2015-11-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Riktigt värdelöst påminner om League of Legends. Han menade säkert League of legends när han sa ett av världens mest populära spel.

Men han har inget svar på någonting och det han svarar på låter inte klokt
Varför bajsar du i ladan?
- Jag blev dålig i magen ( frågan om varför han inte tog bort det fick han aldrig)
Varför finns ditt DNA på kläderna LH har på sig när hon hittas?
- Hur ska jag veta, jag vet inte vad jag ska tänka😱
Har du tänkt på hur din frus DNA kan finnas på L trosor?
-Ja jag har tänkt jättemycket på det och jag vet inte
Varför åker du några kilometer för att hitta mask när det finns hur mycket som helst överallt?
-Jag vet inte varför
Varför sa du att du var orolig till din granne för att bli toppsad, det var ju många som blev det
-För att mitt DNA finns i hela ladan 😱😱
Varför säger din bror och din fru att du inte var hemma när du sa att du var det?
Jag vet inte varför dom säger så
Har du sagt till din bror att du önskade att det skulle börja regna så att MP försvann
- sådana ord har jag aldrig sagt

Hoppas han får brinna i helvetet
2015-11-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Så NB:s fru skulle alltså hellre skydda brodern än sin egen make?
Låt oss komma ihåg att alla tre var misstänkta från början.Både NB och AB var misstänkta för mord. Om du läser FUPen så upptäcker att det är AB som börjar sätta dit sin bror .Polisen berättar för IB allt vad AB sagt och IB ändrar sina uppgifter. Var och en är sig själv närmast. GIvetvis såg IB sin chans att lämna häktet och Sverige när utredare som redan hade bestämt sig i skuldfrågan serverade den för henne. Nu tycks hon ha ändrat sig igen, fast hon vill inte vittna. Om det hade funnits grannar som kunnat ge alibin åt AB och IB eller någon annan bevisning som visade att faktiskt var hemma när Lisa mördades så skulle även jag säga att de har alibin. Men så som det är nu så tycker att båda saknar alibi.

.
2015-11-02, 20:46
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Länka gärna till nåt som styrker löpsnara.
Personligen tycker jag det tyder på lindat snöre x antal varv och 2 ändar ihopknutna över röret.
Under tejpen nämns lindning och att 2 ändar sticker ut.

Kanske skrev förhastat så.
Jag vet såklart inte typen av snara, idag kom ingen bekräftelse heller på vilken typ det var . Löp eller fast.
Man säger strypsnara o det var det jag syftade på. Alltså inte fast ihopknuten uppe vid röret, jag föreställer mig att den varit lös o rörlig uppe vid röret, eftersom den avsatt dessa spår i dammet. Har snöret blivit fast fixerat med en knut så har jag svårt att föreställa mig att spåren skulle se ut som de gör.
Men...`jag är ingen expert`
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jaja, jag ska testa när jag kommer hem Eller om det finns någon annan trevlig själ som kan göra det? Känns ändå som att det bör lämna spår på servrarna då det krävs inloggning för att spela. (vad jag förstod, kollar som sagt sen)
Det borde lagras filer för aktivitet på datorn i sådana fall, om de nu inte rensat cache etc på ett sjukt bra sätt.

Nu var de ju enligt uppgift inloggade dygnet runt. Känner inte till spelet i detalj men kan man inte bara vara inaktiv. Om man är med i ett team så kan man väl bara kolla vad resten av teamet gör utan att själv integrera?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
En fråga: om han lyckats "snabb-bedöva" henne exempelvis med trasa över munnen.
vad för medel har han använt då tex??
En vanlig armstrypning går alldeles utmärkt om man har tid i 2-3 minuter. Har man bråttom och kan får man väl då använda ett brasiliansk strypgrep. Det tror jag inte MGM kan så då får vi leta en annan GM vilket inte passar polis och åklagare.
2015-11-02, 20:48
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Fan lite kusligt o se detta: http://nyheteridag.se/lisa-holms-egn...jag-blir-stor/

Ja, speciellt då mordet har skett i ett mjölkrum och hela händelsen har utspelat sig i lantbruksmiljö
2015-11-02, 20:48
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det enda nya är väl via live idag. Detta är nlt, vet inte hur de andra rapporterade fn.

