2015-11-03, 10:51
Medlem
Willow1s avatar
Hoppla! Där försvann sanningsheten i gårdsfruns vittnes mål med en hel timme
Hon gissar sen kommer hon ihåg
2015-11-03, 10:51
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Är du säker på detta?
Vad vet du om sånt som inte har fått några träffar mot de som testats.
Bara för att man topsat x antal personer betyder det inte att man testar mot alla dessa.
Man testar bara mot det som beställaren anger.
Alla DNA-fynd är redovisade i FUP, man valde att testa de som fanns på kläder, rep, rör, sperma samt avföring.
Alla som testades gav träff på BO, N, brodern eller frun, inget av dem som testades är utan träff.

Testen skedde alltså i två led. Först om det fanns DNA av kvaliytet att det låter sig jämföras, sedan använda det DNA som låter sig jämföras för att jämföras mot känd DNA.

En träff med +4 innebär att endast nära släkting kan ha liknande DNA, vilket innebär att det inte skulle ge träff på någon annan som inte är nära släkt.
2015-11-03, 10:52
Medlem
Men shit vilket jobb polisen o åklagare gjort sjuuuukt imponerad av dom!!
Medlem
Så de satt ute och drack kaffe vid 18 OCH vid 19?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag kan inte EU-reglerna i detalj men normalt sett så lämnas du bara ut om du riskerar ett straff på minst två år. Så tveksamt om frugan blir utlämnad för att lämna falskt alibi.

Nej hon vittnar inte under ed så hon kan ljuga på helt fritt tyvärr och inget kommer att hända.
Medlem
Antitrinitarians avatar
Det hon säger matchar väldigt bra med det NB sa. Känns ganska planerat, ja.
Medlem
softmoons avatar
Hon är så in i helvete vag i allt hon säger.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Läs mitt svar ovan.
Om en DNA-profil i ett spår matchar MGM med avseende på alla undersökta sekvensers längd så är det klart. Då finns det inte spår från någon annan.

Har aldrig tvivlat på DNA i sig, de finns där de finns och det matchar mot de det testats mot.
MEN
det måste ha funnits DNA från fler personer på t.ex jacka allt annat vore väldigt underligt.

Vi släpper detta, det leder ingenstans.
Medlem
Colossos avatar
"Jag fick inte sova och var psykologiskt påverkad och de försökte förvirra mig."

Haha vilken kärring
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Egentligen är det jäkligt läskigt, finns ju många seriemördare som ser ut som absolut vem som helst.
Många dömer som sagt människor efter utseende, och att man TROR att de är normala då de "ser ut" att leva normala liv. Farligt och läskigt, och här tror jag NB är just en sådan person. Folk tror inte detta om honom, han är ju så arbetsam, han verkar så, fill in the blanks.............Det går inte att döma en hund efter håren.
En liten bildlänk på sex seriemördare, som ser ut som en av oss.
http://www.ladda-upp.se/bilder/pgrlxztcykeml/
Innan FUP kom ut, för att visa att personutredning, snäll, gift, jobbar mkt inte säger ett skit skrev jag om mördare som levt dubbelliv, de sju faserna, organiserade seriemördare.
La även bilder på hur de ser ut - lägger in det igen som ett komplement till det du skriver.
2015-11-03, 10:53
Medlem
Det äcklar mig att hon står där och ljuger medan Lisas familj är helt förstörd. Fy fan. Nu hoppas jag verkligen att hon åker in för grovt skyddande av brottsling. Finns inget annat!
2015-11-03, 10:53
Medlem
"- Jag vet inte hur många förhör det hölls med mig men det var som en mardröm, säger hustrun. Man försökte förvirra mig."

Verkar inte som att man behöver förvirra henne så värst mycket. Hon förvirrar nog sig själv tillräckligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in