svårt att fastställa. Hon kan ju ha strypts ihjäl av att Nerijus lägger en snara runt hennes hals och drar åt så fort de är inne i ladan. Har hon dock dött av själva hängningen är det konstigt att offret inte gör något motstånd innan.
Precis, de teorierna tror jag inte mycket på. Jag har alltid trott på att Nerijus får med sig henne frivilligt genom att be om hjälp med något. Däremot säger ju pappa Holm att Lisa aldrig skulle följa med någon främmande person om det inte var ett nödfall. Antingen känner han inte sin dotter till 100% eller så var det kanske något relaterat till just nödfall som Nerijus spelade på. Låter en person upprörd och övertygande är det nog svårt att säga nej.
Glöm inte att "ficksamtalet" som pappan hörde.
Där pratade Lisa helt naturligt, bekvämt och normalt.
De två unga mansrösterna som hon talade med pratade också i helt normal och icke-aggressivt, icke-hotande röstläge.
Inget i "ficksamtalet" kunde tolkas som oroande alltså.
Och det samtalet genomfördes vid halv sju-tiden.
Dvs en halvtimme Efter Lisa blivit lämnad ensam på caféet.
Om Nerijus + ond kumpan hotat henne, skrämt upp henne, så hade det hörts på både deras tonfall, och framför allt på Lisas tonfall. Då hade hon låtit mycket uppskärrad tex.
Men hon lät som man gör då man träffar på människor man känner.