I min värld lämnar inte en löpsnara såna rester, för repet skulle vara avskuret ovanför "knuten".
Det du citerade var heller inget nytt som kom fram. Det som sägs i citatet finns i FUP.
2015-11-02, 20:49
Medlem
Har hela tiden varit skeptisk till att rätt GM är åtalad. Om han mot förmodan är skyldig till det här fruktansvärt grova brottet tror jag dock inte att han är ensam GM. Förmodligen är brodern och frugan lika mycket inblandade. Motivet kan ha varit att hålla henne kidnappad men dådet var inte tillräckligt genomtänkt. Eller har han gjort det på uppdrag av öststatsmaffian och vågar inte berätta sanningen, för då blir han och hans närmaste mördade.

Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
FUP är lite luddig, det framgår inte om det är internettrafik eller aktivitet i datorn.
Windows loggar som default inte vilka program som körs, osäker på hur det är med Windows 10/8.x.

Registret bibehåller en del program som startats, men bara på vissa sätt.

IMO kommer det inte att spela någon roll för fallet, men polisens dokumentation har brustit i IT-forensiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det är nog snarare så att hon har Legat på rygg.
Men att hon har blivit dragen på magen. Dragen i huvudriktning med armarna.

Det visar också dna-spåren på insidan av gylfen.
För en öppen gylf (v-formad) viker sig Utåt om man drar framåt, i huvudriktning.
På samma sätt som om Du knäpper upp din gylf. Ställer dig upp och för dina händer från dina bröst, ner för magen, över din öppna gylf och ner till låren.

Se då samtidigt åt vilket håll gylf-sidorna vänder sig. Stängs gylfen, eller öppnar den sig?

Den öppnar sig.
Dvs insidan av gylfen ligger mot golvet.
Och på golvet finns dna-spår.
Dna-spår av tex den åtalade, men även dna-spår av tex hans hustrus slidsekret. Om han och frugan haft samlag på marken, så har hennes dna hamnat där tillsammans med hans.
Och en gylf-kropp som släpas över får spår av det på sig.
Och då på insidan.
Det är en fysisk sanning.

Testea som sagt själv med dina händer, från bröstet, över magen och gylfen ner till låren.
Och så upp igen. På väg upp Stängs gylfen. O

Det visar att hon drogs i armarna, och inte i benen.
Senast redigerad av Spanaren321 2015-11-02 kl. 20:53.
2015-11-02, 20:49
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Men han har inget svar på någonting och det han svarar på låter inte klokt
Varför bajsar du i ladan?
- Jag blev dålig i magen ( frågan om varför han inte tog bort det fick han aldrig)
Varför finns ditt DNA på kläderna LH har på sig när hon hittas?
- Hur ska jag veta, jag vet inte vad jag ska tänka😱
Har du tänkt på hur din frus DNA kan finnas på L trosor?
-Ja jag har tänkt jättemycket på det och jag vet inte
Varför åker du några kilometer för att hitta mask när det finns hur mycket som helst överallt?
-Jag vet inte varför
Varför sa du att du var orolig till din granne för att bli toppsad, det var ju många som blev det
-För att mitt DNA finns i hela ladan 😱😱
Varför säger din bror och din fru att du inte var hemma när du sa att du var det?
Jag vet inte varför dom säger så
Har du sagt till din bror att du önskade att det skulle börja regna så att MP försvann
- sådana ord har jag aldrig sagt

Hoppas han får brinna i helvetet

För att han är skyldig.
2015-11-02, 20:50
Avstängd
everythingiss avatar
Citat:
Fan lite kusligt o se detta: http://nyheteridag.se/lisa-holms-egn...jag-blir-stor/

fy fan nu blev det ännu verkligare med brottet... det är en oskyldig ung flicka som har fått sätta livet till på grund av en kåt jävla litauer.
Medlem
Snubchurps avatar
Finns det nån ljudinspelning från förhöret med poliskvinnan som hittade Lisa Holm?
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Kanske skrev förhastat så.
Jag vet såklart inte typen av snara, idag kom ingen bekräftelse heller på vilken typ det var . Löp eller fast.
Man säger strypsnara o det var det jag syftade på. Alltså inte fast ihopknuten uppe vid röret, jag föreställer mig att den varit lös o rörlig uppe vid röret, eftersom den avsatt dessa spår i dammet. Har snöret blivit fast fixerat med en knut så har jag svårt att föreställa mig att spåren skulle se ut som de gör.
Men...`jag är ingen expert`
Tror knappast det spelar nån roll i det stora hela eftersom hans njutning ligger i tejp, hängning (teknikers spåranalys) =nedvärdering, makt och lidande.
Hela förloppet finns där, det sexuella motivet på aktuell brottsplats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in